de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze staan idd ook op mn blog, anders had ik ze daar al niet op moeten zetten.

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    gisteren te horen gekregen dat ik per oktober kan beginnen met naailes jippie!
    nu moet ik dus een kledingstuk bedenken dat ik wil maken met een makkelijk stofje.
    ik zat te denken aan rokje voor dochter of broekje voor dan pasgeboren zoontje. maar we gaan de winter in, wat zijn dan makkelijke stofjes? het mag geen tricot of grote ruitenpatroon zijn.
    curderoy of jogginstof kan dat wel? of toch gewoon katoen? maar dat lijkt me zo koud in de winter.

hebben jullie als ervaren naaisters tips?

3. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    @moradora, leuk dat je zo snel aan de slag kan. Misschien een broekje van ribstof of van flannel? Beide rekken niet of nauwelijks waar door het naaien niet heel moeilijk is. Een wikkelroke van een leuk stuk katoen kan natuurlijk ook. Malliot er omder en het kan zo voor de winter als het al te hard vries en waait.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Dianana dat is een mooie ballet tas geworden.

Moradora ik zou een rokje of jurkje maken. Ik ben zelf begonnen met een wikkeljurkje.

Ik heb het rokje voor Sophie af: Ankie's Maaksels: Wilde dieren rok

5. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hier vandaag een knuffeltje gemaakt voor het afscheid een collega van mn man. Ze is zwanger, maar gaat eerst nog even emigreren naar australie.....!

Verder druk bezig met (schrik niet...) kerstkaarten. Ik maak elk jaar eigen kerstkaarten maar meestal van karton. Heb altijd al eens stoffen kerstkaarten willen maeken en kwam van de week een leuk makkelijk pattroontje tegen... Gelijk maar aan de slag gegaan, anders komt het er vast niet meer van als ik weer aan het werk ben.

Bijgevoegde bestanden:

6. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Ik heb nog n tas gemaakt..vanavond voering erin zetten..die andere is van tafelzeil...denk niet dat ie heel lang meegaat...maar was n goede oefening
    Ik maak ook altijd mn kerstkaarten zelf...en dit jaar ook van stof / vilt

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  8. juf85

juf85 Niet meer actief

Mooie tas!

9. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heeft er iemand toevallig ervaring met het Charlie patroon? Ik zie hem steeds vaker langskomen in blogland en vind hem toch wel erg leuk en heb nog een lapje liggen voor Stijn die ik er wel voor kan gebruiken.

11. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Ja hier, erg goede ervaring mee. patroon begint ongeveer bij maat 92 en bevat een korte mouw en een lange mouw variant. Evt. Is er ook nog een uitbereiding op te koop om jem tot een jurkje om te bouwen. Duidelijk patroon en goed te doen. Mocht je specifieke vragen hebbndan hoor ik ht wel.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Welke uitbreiding is dat dan :D
    Jurkjes zijn altijd leuk.
    Ik had ook al genoeg meisjes charlies gezien.

(de Pim vind ik trouwens ook erg leuk, maar die ga ik op zn vroegst pas voor volgend jaar zomer kopen)

13. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Nelta, ik ga er vanuit dat je deze charlie bedoeld? Of is er nog een andere?
    Charlie Tunic PDF Sewing Pattern is here!
    Op deze pagina staat ook vermeld dat je een jurk uitbereiding bij kunt bestellen.
    De pim ken ik niet. Link?

14. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Aha.... Google levert het antwoord al... Er is nog een andere charlie.... En deze is wel heel anders..... Oeps....

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik bedoelde idd die anderen van Zonen 09

16. juf85

juf85 Niet meer actief

zonen09 zijn wel meerdere leuke patronen van. Maar ik denk dat ik nog even wacht, ze zijn nu toch nog te groot denk ik. De oudste zit ongeveer in maat 86. Soms al 92 maar ook nog wel broeken maat 80.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Ik gok de Charlie van deze site: Zonen 09 :) Heb er geen ervaring mee, maar ziet er leuk uit en kom hem inderdaad regelmatig tegen op blogs. :)

18. juf85

juf85 Niet meer actief

De zonen patronen kom je zeker vaak tegen op blogs. Vooral die broek Jakob/ Jacob. En inderdaad de charlie.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Hè, staat mijn reactie weer ergens veel later dan ik hem gepost had...??? Had ik laatst ook al een keer... Echt vaag...

Deel Deze Pagina