Het komt uit Knippie 5 uit 2011 (patroon nr. 20). De foto van de jurk zie je snel over het hoofd, want hij staat alleen op zo'n catwalkfoto... En het is een aanrader hoor! Ik vond de jurk makkelijk te maken (2 avonden werk) en het is jammer dat er geen patroon in mt 86 bij zat, want dan had ik die ook voor onze dreumes gemaakt. Heb dit keer niet echt een voorgevoel nee... Vorige keer wel: duidelijk een meid! Vind het daarom extra spannend: als alles goed gaat is dit ook de laatste zwangerschap. Jongen lijkt me leuk (laatste kans he), maar een echt meidengezin ook helemaal geweldig. Laat me straks dus lekker verrassen en weet zeker dat ik het beide echt tof ga vinden Lekker om eens geen jurken en tutuutjes en roze poppendekentjes te naaien , maar stiekem vind ik dat getut echt leuk. Mijn meiden houden er ook van gelukkig. Daarom denk ik dat de oudste die jurk van Farbenmix juist ook met roezels zo geweldig zou vinden. Ze is in jan. jarig, dus heel misschien toch maar voor de kerst een maken: dan kan ze hem op alle feestjes dragen. En anders op zoek naar een andere feestjurk... Jij hebt ook twee meiden zie ik. Ook een echt meidengezin dus. Heeft wel wat he..
Volgens mij heb ik die knippie ook Dan zet ik hem eens op mijn to do lijstje. Ja 2 meiden vind het heerlijk dat getut en die meiden kleertjes maken. Vind het wel nog moeilijk om leuke patronen te vinden voor de jongste. De meeste patronen die ik leuk vind beginnen pas bij 86 of zijn niet leuk voor een kruipend kindje.
Ja, dat vind ik ook! Die patronen voor babies zijn echt vaak minder leuk. En moeilijk ook, die kleine mouwtjes en boordjes...
Ken je de Ottobre al? Daar staan hele leuke patronen in vind ik, ook kleine maatjes. Knippie vind ik maar niets. Te vaak iets gemaakt waarbij het patroon niet klopte, te klein enzo. Bij Ottobre heb ik altijd passende kleding gehad. En Roos 5011? Leuk tuniekje/jurkje.. Op Kiind staat ook leuk paatroon voor een jumpsuit... heb het nog niet gemaakt, maar staat zeker nog op mijn lijst.
Roos 5011 hangt al in de kast voor de jongste En ik heb ook al een setje in de ottobre gezien die ik wil maken maar die moet ik op de les uit tekenen ik heb geen abbo daarop en voor alleen dat setje te maken vind ik hem te duur om te kopen. En op de les ligt ie gewoon gratis.
hey, hier zijn we terug van een zalige vakantie niets doen. Ondertussen is het cadeautje voor een pas bevallen vriendin af. Een mandje, 2 bavetjes, een luierzakje en een pluche muziekbloem (de bloem heb ik niet zelf gemaakt hoor) Ik hoop dat ze er blij mee gaat zijn, het stofje komt trouwens (weereens) van de ikea Ik heb vandaag geprobeerd om een soort jumpsuit/pyama uit 1 stuk voor mijn zoontje te maken. Ik heb ervoor een broek en een t-shirt als voorbeeld genomen en dan maar geknipt en genaaid zoals ik dacht dat het zou moeten. Nuja uiteindelijk is het onderste deel (het broekdeel) wel in orde maar het bovenste deel trekt echt op niets. Straks eens zoeken op internet of ik een patroon vind in zijn maat @Pinjo, het jurkje voor de grote zus vind ik super!! Groetjes
Aha baveltjes zijn slabbetjes En een patroon van een jumpsuit/boxpakje..... bij kiind Ik heb vandaag uit een restje stof eentje in maat 80 geknipt... moet nog bedenken of ik het met of zonder mouwen doe. De mouwen worden dan wel een andere kleur vrees ik, want volgens mij heb ik niet genoeg stof meer...
Oh dank je wel voor de link, lief zonnetje. Dat ga ik deze week zeker eens uitproberen, ik ben benieuwd naar jou resultaat!
Besje leuke kraamkado's. Jumpsuit is niet mijn smaak misschien voor een pyama maar ja heb.nog genoeg wat ik wil maken
Leuke kraamkadootjes inderdaad! Zo'n luierhoesje wil ik ook graag nog eens kado doen (nu nog een vriendin of zus die zwanger is ). En toffe link naar het patroon van die jumpsuit! Ga ik zeker proberen. Zelf vind ik ze vooral bij hele kleintjes heel lief. Eigenlijk zou het dan wel handig zijn als het een doorknooppakje is. Kijken of ik dat ervan kan maken... Ook de Roos 5011 vind ik een mooi jurkje/patroontje. Maar helaas nergens meer te krijgen volgens mij he... Ga dus maar zoeken naar iets wat er op lijkt. Mijn jurk voor de kleine meid is trouwens ook af nu. Ik had er meer van verwacht moet ik zeggen. Wat iemand al zei over de knippiepatronen herken ik wel. Ik vind dat de verhoudingen niet altijd kloppen. Ook dit jurkje vind ik weer erg breed in verhouding tot de lengte (het lijfje en de mouwen zijn erg ruim). En ik heb ze al ingenomen! Meisje moet nog beetje groeien (had het voor de winter gemaakt, en dus een maatje groter genomen), maar ben benieuwd hoe het straks staat. In ieder geval een fotootje bijgevoegd...
Oh ja, en ik had nog twee vraagjes ook... Voor zo'n jumpsuit zou ik hele dikke jersey/tricot willen gebruiken, of joggingsstof met een motiefje. Waar kopen jullie dat? De tricot die ik vind is vaak zo dun en flodderig (vind ik ook van het jurkje). En waar halen jullie die leuke innaailabeltjes die ik zou vaak zie? Heb al wat gegoogled, maar weinig gevonden. Zoek vooral die labeltjes die je aan de buitenkant in de naad kan naaien...
Meiden, ik kom even inbreken... Ik ben namelijk op zoek naar iemand die voor mij een paar waterdichte hoeslakens om kan zetten van 80x200 naar 80x130. Heb me suf gezocht naar die maat in de winkel, maar niet te krijgen dus, en een te groot hoeslaken op bed, wordt hier vreselijk omgewoeld En dan ligt het matras dus bloot en kan ik dat ding er net zo goed niet omheen doen. Is er iemand in de buurt van Den Bosch, of half uurtje reisafstand, die dat voor me zou kunnen doen, tegen uiteraard een vergoeding? Ik zou dan echt graag de hoeken omgezet willen hebben, want een stuk ertussenuit knippen en weer dichtnaaien zou me zelf ook wel lukken, maar dan lijkt me dat die naad nooit waterdicht zal zijn en juist in het midden moet ie natuurlijk niet lekken....
Rozemarijke.... helaas ik woon te ver weg... maar als je een tussenstuk kan uithalen, waarom kan je dan niet zelf de hoeken doen? Zo gedaan hoor! (oke, niet de leukste klus ) Pinjo..... interlock is al dikker ik zal binnenkort wat handige links hier zetten... nu ff geen tijd, moet zo koken. Op pinterest kun je ook ff zoeken, daar staan ook handige links zoals deze bijvoorbeeld. Ohja en Roos 5011 kun je op marktplaats nog krijgen . Zoek maar even. Volgens mij zijn het wel kopien, maar liever een kopie dan geen patroon dacht ik. Jumpsuit is hier in de maak.... klik maar ik moest eerst wat verstel klussen doen voordat ik verder mocht... dus die stapel is helemaal leeg!! Is volgens mij nog nooit voorgekomen! Echt super blij. Werk tafel weer opgeruimd...
Rozemarijke kan je helaas ook niet helpen woon ook te ver weg. Liefzonnetje dat wordt een leuke jumpsuit. Hier een preview van de broek wat ik aan het maken ben. Kan nu niet meer verder moet wachten op de naailes. Bekijk bijlage 270413
Yup gevonden bij de stoffenkraam. Bestel ik de meeste van mijn stoffen als ik op de markt niet kan vinden wat ik zoek.
Miron, dat gaat een mooie broek worden. Mooie kleurcombinatie, je hebt ooit eens gezegd dat je het moeilijk vond om stofjes te combineren maar mij lijkt het dat dat geen probleem is voor je . Ik vind zo'n jumpsuit gemakkelijk als pyjama, vooral voor in de winter lekker warm en geen rekker rond zoontje zijn buik. Ik ben nu bezig aan de proef, dan stof bestellen en dan hopelijk enkele maken tegen dat de winter begint. Liefzonnetje, ik ben aan de jumpsuit begonnen en ik dacht vanonder de pitsers met kam snaps te doen. Denk je dat dat zou lukken of zou ik morgenvroeg toch maar even gewone ijzere pitserkes gaan halen? Pinjo, ik vind het kleedje toch geslaagd hoor. Het lijkt idd wel redelijk breed maar misschien valt het nog wel mee als het aan is. Morgen op babybezoek, ik ben benieuwd naar de reactie van vriendin. Groetjes
Dank je wel Besje 2 stofjes samen combineren dat gaat nog wel maar 3 of meer vind ik echt lastig. En dan ook nog wat voor shirt kan er op deze broek gedragen worden?
Besje, ik was wel van plan om het met Kam snaps drukkertjes vast te maken... maar ben nog net niet zover.... moet de zijnaden nog locken en dan de boordjes bij de benen nog afwerken.... pas als laatste de drukkertjes. Wel zijn het veel lagen stof bij de bies, althans bij mij... 5 keer interlock, ik vraag me af of maat 16 T3 goed zal gaan, of de pin lang genoeg is zeg maar. Die van T5 maat 20 is wat langer. Gewoon even passen. Ik hoop morgenochtend als beide knullen weg zijn, er aan toe te komen om hem af te maken. Dan kan ik jou ook gelijk volledig antwoord geven. Miron... precies wat Besje zegt... prima kleuren combi! Ohja en volgens mij vroeg oa iemand hier om een foto in actie van die jurk..... hier is ie dan! KLIK