de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik moet wachten tot dinsdag voordat ik mijn rokje af kan maken :( mijn rode garen is op en ik heb wel nieuwe gekocht maar niet van hetzelfde merk en het wijkt toch net iets af van kleur dus ik wil het niet riskeren.

maar ben al zover:

Bekijk bijlage 333753

Bekijk bijlage 333754

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.186
    8.908
    113
  3. juf85

juf85 Niet meer actief

Wat een leuk rokje!

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie geen priem bij jullie kamsnapstangen? Met een priem is het easypeasy moet ik zeggen, zonder kan het wel lastig zijn ja.

Veel productie hier, leuk! Ik ook wat af maar moet nog bloggen...

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rokje: mooi! Niet zo mijn ding, maar vind het modelletje wel erg leuk, zo uitlopend :)

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Bij mijn tang zat geen priem, maar je kunt ze los kopen, dus dat moet ik nog maar eens doen.

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik gebruik mijn tornmesje om een klein gaatje te maken.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, dat zou mijn tweede keuze zijn geweest ;)

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tornmesje heb ik gebruikt, maar vond ik ook niet handig. Maar misschien ben ik te voorzichtig.

Ik heb van het hertjesstofje toch een shirt voor Stijn gemaakt. Ik zal hem vanaaf even bloggen.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd! Vond het ook een leuk stofje! En vind bloemetjes op zich best kunnen voor jongens, zeker zo met zwart wit/contrastrijke stof.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zo me laatste naailes van het seizoen en het jurkje is af !!!!! ik blog hem zo :)
    Heb gelijk wat patronen van poppenkleertjes geleend :) ben ik super blij mee kan ik deze 2 maanden even aan de slag ermee.

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij gaan over een klein maandje verhuizen, maar in het nieuwe huis krijg ik een heus naai-kamertje :D. Dus dan ga ik weer 'los' en meld ik me weer wat fanatieker in dit topic. Ik krijg altijd zo'n zin als ik hier lees!!

13. juf85

juf85 Niet meer actief

oeh ik wil ook een naaikamer! Helaas geen plek hier.

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb een plek op zolder :)
    heerlijk hoor heb nu al zoveel stofjes en hotfix spullen dat een eigen kast en bureau een must zijn geworden.

Jurkje is geblogged btw

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Melanina, leuk is hij geworden!!

@naaikamer. Hier ook een sinds de verhuizing. Zo relax. Hoef je tenminste niet alles elke keer op te ruimen.

Shirtje staat op mn blog: BeideHandjes : Hertenshirt

Verder heb ik weer een nieuw plan in mn hoofd: ik wil voor als Noor straks naar een groot bed gaan zelf dekbedhoezen gaan maken van losse lapjes. Gelukkig duurt dat nog wel even, dus ik heb wel even de tijd :).

16. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb ook twee dekbedovertrekken gemaakt van lapjes. Maar dan 1 voor een wiegdeken en 1 voor een ledikantdeken, dus dat is wat minder werk.

Maar gaat ze al bijna naar een groot bed dan? Mijn zoontje is van okt. 2011, ik denk dat ik hem nog even in z'n ledikant laat.

Ik heb vanavond een lapjeskussen gemaakt.
    M'n projectjes raken een beetje op. Ik heb nu wel zo'n beetje alles gemaakt wat ik voor de bevalling af wil hebben.

Ik moet alleen nog een dekentje afhaken. Ik heb dit weekend weer haakkatoen gekocht, dus ik kan er weer mee aan de slag.

Maar de uitgerekende datum komt ook steeds dichterbij, dus ik ben langzaamaan m'n naaispulletjes aan het opruimen. (beneden lag een deel van de eettafel standaard vol met naaispullen en de box lag ook vol met stof en naaispullen. Dat is nu bijna allemaal opgeruimd).

Nu hopen op mooi weer, dan kan ik lekker buiten haken.

En misschien af en toe nog een klein naaiprojectje als ik er zin in heb.

M'n zoontje is met 36.5 weken geboren. Dus als deze ook zo vroeg komt, dan duurt het niet lang meer. Maar laten we maar hopen dat hij zeker tot 37 weken blijft zitten, dat is toch wat beter.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.186
    8.908
    113
    Spreek hem maar even streng toe inderdaad. Laat hem maar mooi tot 37 weken (of wat later) zitten!

Hier vanavond aan een Roodkapjejurk voor een pop gewerkt. Hij wordt best leuk al zeg ik het zelf. Dochtertje van mijn beste vriendin is bijna jarig en zoals ik eerder al schreef wilde ze graag poppenkleertjes. Daarnaast is ze fan van de Sprookjesboom, dus leek het me leuk om die twee dingen met elkaar te combineren. Roodkapje en de prinses (geen idee wie?) zijn geloof ik de enige waarvan de kleding ook echt geschikt is voor een pop, dus de keus was snel gemaakt. ;) Morgen even het rokdeel nog een keer aan het lijfje stikken, want daar zat een foutje in en dan zomen en de achterkant van klittenband voorzien (of zal ik nou eindelijk toch eens kamsnaps bestellen...?) en dan is hij af.

18. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miron, mooi rokje!

Juf, a 34 weken, het begint echt al af te tellen. Goed dat al je projectjes af zijn, kan je rustig naar de bevalling uitkijken!

Ik wou een flexfolie-figuurtjes op een simpele gewonnen grijze rugzak strijken maar het blijft niet kleven. Ik dacht dat flexfolie op bijna alle stoffen hecht, spijtig!
    Nu ben ik aan het nadenken om het figuurtje op een stoffen hartje te strijken en dan zo op de rugzak te appliceren.

De voorbije dagen niet zoveel genaaid, enkel wat simpele shortjes tussendoor. En een beetje aan het rondkijken voor een nieuw naaimachine, mss een brother nv100 Welk hebben jullie?

Groetjes

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Niekekris dat lijkt me echt een gefriemel poppekleertjes naaien.

Nelta shirt staat hem heel erg leuk.

Besje ik heb een Pfaff ambition 1.0. Echt een super fijne naaimachine.

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Heb vandaag een dagje vrij. Eigenlijk zouden we met de kindjes van de peuterspeelzaal naar de speeltuin gaan. Maar omdat het gisteren zo geregend heeft vonden een aantal ouders dat te nat. Vandaag is het grijs maar wel droog. Dus dat ging niet door.

En bood een andere moeder aan dat Sophie bij haar kon blijven spelen. Prima Sophie toch een leuke dag en ik effe lekker rustig met alleen Laura. Ben dus effe naar de action gegaan want ik had gezien op de fb pagina van Sancho dat ze daar zakjes met knopen hadden in verschillende kleuren. 175 gram voor € 1,59 koopje toch.

Bekijk bijlage 334189

Deel Deze Pagina