Juf, vol programma zeg. Succes ermee Liefzonnetje, ja bij mij moet dat ook doorlopen idd . Rokje is ook niet helemaal mijn ding, maar ik vind het leuker staan dan verwacht. Hier net nog bezig geweest met een kaptrui. Vanavond even afmaken denk ik.
Allemaal lekker druk :-D Zitting van de tripp trapp is klaar...rugkussen ligt geknipt klaar...morgen eerst klittenband halen...moet t ergens hebben..maar waaaaaaar....
Zo ook nog een kaptrui in elkaar gezet: BeideHandjes : Kaptrui Productief dagje zo, alleen jammergenoeg de rest van de week weinig tijd om te naaien.
moniponi, mijn zusje is in januari uitgerekend. Duurt dus nog even. juf, gecondoleerd. En drukke week voor de boeg dus! nelta, rokje is toch leuk? Alleen wat aan de lange kant. Denk dat een shirtje er overheen (ipv een romper?) ook leuker staat. Kaptrui is leuk, vooral door die weg middenvoor!
Ik heb vandaag niet genaaid...hele dag bezig geweest met andere dingen... Er ligt inmiddels wel een vilten taart geknipt klaar, dus daar wil ik straks aan beginnen met naaien.
Ik ben bezig geweest met de Apple blouse. En dan merk ik echt dat ik tricot 'gewend' ben. Ik vond het heel lastig om de mouwen erin te zetten. Met tricot kun je nog een beetje 'smokkelen' als het net niet goed uitkomt. Maar met katoen niet... Ik ben nog niet helemaal tevreden met de mouwen. Ik heb er eentje opnieuw gedaan. Maar het leek wel of het net niet paste. Ik hield een stukje mouw over.
Mouwen zijn ook altijd iets groter als het gat. Op de mouw spelden en stikken en dan kan je wat extra ruimte pakken bij de mouw. Ik doe vaak mn spelden dwars erin bij een mouw en dan kan ik er zachtjes overheen stikken.
Jeetje...ik ben t juist zo gewend met katoen te werken dat ik tricot niet aandurf ! Enneh...wat n tijd zeg !!!...toen sliep ik lekker hoor
De extra ruimte van de mouw smokkel je bovenop erbij. Op het patroon staan meestal merktekens, het eerste stuk vanaf de oksel stik je glad, tussen de tekens smokkel je, en het laatste stuk tot de oksel stik je ook weer glad.
Als je mij midden in de nacht ziet reageren, ben ik met een nachtvoeding bezig. Als ik dan niet op de ipad ga, dan val ik in slaap en dat vind ik eng met zon klein babytje naast mij en een dekbed. Dus om wakker te blijven ga ik internetten tijdens het voeden en leg baby terug in de wieg en ga dan weer lekker slapen
Bedankt! Dat zal ik bij het volgende blousje doen, want nu kan dat niet meer. Ik heb nog een duurder stofje liggen, maar ik ging het eerst met een goedkoper stofje proberen.
Gelukt met de mouw juf? Ik heb eindelijk het zoompje in het jurkje gemaakt.... princess castle nog eens
Mwah de mouw zit niet supermooi, dus dat moet ikbij versie twee maar beter doen. Het blousje is af! Binnenkort foto's. Ik vond het best moeilijk, gelukkif was er de 'hemdjes sew along' van mamasha. Ik heb knoopsgaten gemaakt! Dus ditkeer geeenkamsnaps
De Jacob (broek) en Apple (blouse) staan op m'n blog. M'n zoontje is vandaag een peuter geworden! Verder ben ik bezig met nieuwe jumpsuits. Luuk is uit alle jumpsuits die ik gemaakt heb gegroeid, dus het werd tijd voor nieuwe. Maatje 68 alweer (ze vallen klein, verder draagt hij soms nog 56 en verder 62) Ik heb wel het patroon aangepast. Ik heb het lijfje wat langer gemaakt, zodat hij het wat langer zal passen. De pijpen en de mouwen zaten bij de andere maten goed.
Ik was vandaag helemaal vergeten dat ze verkleed (als favoriete sporter/sportster ivm de kinderboekenweek) naar school mocht... Er waren gelukkig heel veel kinderen niet verkleed. Bovendien had ze dan vast in haar balletpakje willen gaan en ik weet niet of ik dat wel goed had gevonden met buitenspelen ed...dus het kwam niet heel slecht uit. Vrijdag mogen ze ook verkleed, gewoon als wat ze zelf willen. Kan ze eindelijk haar zeemeerminnenjurk aan.
Onlinestoffen.nl daar kocht ik ook de gabardine. Dat stofje is er in meerdere kleuren. Ik had aan 50 cm genoeg voor maat 92. Ze hebben nog veel meer leuke katoentjes (ook voor meisjes)