M'n zoontje is lekker lang aan het slapen, hij wordt nu wakker volgens mij. Ik ben begonnen met de naamslinger voor de baby. Ik heb de letters erop gestikt en de vlaggetjes gestikt. Ze moeten nog gekeerd en gestreken worden en dan aan een lint biaisband genaaid worden. Hier kan ik geen foto van laten zien, want dan weten jullie de naam En ik ben verder gegaan met de schoudertas uit 'zo geknipt'. Ik heb net de rits erin gezet. Vanavond verder met de rest en dan hopelijk klaar.
@zomerslaapzak: als je het echt dun voor de zomer wil zou ik m zeker niet dubbel doen! En neem liefst een zacht, oud, dun laken of dekbedhoes.
Ik kijk nog even, ik heb een heel dun stofje. Het leek mij netter afgewerkt als ik een dubbele laag doe. Het stofje is denk ik dunner dan een laken.
Meisje hier is vaak warm in bed. Nu slaapt ze prima bloot, maar vorig jaar heb ik echt uit nood die zak gemaakt omdat alles te warm was, echt, arm kind, zweten enzo. Rompers te dik, zakken veel te dik, etc. Maar dat is vast voor elk kind anders. Het is idd netter gevoerd en al natuurlijk.
Ik heb de tas uit 'zo geknipt' vanavond afgemaakt. Ik zal morgen foto's maken. Slaapzakje heb ik al wat patronen/tutorials van gevonden. Maar die moeten wel aangepast worden, want m'n zoontje is al 1,5 geweest. Dus moet een stukje groter.
Heb je geen passende dikke zak? Kun je er naast leggen natuurlijk. Of en iets te kleine en dan iets breder/grotere openingen en vooral een stuk langer maken.
Even een klein stukje teruglezen: Juf, gaaf een naamslinger; heb ik voor Noor toen ook gemaakt En die kussens zijn ook leuk. Heb je daar een rits in gedaan? Bloempje, jas is leuk geworden. Besje, mooi die salopet. Leuk stofje! @slaapzak, ik heb er wel eens een paar gemaakt uit een knippie, die heb ik toen wel dubbel gedaan: 1 gevoerd met badstof en 1 met een dunne katoen. Ik heb hem trouwens niet gekeerd, maar de armsgaten en het nekje met biaisband afgewerkt. Vanavond 2 jumpsuits en mutsjes afgemaakt, die er nog lagen. Alleen de kamsnaps moeten er nog in, maar dat snap ik nog niet helemaal. Ik heb zo'n tang ervoor, maar het werkt anders dan met gewone drukknoopjes. Is er ergens een tutorial te vinden?
Ik heb de kussens gewoon dicht gestikt, dus geen rits. Kamsnaps tutorial inderdaad bij MaMarieke (en ook wel op andere sites).
Ik heb ook al eens een dunne slaapzak van een bamboehanddoek gemaakt. Ideaal, super zacht blijft dat in de was (ook als je het gewoon buiten droogt ) en ook eens 1 van een gewone handdoek. Idd lekker makkelijk met biaisband afwerken of keren via de onderkant en nog eens volledig doorstikken, gaat ook prima. Nelta tutorial kam snaps Succes en welkom terug. Lekkere vakantie gehad?
slaapzak hmmzzzz geen goede ervarringen mee dus heeel snel afgeschaft hier zoey deed er dingen mee die ik geen ander kind heb zien doen ermee dus na 1 hartverzakkingen dingen weg gedaan haha
Nou melanina nou maak je me wel benieuwd naar de capriolen die Zoey uithaalde met de slaapzak. Hier lekker weer aan het naaien. Heb een foto gemaakt met de ipad van hoe ver ik nu ben
Miron, dat gaat een tof rokje worden Dinsdagavond was het 27 graden op Wout zijn slaapkamertje. Pfff, ik heb toen om 19u nog een hele dunne slaapzak gemaakt. En het moest snel gaan want Wout gaat slapen om 19U30. Ik heb dus gewoon een onderhemdje genomen, afgeknipt en van een oud, dun en zacht dekbedovertrek de zak gemaakt en die aan het hemdje genaaid. Natuurlijk krijgt deze slaapzak geen schoonheidsprijs maar mijn manneke slaapt er de voorbije nachten goed in dus ik ben content
zoey kroop via het hoofdsgat eruit en op een manier dat ze dus een keer vast zat ik schrok me rot en omdat zoey toch bij ons in bed sliep mocht ze gewoon onder het dekbed en zo kwam ik erachter dat ze het dekbed wegschopt dus was het wel veilig voor haar, Zoey was gewoon eigenwijs een autisitje was ook niet veilig voor onze mini houdini ook daar maakte ze dr eigen los.
Joepie! Vandaag komt mijn printer. Tot vandaag hadden we er nog geen en ik mis het toch wel. Nu kan ik vanmiddag al het pdf patroon vd jumpsuit printen Ik heb er al een mooi stofje voor in gedachte! Wat hebben jullie nog op je lijstje staan? Gisteren zijn trouwens ook de restlapjes binnengekomen, erg leuk!
Knippie geeft patroon t.w.v. 3,99 cadeau! Fijne korte jumpsuit, ideaal voor een bezoekje aan het strand! Ontvang alleen vandaag het patroon in pdf van de jumpsuit t.w.v. 3,99 cadeau! Ga naar www.knippie.nl/patroonmetkorting en vul actiecode Kortingpatroon2013 in.
Bloempje, ja kan beter vragen wat er niet op mijn lijstje staat Zo uit mijn hoofd: jumpsuit voor de dochter (dankzij jou linkje ) nog enkele shortjes voor de zoon, raglanshirt voor de zoon, de kleine schoudertas uit zo geknipt, tricotkleedje uit de ottobre. En een hemd voor het zoontje, als ik er ooit aan durf te beginnen.