Miron, ziet er een tof verjaardagscadeau uit! 135 verschillende steken, amai ik wist niet dat zoiets bestond. Wat is het verschil tussen een lockmachine en een gewoon naaimachine? Hier nog enkele t-shirtjes mooi gemaakt met flockfolie en flexfolie, naaien is er niet meer van gekomen door de drukke dagen hier. Ik heb nu wel een ideetje en patroon om een mandje van stof te maken en dan te vullen met verschillende spulletjes voor een vriendin die over 2 weken moet bevallen. Ik zal eens eventjes de blogjes gaan bekijken voor nieuwe creaties Groetjes
Tja verschil tussen een lock machine en een naaimachine uh tja een lock machine lockt en een naaimachine naait geen idee hoe ik dat uit moet leggen. Met flockfolie en flexfolie wil ik ook nog een gaan werken. Lijkt me echt super leuk om daar de shirts en zo mee op te vrolijken. Heb trouwens weer een kledingstuk af. Was er al op de laatste naailes mee begonnen maar kreeg hem niet zoals ik hem wilde. En nu weet ik ook wat het probleem was. De naad van het beleg was te dik door het gebruik van de tweelingnaald en daardoor kreeg ik de rondingen niet mooi. En ik heb hem gelijk een stukje versierd Ankie's Maaksels: Bolero
Een naaimachine maakt in principe een enkel stiksel om twee delen stof op elkaar te stikken. Tenzij je een machine hebt die ook allerlei siersteken kan Een lockmachine stikt aan elkaar en werkt tegelijk af door een soort stiksel om de twee eindes van de stof te maken. Kijk maar in de zijnaad van een t-shirt dat je aan hebt.
Vanmiddag even naar de markt hier in eindhoven. Wil de farbenmix feliz maken voor de verjaardag van mijn oudste dochter. Ze wordt pas in oktober 3 maar wil op tijd beginnen Maar de stofkeuze pfff ik vind en blijf het toch wel moeilijk hoor vooral kleurtjes combineren.
meisje wordt wakker, wel snel ff mijn nieuwste creatie hier plaatsen een jurkje enneh leuk bolerootje !
Dames waar naaien jullie? Ik kan niet naaien met de kleine in de buurt en als ze naar bed gaat smiddags ben ik altijd wel een uur bezig met andere dingen die ik zonder haar moet doen, daarna heb ik nog een uur over, niet echt de moeite om nog iets te doen. In de avond gaat ze om half 8 naar bed maar voor ik eindelijk klaar ben is het ook vaak half 9/9 uur en dan heb ik geen zin meer om iets te doen. Maar een naaikamer lijkt me ook weer super saai om te zitten hihi
Ik naai op "zolder". Meisje wil daar meestal ook wel even spelen (rommelen in doosje met applicaties, alle klosjes garen door elkaar gooien en uitrollen, springen op het bed dat daar staat, stof uit de kast trekken, ahum, nou ja, veel krijg ik daar niet gedaan, of in elk geval niet altijd, soms wel (vandaag gordijnen genaaid ) Ik neem ook wel afwerkdingetjes mee naar beneden, die met de hand kunnen. Veel gedaan hier de afgelopen dagen, maar niet of nauwelijks achter de naaimachine...
Mijn naaimachine staat op de eetkamertafel. Die wordt voor de rest niet gebruikt dus kan ie daar blijven staan. En naaien terwijl de kids er zijn tja doe het heel af en toe maar meestal savonds of als ze allebei slapen. Maar dan neem ik me dat ook echt voor en laat de rest staan.
Hey, gisterenavond een stropdasje voor mijn zoontje gemaakt, zondag wordt hij 1 jaar Ik zal vanavond (dadelijk eerst een uitstapje met de kids doen) eens een foto plaatsen want ik twijfel of ik er nog een "1" op zou strijken met flexfolie. Ik prul en naai gewoon op de tafel van de woonkamer. Geen extra kamers over hier (zolder in orde maken staat op ons 10-jaren plan) en uiteindelijk naai ik ook niet zoveel. Eigenlijk haal ik gewoon de naaimachine, doos met stofjes en doos met naaigerief uit als beide kids slapen en als ik gedaan heb, zet ik alles terug in de berging. Merci Babel voor de uitleg, moest ik ooit zelf een naaimachine kopen, zou ik dus voor lockmachine gaan. Doet hetzelfde als een naaimachine maar doet het aan één stikken en afwerken tegelijk? Groetjes
Op zich wel, maar alleen voor onzichtbare naden. Je hebt toch allebei nodig, want met een lockmachine kun je geen naden doorstikken bijv. of gewone zomen stikken. Gewoon een rechte lijn naaien die je kunt zien als een eenvoudig stiklijntje kan er niet mee. Je kunt wel blindzomen bijv, maar andersoort zomen waarbij je de stof omvouwt en vaststikt op een of meer cm breedte kan weer niet.
Dank je Babel, nu snap ik het volledig. Ik zal het voorlopig maar gewoon houden bij het oude naaimachine van mijn mama, meer als genoeg functies voor mij Hier een foto van het stropdasje dat ik heb gemaakt, zouden jullie het zo laten of er misschien nog een rode "1" op strijken met flexfolie? Nu ik nijg een beetje naar de rode 1 omdat er ook een klein rood detailtje op het hemd staat en omdat de stropdas echt bedoeld is voor op zijn eerste verjaardagsfeestje. Graag jullie reacties En nog een foto van een t-shirtje van dochterlief versierd met flockfolie. Groetjes
Besje als hij echt bedoelt is voor de verjaardag zou ik wel de 1 erop zetten. En shirt is heel erg leuk geworden. Ik heb nu een shirt versiert door er katoen op te naaien. Had namelijk een shirt van Sophie me een vlek en die heb ik nu dus zo bedekt. Maar dat flockfolie is ook leuk dat wil ik ook nog wel eens doen. Ankie's Maaksels: T-shirt versiert
Ik zou er ook een 1 op flocken. Shirtje is erg leuk!! Ik heb nog een uitleg voor een tricotboordje op mijn blog gezet.
Handige uitleg liefzonnetje. Zo ben begonnen met het maken van de farbenmix feliz. Das nogal een werk. Vooral de roezels maken.
Hier alvast een preview Dit wordt de achterkant van de onderjurk er komen nog een aantal rijen roezels bij. Bekijk bijlage 264589 Dit worden de schouderbandjes weet alleen nog niet welke kant ik ga gebruiken. Bekijk bijlage 264590
Grappig ik ben ook met een Feliz bezig. De tweede. Vorig jaar ook al eens gemaakt. Ik doe geen roezels, ik vind ze zonder ook al leuk. Hier mijn eerste van vorig jaar: CreaLexie: Feliz
Jouw Feliz vind ik ook hartstikke leuk. Ik maak hem nu extra met roezels omdat dit de verjaardagsjurk moet gaan worden. Voor zo vind ik met roezels ook een beetje to much hoor.
ja precies, ben ik met je eens. Voor een feestjurk horen ze er absoluut bij. Ik maakte en maak de huidige feliz voor alledag