de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik repareer zoonlief zn kleding wel al een paar jaar :p

neh tante zei dat lockmachine heel makkelijk was en absoluut een must in huis was.. Maar ik koop m nog niet hoor.

Mn vorige machine was een toyota.. Die deed t prima. Vroeger had toyota alleen industriƫle machines.. tegenwoordig ook voor de mensen thuis. De kennis om een fatsoenlijk machine te maken hebben ze in elk geval wel..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    Toyota is, volgens mij, meer van de naaimachines dan van de lockmachines? Mijn naaimachine is ook een Toyota en die doet het prima. :)

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sint: heb een handtas genaaid volgens dit patroon, met mooie stof die ik gekregen had uit de lapjesvoorraad van iemand ;) De tas is dus voor haar, verrassing. Heb er ook een voor mezelf gemaakt :) Lijkt me een super maatje en verhoudingen trouwens, had precies dit patroon al zolang op het oog (al eens eerder gedownload kwam ik achter) tot ik het bij Happy in Red weer zag onlangs.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Leuk moniponi!

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik heb er nog geen ervaring mee natuurlijk. Maar ik vind het nogal een uitgave. En als je net naait en nog niet weet of je het lang gaat doen, zou het zonde zijn als je er nu eentje koopt maar weinig of niet gaat gebruiken. Dat bedoelde ik.

Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten :)

Ik vond het vooral duur. Maar nu ik het liefst iedere dag naai lijkt het mij wel heel fijn om 'zo'n apparaat te hebben (al heb ik er momenteel niet superveel tijd voor, maar dat komt vast wel weer).

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mee eens hoor ;) Daarom heb ik m ook nog niet gekocht...

Heb hier vanavond eindelijk mn speentouwtje gemaakt.. Wat een rotklusje was dat. Ik heb geloof ik wel 20x nieuw draad in moeten rijgen, en ben minimaal een uur bezig geweest om een manier te vinden om m zo af te stikken dat het niet afrafelde. Maar goed, het is gelukt!

Bijgevoegde bestanden:

7. juf85

juf85 Niet meer actief

:) met een kamsnap

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Goedemorgen, hier ook aan het kijken voor een lockmachine en mijn oog was ook gevallen op de lewenstein.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    Ik ben het er ook mee eens, daarom heb ik hem ook niet eerder gekocht. Maar achteraf had ik hem dus wel eerder willen kopen. :D :)

Mbt lint afwerken: ik smelt het uiteinde altijd met een lucifer tegen het rafelen.

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb een Bernina 800DL heerlijke lockmachine. Ik zou er zeker eentje nemen waar je ook een rolzoom mee kan maken :)

Moni.... he waarom duurt het nou zo lang voor sint... ben benieuwd naar jouw versie van de tas!

Tja en met zl gaat het beter, zag ik gisterenmiddag en rood klein plekje op zijn wang, dacht dat het een pukkeltje was en had er niet veel aandacht aan besteed :). Hij was heerlijk buiten aan het spelen en half uur later had hij een dikke rode wang.... snel zijn medicijnen gegeven en vanochtend zag het er weer prima uit, gewoon zoals bij iedereen die geprikt is door een mug. Moet dus beter kijken in het vervolg..........

Vanavond verder met de jurk van dl.

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, ja, weer een zorgje erbij he! :(

Ja, jammer he, haha. Wilde de tas eigenlijk gelijk zomaar gaan geven, maar ik ken mijzelf: rond Sint ben ik te druk, en bovendien moet ik een beetje op het geld letten dus ik bewaar dit kado maar.

(Alleen ze trouwt volgende week, heel erg low profile, maar ik ben er wel bij... toch geven?? Hmmmm TWIJFEL!!)

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik hadvwat getypt maar ik zie het niet meer.

Liefzonnetje wat vervelend, nu altijd goed opletten dus.

Ik heb vandaag het boek Stof voor durf het zelvers binnengekregen.
    Gelijk de kaptrui geknipt. Nu wachten tot ik een lockmachine heb.
    Wel jammer dat het pas bij maat 98 begint. Dat wist ik niet.

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo ook weer de eerste naailes achter de rug. Toch maar eens begonnen aan de ABC 96 die ik al een tijdje had liggen.

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een klein naaiprojectje gedaan: klik

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Leuk! Alleen zou ik er zelf denk ik nog een laagje binnenin gedaan hebben. Je kijkt er bijna doorheen :)

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Valt live mee hoor, je ziet eigenlijk niets, alleen schijnt het licht er wel door op de foto idd.

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja misschien net de lichtval :)

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Schattig stofje ook!

Ik heb eindelijk ook weer eens wat gemaakt .... jurkje voor dochterlief uit de Ottobre. Niet helemaal tevreden, maar goed misschien ben ik iets te pietluttig ;).. Op mijn blog

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    He, mamarieke!

Ik heb vorige week kamsnaps bij je besteld :p

Leuk jurkje!

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig bedoel je Kim? Hihi :D Jij "kent" ook iedereen ;)

Wanneer ga je iets (herkenbaars) naaien voor je oudste? Ga ik eens buiten loeren of ik hem zie ;)

Deel Deze Pagina