de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Er staan niet zo heel veel dingen op mijn lijstje moet nog even kijken wat ik wil maken. Op de naailes waren ze al bezig met welke winterjassen ze wilde maken hihi

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!

Lijstje heb ik niet meer, pfff, rustig aan. Ben nog aan het naaien aan de hoezen voor de bedbank - matrashoezen dus, voor wie het vroeg!

Maar ik heb wel mijn (gekochte) jurk geblogd. Incl fototje van het patroondeel dat ik heb nagetekend, was leuke puzzel! Veel van geleerd, echt zo tof gemaakt :)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Moniponi, dat is idd een gaaf jurkje. Zo'n model zou mijn ook wel staan. Ben benieuwd hoe hij gaat worden als je hem zelf maakt.

Miron, dat rokje wordt mooi!

Juf, gooi je die kussentjes dan in zn geheel in de wasmachine?

@kamsnaps, thx voor de tutorial. Zo deed ik het ook, maar dus echt goed aandrukken. Bij de jumpsuits moeten ze trouwens door 5 lagen stof. Kan dat met de klein maat of moet dat de grote?

@lijstje, jurkjes voor mezelf en Noor voor de bruiloft van mn zwager en voor die van een goede vriendin. Verder nog wat shirtjes.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Normaal maak ik gewoon kussenhoezen, had nu even zin om het makkelijk te doen.
    Ja dan moeten ze in het geheel in de was. Ik heb ze voor iemand anders gemaakt. Dus dan zal ze ze in het geheel moeten wassen. Sowieso was ik de kussens thuis ook wel eens in zn geheel.

Jumpsuits kleine maatjes heb ik met de kleine kamsnaps gemaakt. Maar ik heb ze nog niet gebruikt, dus ik weet niet of het blijft zitten. Bij een shirtje gingen de kleine knoopjes laatst los, dus heb ik de grotere erin gezet.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik moet ook nog kamsnaps bestellen voor mijn rokje wat ik aan het maken ben. Maar denk ik door 2 lagen spijkerstof dat ik niet de kleinste erin zal doen.

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miron, wauw, wat een bewerkelijk rokje! Zijn dat sierstiksels waarmee je de zakvorm hebt gestikt? Zo netjes! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ok, dan ga ik maar voor de grote maat. Het is een cadeautje, dus ze moeten wel goed blijven zitten.

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Moni ja dat zijn sierstiksels. En gewoon het papieren patroon op de stof gelegd en overgetrokken en over de lijn heen gestikt.

Ja heel erg bewerkelijk rokje maar wel heel erg leuk om te maken. Mijn man is weg deze week dus heerlijk de tijd om me daar op uit te leven.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ik heb de Zucka snel weer weggelegd nadat ik alle patroondelen overgetrokken en uitgeknipt had...ik raakte daar al van in de war. :eek: (Ga hem nog wel eens maken, hoor, maar dan moet ik wel even echt de tijd hebben.)

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Oh haha Niekekris ik vind hem eigenlijk wel redelijk eenvoudig. Maar ik maak hem met de ipad ernaast met de stap voor stap tutoriul ernaast :)

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Grr gaat ie net lekker is mijn rode garen op. nu kan ik dus niet meer verder terwijl ie bijna klaar is

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Dat is vervelend. Heb. Ik ook wel eens gehad.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dank jullie wel voor het meedenken met m'n prinsessenjurk-idee :) En ik lees hier nog veel meer leuke en handige dingen, aanstekelijk hoor!

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zo net stofjes en lintjes gehaald voor Zoey dr nieuwe haarspeldjes bord. Ze heeft een kleinere versie maar die is te klein geworden en niet practisch moeten nu lussen aan de onderkant komen voor haar diademen en eentje waar ik ook een zakje aan op kan hangen voor haar elastiekjes.
    Nu het toch regent gaan we weer heerlijk er tegen aan:)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ik heb net allemaal ritsen en wat oogjes ed gekocht. Ga vanavond beginnen met een 'quiet book' voor de jongste. Heeft die ook wat te doen tijdens de zwemles van de oudste.

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    leuk hoor allemaal weer aan de slag we merken gelijk dat het mooie weer eventjes niet meer hier is haha.
    Nou stof is geknipt dus dalijk de lintjes even vastnaaien en dan de achterkant vastmaken met punaises dan is ie klaar alle speldjes weer uitzoeken en paar bij paar ophangen.
    Daarna het tasje maken voor haar elastiekjes ( is ook al geknipt).
    En ze wou ook een tasje voor haar pop dus ligt ook al een stukje stof voor klaar.
    Dat zijn de projectjes voor vandaag morgen even de 2 knoopjes aan het naailes jurkje maken en het tuniekje stikken en kamsnaps op maken is die ook klaar.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Lekker, van die relatief eenvoudige projectjes. :)

Ik heb vandaag besteed aan het verzamelen van ideeën (alsof ik er nog niet genoeg had) en aan het tekenen van de eerste pagina's voor het quiet book van D. (thema dieren). Heb voor J. ook al een berg ideeën, dus daar wil ik binnenkort ook mee aan de slag (thema seizoenen/feesten - dus bv. zomer, Pasen, kerst, dat soort dingen).

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    yeaaahhhh me klipjes bord is af :) Zie me blog en ben super blij met het stofje want ik wou eigenlijk een drukker stofje maar nu zie ik dat de speldjes al aardig een druk geheel zijn.

Nu alleen nog het poppentasje en ik ben klaar voor vandaag :)

19. juf85

juf85 Niet meer actief

ik ben met de slaapzak bezig. Het is alleen evenpuzzelen. IK heb een slaapzak ongeveer nagetekend.
    Nu heb ik eerst de rits erin gezet, zowel aan de buitenkant als de voering... Alleen nu vraag ik mij af hoe ik de rest in elkaar stik en waar ik moet keren...De rits gaat niet helemaal tot onder aan toe, dus de rest heb ik dichtgestikt.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ik geloof dat ik zou keren bij een zijnaad bij de voering. Maar geen idee of dat goed gaat met de armsgaten? (Zelf zou ik trouwens keren bij de rits, maar die zit er nu al in. ;) En ook geen idee of dat goed zou gaan met de armsgaten?)

Deel Deze Pagina