de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Bedankt!

Heeft iemand van jullie ervaring met de vario tang van Prym? Voor drukknopen, nestelogen en zo? Is het handig?

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja ik ! Ik vind hem erg handig , drukkers zitten er zo op. Nesteloogjes heb ik, nog nooit gebruikt.

Liefs

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Geen ervaring met de prym tang helaas kan ik je daar niet mee helpen.

Hier dalijk voor de laatste keer naar de peuterspeelzaal met Sophie. Straks uitdelen. Toch wel effe slikken is toch wel een periode die je afsluit. Ze wordt ook al zo groot. Heb haar van de week even opgemeten 1m 9 is ze al.

Vanavond weer helpen bij de kinderkledinbeurs. Alle 600 zakken waren dinsdag morgen al uitgepakt en vandaag en morgen wordt de zaal ingericht. En morgen avond heerlijk shoppen. Heb al hele leuke dingen gezien. oa een jottum jurkje voor schrik niet € 3,50 :) wel in maat 98 maar die hang ik wel aan de kant.

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb een variotang al jaren.... maar echt vriendjes ben ik er niet mee. Soms ging het goed en dan weer achter elkaar mis. Daarnaast zijn de drukknooopjes en neteloogjes behoorlijk prijzig. De b merken ook wel eens gebruikt maar die gingen roesten...

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb een esteloogding van lidl en die is bagger... Nesteloogjes altijd scheef en zo. Dus ik wilde wat beters. Het is vooral voor nesteloogjes, want ik heb ook de kamsnaptang

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Laat ik het zo zeggen... je moet er handigheid in krijgen

7. juf85

juf85 Niet meer actief

In dat instructiefilmpje lijkt het zo simpel, maar dat valt dus tegen

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hoi dames,

Ik wil ook graag leren naaien. Ik heb al een naaimachine gekocht, grwoon een starters Singer van Aldi. ik wil Zelf leuke kledingen voor mijn kindjes, kussenslopen etcc maken. Maar ik ben maar een starter en wou graag wat tips van jullie hebben. Misschien ook wat handige websites waar ik kan kijken hoe het moet. Naar een naaicursus gaan heb ik geen tijd, ik werk de ochtenden en de middagen zijn er geen cursussen. Dus kunnen jullie mij helpen??

Alvast bedankt.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Kussenslopen zijn rechttoe, rechtaan. Handig om mee te beginnen dus. :) Tenzij je ze met rits wil maken. Qua kleding: patronen van Farbenmix en dan de fotohandleiding op internet volgen. :) En gewoon veel doen, daar leer je het meeste van. :)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

En blogs volgen, staan vaak tutorials op.
    En op pinterest kijken.
    En de ottobre kleren vind ik makkelijker dan knippie

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Na een druk dagje met de hele dag visite en een baby met krampjes, had ik vanavond eindelijk even tijd voor mijzelf. Ik heb 2 'halve naaiwerkjes' afgemaakt. Een jumpsuit voor Luuk en een tricotblouse voor Koen. Ik zal kijken of ik morgen tijd heb om foto's te maken.
    Vandaag ook weer tricotjes binnengekregen.
    deze jersey appeltjes blauw geel - www.joyfits.nl

en deze jersey vrolijke bloemen licht aqua - www.joyfits.nl

en deze
    jersey strepen groen aqua bruin - www.joyfits.nl

en dit patroon
    Onion 2022 tuniek/jurk mt XS-XL - www.joyfits.nl

Dat meisjesstofje is voor een jurkje. Vrienden krijgen een dochtertje (bijna uitgerekend, dus spannend)

En ik wilde eens wat anders maken dan een burda 7828 dus heb een Onion patroon besteld. Het is alleen wel in het Deens. Maar er zijn wel tutorials te vinden, dus ik hoop dat het dan gaat lukken. Eerst maar eens stof vinden (de tricot van joyfits vind ik te duur voor mijzelf, omdat je dan aardig wat nodig hebt).

Maar volgende week is het stoffenspektakel in Groningen. Ik hoop daar naartoe te kunnen met de jongens...

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Juf, nog gefeliciteerd met je zoontje. Mooi setje had hij aan. En leuke stofjes heb je besteld. Voor jumpsuits?

Miron, ja dat lijkt me ook wel. Stijn wordt in februari 4, dus dat schiet ook al op.

Nazli, welkom!

Hier gisteren begonnen met een tricot jurkje voor mezelf. Verder nog een Tammy rokje op de planning en een kaptrui voor Noor. Kan je fleece net als tricot gelijk onder de lockmachine doen?

@stoffenspektakel, hier over 2 weken.

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Leuk is die he. Stijn vind hem ook nog steeds leuk. Van de week 2 shirts gekocht en flockfolie bij je besteld. Stijn wil graag een dino en een onderzeeër shirt.

15. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ja juist door de eenvoud vind vind ik hem geweldig. Ik neem aan dat je flock toch alwel gearriveerd is he? Ben benieuwd naar jouw creaties ermee!

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarkun je voordelig flockfolie kopen, hebben jullie tips wellicht?

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordelig is denk ik vliesofix met een stofje dat je hebt liggen ;)

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar dat moet je eigenlijk ook vastzetten met de naaimachine. Flockfolie niet.

Ik koop het bij Liefzonnetje. (bestelling was donderdag al binnen. super)

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik denk dat ze via dit forum aardig wat klanten krijgt:)
    Ik kijk ook altijd eerst daar of ze iets heeft..

20. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Hoe hebben jullie de spanning van de lock normaal gesproken staan ?

Deel Deze Pagina