4 draden had ik inderdaad al begrepen. Hebben jullie (degene met lockmachine) veel verschillende kleuren? Ik naai met allemaal kleuren en dan met je zeker een flinke voorraad klossen hebben?
Ik heb zwart, wit, rood, geel, paars en 2 tinten roze. Heb een meisje dus tja Meestalkom ik daar wel goed mee weg. Soms gebruik ik wit waar een andere kleur wellicht beter had geweest, maar dat kan vaak best wel.
Juf, ik heb wat standaard kleuren grote klossen (donker blauw, zwart, creme, wit, rood, roze dan sinds dl er is). Wat ik regelmatig doe is voor de bovendraden gewoon garen gebruiken, 1 keer het klosje en 1 spoeltje zodat je wel dezelfde kleur hebt aan de voorkant. Werkt prima. Leuke jrukjes trouwens, allemaal van oude kleren gemaakt?? Verder is het hier erg druk geweest, weinig aan mezelf of naaien toegekomen. Dacht ik vorige week van alles te kunnen doen, was onze middelste "ziek" blijkt hij zeer overgevoelig / allergisch te zijn voor muggen... mega dikke voet, bovenbeen was 1,5 keer zo dik en een oor wat niet meer als oor door kon gaan. Hij heeft een AB kuur gekregen en antihistamine drank die hij nu altijd direct moet nemen als hij door welk insect dan ook gebeten is in de hoop dat dat voldoende gaat zijn en anders wordt het een prikpen aldus de arts. Arme kereltje is panisch voor alles wat vliegt momenteel. Gelukkig gaanw e zo de herfst in (oke komt nog ff een warme zomergolf aan begrijp ik) en nemen de insecten af. Ik ben wel bezig met een leuk jurkje voor dochterlief.... uit Ottobre basismodel gebruikt en die aangepast of eigenlijk alleen maar flink ingenomen. Ben benieuwd of hij goed past. Nr 14 van de laatste Ottobre.
De linkerjurk is van een oude rok gemaakt, de rechter van een nieuwstofje. Hier ook weinig tijd, heel af en toe een half uurtje naaien.
@Kim, waar ben je geweest?? (Lapjesmarkt) @lock: ik koop de meeste kleuren garens gelijk in vier-voud zodat ik ook kan locken Maar dan wel goedkoop, op de markt. En anders doe ik zoals Liefzonnetje beschrift.
Nah niet als je kindertricot zoekt.. katoen hebben ze wel veel van.. Albert cuyp hebben ze wel wat.. maar ook niet veel.. en allemaal zo dun.. enige stofje wat ik kon vinden daar, is dat stofje waar t pakje mee gemaakt is..
Zo gisteren even een minispelden kussen gemaakt voor in me naaikoffertje. Heerlijk even die kleine projectjes die het onrustige van me wegnemen... Zo net bij de kapper geweest en het word echt mooi me kapsel... Dus nu nog met de juiste make-up en ik word een echt prinsesje haha denk dat niemand dit van mij verwacht zo netjes en sjiek ... Aangezien ik meestal een mega aparte smaak heb. Maar het word heel elegant en niet te veel poespas met hier en daar een glittertje..
Juf85, leuke jurkjes! Mbt lockmachine: sowieso één met vier draden inderdaad, maar zijn ze dat niet allemaal? Ik zou je gewoon in de winkel adviseren. Vooraf bedenken wat je wil (differentieel transport, ingebouwde rolzoom, ... en wat je er ongeveer aan uit wilt geven) en vragen wat zij aanraden. Ik heb een Lewenstein 700de, die bevalt tot nog toe heel goed. Ik heb zes kleuren lockgaren (wit, zwart, donkerblauw, fuchsia, licht roze en rood). De binnenkant van veel bedrukte stoffen is gewoon wit, die naai ik dan ook vaak met wit garen. En soms koop ik op de markt vier goedkope klosjes gewoon garen als ik een keer een afwijkende kleur nodig heb, daar kun je ook prima mee locken. liefzonnetje, dat is rot... Beterschap voor je zoontje! @moniponi: Leuk is dat, hè, Sinterklaascadeautjes? Wat heb je gemaakt, kun je het wel hier vertellen? Ik wil binnenkort ook beginnen met Sinterklaascadeautjes. Voor de jongste 'eten' voor het keukentje en voor de oudste verkleedkleding. Maar eerst even ergens een portie energie vinden...
Die lewenstein. 700de kom ik heel veel tegen, dat is dus wel een goede machine? ( van de goedkopere?)
Juf, ik zag laatst bij de Wehkamp een hele goedkope, ik zat er zelf ook aan te denken om die aan te gaan schaffen. Toyota SLR4D overlockmachine? Bestel nu bij wehkamp.nl
Mij bevalt hij goed. Ik wilde er niet al te veel geld aan uitgeven, omdat ik eerst wilde kijken hoeveel ik hem daadwerkelijk zou gaan gebruiken. En eigenlijk gebruik ik hem bij alles, want het werkt zoveel sneller en het wordt zoveel netter. Alleen de afwerking (doorstikken, zomen ed) doe ik op de naaimachine.
Ik las ergens dat je geen Toyota moet kopen... Maar goed, dat is natuurlijk 1 mening. Ik ga eind van de week naar een naaimachinezaak en laat mij daar natuurlijk nog adviseren. Maar ik zit wel aan de 700DE te denken. En dan nog een naaimachine. maar die hoeft van mij niet heel ingewikkeld te zijn. IK heb een paar eisen opgeschreven. Kan ook een tweedehands zijn. Ik heb de jurkjes op m'n blog gezet. Met duidelijke foto's.
@ Kim: ik dacht dat je net begonnen was met naaien. Ga je dan meteen een lockmachine kopen? Ik heb mijn naaimachine 4,5 jaar en naai sinds een jaar kleding.
Waarom zou je dat niet doen? Ik vind het echt een aanvulling en niet moeilijker dan een naaimachine. Ja, het inrijgen is wat meer werk, maar verder niet.
Ik heb mijn naaimachine nu, denk ik, een jaar of 5 en naai ook sindsdien kleding. Daarvoor heel lang geleden wel eens een enkel dingetje op de naaimachine van mijn moeder gemaakt, maar niet veel. Ik heb geloof ik iets van een jaar geleden een lockmachine gekocht en heb er echt spijt van dat ik die niet veel eerder heb aangeschaft. Dus vandaar dat ik schrijf 'waarom niet?'.