de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja 4 maanden geleden zou ik er ook nooit aan begonnen zijn en nu heb ik zoiets van ik probeer het en als het me niet lukt wacht ik wel tot de naailes. Maar ik vond hem verbazend simpel om in elkaar te zetten hoor. En er staat een goede uitleg op de site van farbenmix

Geen idee hoe dat heet en hoe je het moet maken daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt wel een soort siersteek

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#502 Babel44, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2012
    Hoe het heet weet ik niet, maar je komt denk ik het dichtstbij door gewoon een boordje van dezelfde stof te maken en er met de hand een randje langs te borduren/haken met een heel fijn draadje en naald en haaknaald.

@Feliz, kan niet posten op je blog vanaf miijn tel, dus maar hier: Bijna jammer dat ze niet nu jarig is, staat heel lief op die blote schoudertjes en voetjes :)

@liefzonnetje ben benieuwd naar het resultaat.

Ik nog steeds flink ziek :(

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ankie reactie staat op je blog!! maar WOW!

Babel... jurk is nog in zelfde staat als 2 avonden geleden.... baby is ziek en dus al 2 nachten vrijwel niet geslapen.... en dan weet ik dat dat geen goede combi is om zo'n project af te maken voor mezelf achter de naaimachine. Dat is vragen om problemen ;). Jij ook beterschap.

Babbelbol, zo'n randje.... geen idee of ze dat verkopen... maar wat je wel zou kunnen doen en makkelijk te verwerken is, is elastiek met randje kant. Op mijn blog kun je een klein stukje ervan vinden... en heb nu net bij mijn eigen jurk het ook gebruikt bij de halslijn. Erg leuk geworden vind ik zelf. Ff snel een foto gemaakt.

Hier dat kant tussen boven en onderstuk, roos 1, roos 2

Bijgevoegde bestanden:

4. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    foto is dus vand e jurk in wording ;). Tricootje had ik al jarenlang in de kast liggen....

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja erg leuk stofje en combi met elastiek ook! En ziet er netjes uit ook! Wat een beheersing maar volkomen terecht dat je het even laat liggen nu.
    Ik ben nog wel steeds benieuwd hoe een wikkeljurkje nou handig kan zijn met bv :p Als je iets losmaakt zit je al gauw in je ondergoed lijkt me... Tenzij je meerdere sluitpunten maakt, lijkt mij.

Dank je voor de beterschap, ik krabbel een beetje op, 5 dagen hoge koorts gehad!! Nu nog hoor, maar zit nog "slechts" op 38 gr ;) Jij ook voor je meisje, rot altijd (voor iedereen) :(

@band met zo'n sierrandje eraan verkopen ze precies hoor, biaisband met kantrandje noemen ze dat dan en de ene keer zit er een echt kantrandje aan en de andere keer zo'n "sierdraadje" zal ik maar zeggen. Heb het ook wel liggen. Maar dan zit dat dus aan je band vast, niet aan de stof van je kledingstuk.

Is dit trouwens geen steek die zo'n super naaimachine kan? Dat zou ik nou tof vinden, zo'n steek langs de stof ipv op de stof zeg maar.

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Babel, fijn dat je aan de beterende hand bent... dochterlief gelukkig ook. Nu ook nog maar 38 na 2 dagen boven de 40 en 2 dagen boven de 39..... vannacht ook ietsjes beter geslapen. Dus vandaag een rolzoom onderaan gemaakt, de mouwtjes van rolzoompjes voorzien en de jurk nog wat ingenomen.
    Ohja en tis alleen een wikkeltop jurk.... dus rokdelen zitten gewoon vast aan elkaar, alleen de rechterflap strik je vast aan het linkerpand wat overigens ook dicht zit aan de rok. Rechterflap zit voor de 1/3 deel vast.
    Tja en die beheersing..... ervaring zeg maar ;)..... al genoeg op die manier verprutst en veel te lang dan bezig geweest...

Ja zo'n randje aan biasband ken ik ook, wel eens gezien, nooit gebruikt. Zou zo maar kunnen dat je er een machine voor hebt....... staat wel schattig :).

ff verder met de pannenkoeken bakken (dat gaat altijd beter als ik tegelijk wat anders doe, anders ben ik te ongeduldig en draai ze te snel om en heb ik van die fijne mislukkelingen ;) )

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    De jurk is af.... klik

8. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Wat hebben jullie weer mooie dingen gemaakt.

Heb een vraagje heeft er iemand een patroon voor een bandana?

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik niet... ff googlen zo moeilijk kan dat niet zijn om te maken denk ik.... misschien heeft farbenmix dat wel als free-book?

Het zonnehoedje van by miekk is ook leuk voor als je snel een patroon wilt, misschien een optie?

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja farbenmix heeft er een

11. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Had me al bedacht dat ik gewoon een driehoek knip omzoom en klaar hahatis alleen voor het zwemmen op vakantie

12. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    nou dan zou ik er mniet teveel tijd en energie insteken...

Babel al beter???

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Lief dat je het vreegt!

Gaat echt wel beter, heb een tweede kuur, en voor "nood" puffer en slijmoplossers. Het bleek dus longontsteking, dokter was er fijn op tijd bij, not :( Koorts is eindelijk weg. Helaas heb ik nu een tussenribspiertje gescheurd (door het hoesten) en doet bewegen en vooral hoesten enorme pijn :( Zit onder de pcms nu.. Pffff!! Schijnt wel vaker te gebeuren trouwens.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    He bah Babel. En fijne huisarts heb je dan.

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    jee Babel klinkt heftig! :( sterkte!

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo net de stof binnen gekregen voor de broek die ik wil maken. het wordt de roberta van farbenmix

Bekijk bijlage 268253

17. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Babel... pfff klinkt heftig en fijne actie van je huisarts idd... maar goed, hoop dat je nu wel snel opknapt!!

Leuke stofjes Miron!

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank jullie wel hoor!!

Miron, je doet me eraan denken dat ik ook nog een pakketje verwacht! :) (Niet dat ik er iets mee kan nu alleen.)

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Vertel vertel..... jij hebt nu natuurlijk zeeen van tijd om online te shoppen :D

Miron wat ga je er eigenlijk van maken?

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    het wordt een roberta van farbenmix

Deel Deze Pagina