de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    oeps ja stom... dat had je er al bij gezegd ... ben benieuwd heo hij wordt. Dat is toch die broek met wat wijdere pijpen aan de onderkant? Vind die altijd wel schattig!

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo kom even zwaaien.
    ben lekker op vakantie geweest.
    in aken een superleuk boek gekocht met leuke patronen voor kinderdingen binnenkort weer aan de slag gaan! eerste project word denk ik een koekoeksklok! *LEUK LEUK LEUK!*

3. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hoi! Dit topic nog niet ontdekt maar ook ik naai veel voor mijn meiden. nu bezig met een polojurkje met een platte kraag. En die krijg ik dus niet netjes :( Probleem is vooral de aansluiting op de knoopbiezen. Die is niet mooi. Achteraf had ik denk ik beter eerst de kraag kunnen aannaaien en daarna de biezen sluiten. De handleiding zei echter andersom. Morgen wil ik de kraag helemaal loshalen en opnieuw aanzetten. Weet iemand een goede handleiding hiervoor of heb je misschien tips? Ik weet het ff niet meer met die kraag :(

4. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    platte kraag.... heb ik geloof ik nog nooit gemaakt, wel staande kragen.
    Ik zou als ik er zo over denk, ook de biezen later sluiten, dan kan je het mooier afwerken denk ik.

Ik heb gisteren nog ff snel een super dun zomerslaapzakje gemaakt, had geen passende meer...... babel net als jij ook ff van een lakentje.
    ..........klik............... incl foto van baby die net wakker was geworden :)

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hallo allemaal! Mag ik hier mee doen? Ik heb ongeveer een jaartje geleden een hele oude naaimachine gekregen en sindsdien fanatiek aan het doe het zelven geslagen. Nu zwanger van nummer twee en ik heb bijna alles voor de babyuitzet zelf gemaakt, maar ook kleding voor mijn dochtertje van twee maak ik veel zelf.

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    VeraM, gezellig! Heb je ook een blog of foto's??

Nog even over dat platte kraagje, je moet natuurlijk wel de knoopbies als eerste doen, want het kraagje gaat eroverheen... (heb toevallig juist zo'n bloesje zelf aan ;) )
    Eerst ff rijgen, krijg je veel mooier resultaat (hoe hekel ik daar ook aan heb, met dat soort dingen ben je sneller als je eerst rijgt dan het zonder te proberen en tig keer moet uithalen en dan nog niet tevreden bent met het resultaat ;) spreek uit ervaring...)

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    @Pinjo geen idee zoveel ervaring met naaien heb ik helaas nog niet.

@Liefzonnetje handig om effe een slaapzakje in elkaar te freubelen als je er eentje nodig hebt. Slaapt ze niet zonder slaapzak?

@VeraM Welkom ik kijk ook wel eens in het topic wat heb je gemaakt voor de babyuitzet en al een aantal dingen van je bewonderd.

8. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    Ja klopt daar klets ik ook mee! Ja ik heb ook een blogje. Onder mijn naam staat een linkje.

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Haha nee.... want dan heb je je speelgoed bij de hand....... haar voeten ;). Blijft leuk en helemaal dat je dan kan klappen met je voeten en je kan je nog makkelijker verplaatsen. Dus nee, slaapzak is een must hier.

10. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Bedankt voor de tips over de platte kraag! Ik heb de kraag helemaal los gehaald, maar de biezen laten zitten (die waren ook zo mooi recht, vond het zonde om dat los te halen). Ik heb alles deze keer gerijgd inderdaad, maar ook daar ben ik niet zo goed in ;). Nou ja, lang verhaal kort, de kraag zit er aan. Niet helemaal naar tevredenheid moet ik zeggen. De aansluiting op de knoopbiezen vind ik nog steeds rommelig en de kraag zit rechts (voor de kijker links :)) wat verder over de bies dan links. Hij is dus niet helemaal symetrisch. Maar ik doe het ervoor, denk dat ik het niet beter krijg dan dit. Dit weekend maar even afwerken (mouwen er aan, doorstikken kraagje, zoompje en knoopjes). Wat een werk zeg, zal niet snel weer iets met zo'n kraagje maken...

Heb trouwens een fotootje bijgevoegd zodat jullie het resultaat kunnen zien (nou ja, de jurk zelf is dus nog niet af). Ook nog een jurkje dat ik vorige week heb gemaakt en waar ik wel trots op ben. Die is voor grote zus.

@Liefzonnetje: wou dat ik dat ook kon, lekker in een avondje iets afmaken. Maar ik ben altijd zoooo lang bezig. Moet zeggen dat het idd tijd spaart als je niks van een patroon hoeft over te nemen. Alleen patroon en stof knippen duurt bij mij altijd al een avond. Duurt altijd ff voordat ik doorheb hoe iets in elkaar zit :).

11. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Jurk voor grote zus:

Bijgevoegde bestanden:

• Jurk2.jpg
      Jurk2.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,8 KB
      Weergaven:
      5
  12. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    En de kraag...

Bijgevoegde bestanden:

• Kraag.jpg
      Kraag.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,3 KB
      Weergaven:
      5
  13. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    Wauw Pinjo wat mooi joh!

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Thanx! Al blijf ik balen van het kraagje :(. Nou ja, denk maar zo, daar leer ik weer van. Naaien gaat al stuk beter dan toen ik begon 2,5 jaar geleden. Volgend kraagje gaat dus ook vast beter...

15. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    VeraM, ik zie op jouw blogje trouwens ook superleuke dingen (geinig rokje!) en heldere handleidingen. Dat soort instructies zocht ik ook: met foto's en zo. Zoals dat soms opgeschreven staat bij patronen: vaag en ingewikkeld! Moet eigenlijk ook opschrijven hoe ik iets maak, als er veel tijd tussen zit weet ik het soms ook gewoon niet meer (zwangerschaps- en postzwangerschapsdementie denk ik: laatste jaren alleen maar aan het zwangeren, ontzwangeren en zwanger worden geweest :p).

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Pinjo, leuk zeg!! HOe heb je het kraagje nou uit eindleijk gedaan? Had googlen niet nog succes voor betere uitleg?

Veram.... heb ff snel doorgeklikt naar je blog... nog niet de tijd geha om te kijken, maar leuke titel al! :) maar als ik door klik is de wsh.p gesloten....

Hier druk geweest met mijn "werk". Nu is baby weer wakker en eigenlijk moet ik nog watg afmaken voor een swap.... en zo ZL2 halen.

17. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    babel jij overigens alweer op de been???

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Pinjo jouwn jurk voor grote zus vind ik heel erg leuk geworden. Is dit van een patroon en zo ja welke?

Ik vind de patronen van Farbenmix echt super. Op de website van farbenmix staat gewoon een foto handleiding van hoe je hem in elkaar moet zetten. Zo heb ik nu ook de Feliz en elkaar kunnen zetten.

En inderdaad ik leer ook iedere keer bij van alle foutjes die ik maak maar ik hoef ook niet alles perfect te hebben hoor.

19. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    @Liefzonnetje, ik heb nu eerst de onderkraag op de goede kant van de top geregen en met de hand de punten vastgezet. Daarna genaaid. Ben vanuit het midden begonnen (MA) en denk dat het dus door het rekken van de tricot gekomen is dat de punten toch na het naaien niet allebei in het midden van de bies uitkwamen. Daarna heb ik de bovenkraag met een inslag vastgezet in de naad van de onderkraag. De inslag had ik vantevoren gestreken. Had wel wat gegoogled, maar uiteindelijk verschillende adviezen gecombineerd tot deze werkwijze :D. Echt hulp bij het mooi maken van de biezen kon ik niet vinden. Weet ook nog niet hoe ik dat een volgende keer aan zou pakken (geen tricot meer kiezen in ieder geval).

@Miron, de bovenste jurk is er gewoon een uit de knippie. Daar naai ik meestal uit: vaak niet zulke ingewikkelde patronen. Ben inmiddels op zoek naar wat nieuwe dingen, want Knippie is wel vaak hetzelfde... Denk dat ik dit najaar de ottobre een keer koop, maar de verjaardagsjurk die jij gemaakt hebt (de elize) vind ik ook geweldig. Mijn oudste zou daar echt van smelten... Misschien dat ik dus ook bij Farbenmix eens een kijkje neem. Maar dat wordt een lange termijnproject. Na deze jurk voor de kleinste, ligt er een slaapzak op me te wachten voor de beeb van stofresten die ik nog heb. Na de 20-wekenecho wil ik ook aan de uitzet (lakens, waskussenhoes, omslagdoeken) gaan naaien. Durf zo'n grote klus als die Elizejurk nog niet aan met al die klussen die nog op me wachten :p. Trouwens, ik heb ook geen lockmachine, en zoals jij de randjes hebt afgewerkt: respect! Daar heb ik echt geen geduld voor vrees ik. Even zoeken dus nog maar naar mooie jurken.

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk welke knippie is dat dan? Ik heb er ook een aantal liggen maar tot nu toe nog niets eruit gemaakt.

Tja de Feliz is ook te maken zonder al die roezels hoor. En dan is ie ook heel erg leuk. Hij staat zelfs zonder roezels op het patroonblad :) Maar op internet zag ik zoveel leuke varianten dat ik hem daar op heb afgekeken.

Heb je zelf een voorgevoel wat je dit keer gaat krijgen of heb je nog helemaal geen idee. Ik zelf had bij de jongste heel sterk het gevoel van een meisje. Heb zelfs een droom gehad waarin ik 2 kleine blonde meisjes hand in hand zag :)

Deel Deze Pagina