de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Besje, mijn jumpsuit is af! Super leuk geworden vind ik zelf.... ik heb de sluiting met deze kleine Kam snaps gedaan, maat 16 (T3)
    Overigens niet 7 zoals in het patroon stond... dat vond ik wel erg veel, maar ik heb er 5 gedaan. Nu om de ong 6,5 a 7cm een Kam snap.
    Foto's volgen nog.... moet nu echt eerst wat in het huishouden doen voordat ik de middelste weer moet halen (baby ligt te slapen)

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  3. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    super zeg! Heb een berichtje op je blog achter gelaten. (eh heb jij bewust die lettercheck nog aan staan? zo irri... ik heb het zelf eraf gehaald en geen last van spam)

Mijn jumpsuit heb ik ook op mijn blog gezet.... mamarieke

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Lettercheck ben me daar niet van bewust zal hem dan zo snel mogelijk uit zetten hoor.

En de jumpsuit is heel erg leuk geworden lekker fris in die kleurtjes.

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ohja je kunt toch beter de grotere Kam snaps met zoveel lagen stof gebruiken (maat 20(T5))... anders blijven ze toch niet goed zitten is mijn ervaring.

6. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hele mooie jumpsuit, idd frisse kleurtjes en veel mooier afgewerkt dan de mijne. Ik heb de T5 gebruikt en ze blijven voorlopig goed zitten, ik heb er 6 ingezet. Die doorschijnende staan op mijn verlanglijstje :)
    Hier de jumpsuit gemaakt in maat 86 en is uiteindelijk wel gelukt maar hij is nogal aan de kleine kant in de lengte en ik moet nog wat oefenen op de afwerkingen met biais, het lukt me toch nog niet zo goed om het overal mooi te stikken.

Miron, de broek is echt prachtig geworden. Je dochter zal wel blij zijn!

Ik was vandaag toevallig voorbij een stoffenwinkel gekomen en even binnengegaan. Nu zag ik er wel wat toffe stofjes maar die waren bijna allemaal rond de 25 euro per meter. Dat is toch veel voor een tricot of katoenen stofje of vergis ik mij?
    Waar kopen jullie je stofjes? Ik had nu 2 online winkeltjes gevonden waar ik wel toffe stofjes heb gezien voor rokjes, slaapkleedjes en pyjama's.

Groetjes

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik koop stofjes op de markt of ik bestel vaak bij de stoffenkraam. Meestal zit ik tussen de 5,95 en de 9,95 de meter.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik maak er de sport van om niet boven de 5 euro de meter uit te komen. Meestal vind ik nog wel leuke stofjes voor 2 a 3euro de meter

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Lexie ik heb een tante die is coupeuse en ze naait alleen met de allergoedkoopste stofjes. En sorry maar ik vind het niet mooi. Ik zeg niet dat er geen leuke stofjes zijn zo goedkoop maar ik heb daardoor een hekel gekregen om zo goedkoop mogelijk te naaien. Ik kijk meestal eerst rond om te kijken wat ik wil hebben en koop het dan. En ben nog nooit duurder uit geweest dan 10 euro de meter.

Maar 25 euro de meter is mij ook te gortig hoor

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het is hooguit een keer uit de collectie van het jaar daarvoor. Nouja stoffen zoals van Dapper blijven er echt wel mooi omhoor. Is gewoon afgeprijst, neit standaard zo laag en dus slechte kwaliteit

11. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom me hier even aansluiten, als ik alles bij kan lezen, want het gaat hard zo te zien!

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk en welkom.

Ben nog aan de freubel geweest vandaag. Had donderdag op de markt nog wat stofjes gekocht voor een truitje. Het was de bedoeling om deze bij de broek te laten passen maar dat gaat hem denk ik niet worden. Maar wat zou er dan wel bij passen?

zie mijn blog voor de foto's:Ankie's Maaksels: Een Farbenmix Antonia

13. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miron, bedankt voor de tip van de stoffenkraam. Er staan wel stofjes op die ik mooi vind en idd niet zo duur, het is wel even zoeken :)

Ik heb enkele stofjes besteld op een andere site en nu is het geduldig afwachten...

14. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik weet niet waar je woont, maar in Doetinchem op dinsdag is een redelijk grote stoffen markt... met 1 geweldige kraam met toffe kinder tricots... allemaal 8 euro per meter. Voor tricot is dat een mooie prijs, dat is nl veelal ook via internet duurder (vind wel eens mijn stofjes dan voor 14,95 :) )

In Utrecht ging ik altijd naar de zaterdagmarkt... daar vond ik het ook een sport om goedkope lapjes te scoren en wat Lexie zegt, vaak prima stoffen hoor, maar je meot wel geluk hebben, want er is ook veel synthetische zooi tussen.

Verder had ik een tijdje geleden een link naar een pinterest site met veel links naar stoffenshops gezet...

hier nog een paar links..

Michas Stoffecke (nog nooit besteld, heb me in kunnen houden, maar onwijs mooie stofffen)
    De Lapjesschuur, stoffen winkel, Dirksland - Home (super service!)
    Stoffen? De stoffenkraam heeft het! Groot assortiment stoffen online.
    : De Stoffen Stunter - Uw online winkel voor modestoffen, decoratiestoffen en feeststoffen
    Stoere jongensstoffen | Stoere jongensstoffen: ZNOK, JNY , CeTho, Metsola
    Tricot - prints - www.joyfits.nl
    stoffen.net - uw online shop / webwinkel voor stoffen, stoffen per meter en meer - stoffen per meter voordelig online kopen en bestellen

en zo is er nog veel meer....

Miron, gewoon op een spijkerbroek?

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O leuk, nog meer creatieve moeders. Wil ik ook graag m'n laatste creatie's showen! Buiten een patchwork dekentje had ik al een poos niets meer gedaan. Vroeger maakte ik héél veel kleding zelf. Had er ineens weer zin in en dit is het resulaat van de afgelopen twee weken. nr 1 [​IMG]

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    En nr 2.[​IMG]

17. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Dat jurkje, wat knap! Ziet er mooi uit zeg. Rokje ook, maar is niet zo mijn ding zeg maar ;).

hmmm hier weer een kindje wakker

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dank je! Het moet ook je smaak zijn inderdaad, ik gebruik dit soort kleertjes voornamelijk voor photoshoots. Lekker retro en romantisch. :)

19. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik kom me hier ook melden! Een paar maanden geleden begonnen met naaien en al helemaal enthousiast! Ik ben niet zo van de kleding, maar meer van het fröbelen :). Ik heb al aardig wat tassen gefabriceerd en probeer nu wat meer kinderdingetjes te gaan maken. Ik las dit berichtje over die stoffen klok en dacht: een KLOK? HUH? Hoe moet dat er dan uitzien :$? Tot dat ik het boek per toeval ook in mijn handen kreeg en bijna in katzwijm viel omdat ik het zo leuk vond. Dus exemplaar nummer 1 is nu in productie en ht wordt énig. Het volgende is een zitzak voor mijn jongens :D. Leuk om te zien wat jullie allemaal maken!!

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Ah leuk dat dit topic nog bestaat! Ik schreef ooit al mee in deel 1;)

Zojuist de winterjassen voor mijn meiden afgemaakt:)

Bijgevoegde bestanden:

• foto2.jpg
      foto2.jpg
      Bestandsgrootte:
      37 KB
      Weergaven:
      20

Deel Deze Pagina