de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist een overgooier voor de dochter afgemaakt. Maar het is niet slim om snel snel kamsnaps aan te willen zetten als je moe gewerkt bent :-s Ik heb zo maar eventjes 3 kamsnaps verprutst...

De handtasjes zijn heel tof! Ik maak dat ook heel graag, dochterlief heeft er echt al veel te veel.

Niekekris, ik ben mijn rood garen ook altijd kwijt. Ik denk dat ik altijd nog wel een rolletje of 2 heb en dan niet te vinden hé.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Dat vind ik ook altijd zo jammer. Gelukkig hebben sommige webwinkels vaste verzendkosten.

En ik was in de war. Ik dacht dat het stoffenspektakeldeze week in groningen was, maar het s volgende week. Ik baalde want ik was woensdag nietzo lekker en het was slecht weer, dus ik ging niet met de fiets(kar) naar de stad. En toen zag ik donderdag een poster hangen dat het volgende week was. Dus ik hoop dat het komende woensdaf droog is!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    Ik heb echt de hele naaikamer opgeruimd oa vanwege dat garen...en niet gevonden... Nu was het opruimen sowieso wel erg nodig, dus heel erg dat ik het gedaan had was het niet. ;) En waar vond ik het witte garen net...in een bak met spullen die ik er mee moest naaien... ;) Alle 'taartvulling' zit nu dus eindelijk op de zijkanten van de taart. :)

En met het nieuwe rode garen de biesjes van de eerste pyjama doorgestikt. :) Zometeen misschien nog wat locken.

juf, hopelijk inderdaad droog woensdag (al is het maar even)!

De verzendkosten bij die webwinkel zijn wel vast, maar dus vast 6,75 (pakketpost)... :D:)

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ga morgen met de naaijuf naar het stoffenspektakel haha dus word weer met een volle beurs heen en terug is ie leeg maar wel tassen vol stofjes en andere dingen :)
    Heb van de week voor het eerst een naald gebroken na bijna een jaar te naaien....

op mijn to do list staan weer een paar kleine dingen:
    Een pipjurkje voor de pop
    een broek voor de pop
    en een make up tasje voor Zoey haha
    En verder even pinterest afstruimen voor wat leuks te maken...

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Melanina leuk morgen stoffen kopen! Wel je buit laten zien hier he?

Dl draagt vandaag de charlene... een echte herfst variant. Blogberichtje volgt nog. Ben bij mijn ouders verjaardag van mijn vader. Foto's zijn al wel gemaakt toen ie nog schoon was ;).
    Heeft iemand hem hier aleens gemaakt? Nelta wilde jij hem ook niet maken? Tip maak de mouwen gelihk minder breed. Ik heb ze uiteindelijk 7cm ingenomen bij mt 92.

Maandag ben ik een ochtend alleen thuis dan ga ik het broekpatroon uit testen wat ik voor haar getekend heb. Eerst even een simpele variant zonder zakken enzo van een bewerkt ribfluweel stofje. Als de pasvorm dan goed us ga ik er een paar maken met zakken, zadelstukken etc.

6. juf85

juf85 Niet meer actief

Wat zijn zadelstukken?

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Dat is als je bv bij een spijkerbroek op de "achterbeen" kijkt het gedeelte wat nog eens is doorgenomen boven de deelnaad en onder de tailleband.
    Lastig om zo te beschrijven... maar op je eigen spijkerbroek zul je het zeker zien.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doorgenomen? Haha, jargon hoor!

Heb de wikkelshirts geblogd, voor wie het nog niet had gezien: klik

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    Ik noem dat altijd een bovenpas. :D Maar geen idee of het echt zo heet. ;)

moniponi, leuke shirts!

Mijn eerste pyjama-jumpsuit is af! (Op de kamsnaps na dan...) Naar het patroon van Kiind. Dochterlief is alleen duidelijk iets anders van model dan het patroon. :D Ik had alles al ruim geknipt, maar de mouwen en pijpen waren amper 3/4. Heb dus een flinke boord aangezet en dan is hij nog niet echt ruim. Vind hem dus inderdaad vrij klein vallen. :) Ik denk er dus ook erg over om hem niet tot 5/12 te bewaren, maar hem haar gewoon nu al te laten dragen, anders is ie straks al te klein... Moet ik alleen zelf de kamsnaptang en kamsnaps kopen ipv te wachten of ik ze voor m'n verjaardag krijg. ;)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

ben benieuwd:)
    Ik vind het patroon ook klein vallen (nu ze in gebruik zijn). Bij Luuk zijn de mouwen en pijpen vaak nog te lang. Dus bij de 4 die ik nu in maat 68 gemaakt heb, heb ik het bovenlijf 2cm langer gemaakt. Dan hoop ik dat het pakje wat langer past. Want het bovenlijf zat vaak al te strak (in de lengte) terwijl de mouwen en pijpen nog prima zaten.
    Ik heb vandaag 200 kamsnaps ontvangen. Er was een aanbieding met 100 kamsnaps in een zak. Allemaal kleuren door elkaar en niet gesorteerd. Ik heb 2 zakjes besteld. En ik heb ze allemaal gesorteerd! Dat was wel even een werkje. Het was vrij donker weer, dus niet veel licht. En dan is het moeilijk om donkerblauw en donkerblauw te onderscheiden, en oranje en lichter oranje, en rood en bijna hetzelfde rood, en heel licht groen en heel licht blauw, etc. Ik heb ze gesorteerd, maar ik heb nu niet meer genoeg verdeelbakjes voor zoveel kleuren. Dus een deel zit in zakjes.

Verder heb ik een jurkje gemaakt. Een miniburda. Vrienden van ons waren de 10e uitgerekend (van een meisje), we hebben nog niks gehoord, maar ik ga ervan uit dat ze snel geboren zal worden.
    De volgende keer maak ik het rokdeel wat wijder. Ik vind de jurk vrij smal geworden.

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    11529_10200377512594112_1346684046_n.jpg
    eerste stroken rokje is af

1394783_10200363834532169_609468437_n.jpg
    poppen pyjama

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Liefzonnetje, ik ben benieuwd naar je Charlene. Bij Stijn vond ik de mouwen wel meevallen, maar ik zal er op letten.

Melanina, leuk

Niekekris, gaaf jumpsuits.

Hier een jurkje voor mezelf geblogd: BeideHandjes : Knoopjurk

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    1374255_10200380370665562_1627549023_n.jpg
    Aanwinst stoffen spektakel
    2 dapper katoentjes uiltjes en bloemen 1 tricot uiltjes 1katoentje stippen 1tafelzeil (word autostoelkussenhoes) en 4 elastieken

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik heb jullie een tijdje terug om advies gevraagd of ik naailes zou nemen of niet omdat ik wel wilde leren naaien, maar totaal geen ervaring heb. Ik heb uiteindelijk mijn moeder om hulp gevraagd (heel veel hulp ;)) en mijn eerste projectje is nu af en dat wil ik jullie graag laten zien. Ik vond het erg moeilijk, maar ben heel tevreden met het resultaat :)

2013-10-10 16.59.57.jpg

2013-10-10 17.08.47.jpg

Dit had ik echt niet zonder hulp voor elkaar gekregen, dus ik ben erg blij dat mijn moeder me zoveel geholpen heeft, maar heb (vanwege de woonafstand tussen mijn ouders en ons) toch besloten in ieder geval even naailes te gaan volgen totdat ik wat meer ervaring heb opgedaan want zelfs het patroon lezen/begrijpen ging niet zo gemakkelijk. Maar voor nu ben ik gewoon blij dat dit eerste project af is :D

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Toetie, super leuk geworden en knap hoor voor een eerste creatie!

Melanina, mooie buit. Waar ben je geweest? Ik ga vrijdag naar Ahoy.

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik ben in rijswijk geweest in de broodfabriek alleen het was dit keer niet zo groot. Helaas kan ik vrijdag niet dus mocht ik met me naaijuffie mee rijden....
    Zegt ze doodleuk nadat ik me naaimachine mee gegeven heb zodat ze me morgen tips kan geven.. Naai ze he ik zo euhhh hoe dan ??? hahaha...
    Maar het was wel erg gezellig maar mis mijn machientje wel hoor meestal is zondag freubel dag

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Das wel jammer idd, maar je kan alvast alles knippen en zo. Dan kan je straks in 1 keer alles aan elkaar naaien.

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Toetje wat een leuk jurkje en wat staat hij haar goed :)
    Enne ik snap ook niks van de beschrijvingen hoor al staat het er in het Nederlands het lijkt wel chinees maar goed ik zit ook op naailes erg leuk om te volgen vind ik en erg leerzaam.

19. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Toetje dat is een super leuk jurkje.

Ik heb pas geleden mijn eerste naailes van mijn oma gehad op mijn nieuwe aanwinst. Dinsdag even naar de stoffenmarkt en dan ga ik aan mijn eerste project beginnen. Een wandkleed uit de knippie met uiltje en vogel, voor mijn schoonzusje en broertje die een dochter verwachten. :)

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ja ga zo ook aan me huiswerk beginnen moet nog wat dingen doorslaan...

Deel Deze Pagina