Ik niet. Maar in het algemeen wordt wel gezegd dat je een maat kleiner moet nemen. Ik weet niet of ik dat zelf zou doen trouwens. Hangt natuurlijk ook erg van de soort tricot af: hoe dik/dun, soepel/stug. Wat ik meestal met patronen doe is het papieren patroon vergelijken met een goed passend kledingstuk, een paar maten nameten etc. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Ik heb hem wel van tricot gemaakt maar wel aangepast. Heb wel de overslag gemaakt maar met een dichte rok geen overslag. En ik heb inderdaad een maat kleiner gepakt en de rok verlengt.
Heb twee rokjes gemaakt van een niet meer passend jurkje en idem truitje, staan op mijn blog. Erg leuk geworden vind ik zelf! En snel klaar ook
Ik heb de Roos 5011 in tricot gemaakt.... klik.... gewoon normale maat gepakt en dat gaat prima en idd ook geen overslag bij de rok, alleen bij het bovenstuk. Het was in maat 74 en ze is er nu ook echt uitgegroeid.... komt prima overeen met wat ze draagt. Gratis taspatronen zijn er erg veel.... maar heb geen linken voor je klaar liggen helaas... ff googlen? (op mijn oude pc had ik ze in mijn bookmarks staan ) knul komt binnen....na zwemles dus zwaai ohja overgooier is af ... klik
@"Miron en Babel thanx voor de links! vraagje, voor degenen die met tricot werken: Hebben jullie een locker of maak je t op een gewone machine? Heb alleen ervaring mt de gewone katoen zeg maar... ben bang dat tricot moeilijker is?
Mijn eerste naaimachine een oude singer wilde geen tricot naaien. Alleen met een tweelingnaald lukte dat maar dan liep ik toch tegen een paar problemen op. Nu met mijn nieuwe naaimachine kan ik gewoon tricot naaien met een naald speciaal voor jersey. Als je geen locksteek of strecht steek op je naaimachine hebt kun je dit ook met een flauwe zigzag doen. En gewoon even oefenen en kijken wat je naaimachine doet.
Ik heb wel een locker en dat werkt toch wel heel prettig met tricot hoor. MIjn naaimachine heeft er overigens ook geen moeite mee met de juiste naald
Hey, hier de voorbije week nog een rokje gemaakt voor de dochter en nog enkele bavetjes als extra cadeautje voor een babyborrel. Ik zie overal toffe stofjes voor bloesjes en kleedjes maar zo zonder patroon, durf ik dat toch niet goed. Dus gisteren een abonnement genomen op de ottobre en nu ongeduldig aan het afwachten (kan 3 weken duren voordat het eerste boekje komt) Hier een gewone oude naaimachine, als ik tricot stik dan zie je soms dat er een klein stukje niet goed gestikt is maar over het algemeen lukt het hier wel. Gisteren naar een hobbybeurs geweest en daar stonden dus verschillende naaimachines te koop, amai wat je daar allemaal mee kan doen. Mijn naaimachine stikt vooruit, achteruit en heeft 5 zigzagsteken, pffff Ik weet zelfs niet of ik wel zou kunnen werken met die nieuwe naaimachines omdat ik zo'n simpel machine gewoon ben. Groetjes Nog eventjes de blogjes gaan bezoeken
Ik heb ook alleen een naaimachine...helaas... Ik gebruik tegenwoordig bij tricot een ander voetje en dan de locksteek, dat gaat het beste. Maar ook dat wordt niet altijd heel mooi helaas...
Die slofjes zijn echt superschattig! Leuke kleertjes komen er weer voorbij hier. Ik ben ook weer bezig geweest, mijn jongste heeft een jurkentekort dus daar moet wat aan gedaan worden he
@ Sab Supermooi zeg!!! Wauw! Heb je die stofjes zelf bij elkaar gezocht? meiden, hoe komen jullie meestal aan je patronen? Tijdschriftenabbo? of af en toe een kopen? Groetjes!
Sab wauw mooie jurk. is dat babyrib? Sas ik heb een abbo op de knippie maar daar heb ik pas 1x iets uit gemaakt. En ik denk dat ik die ook ga opzeggen om misschien een abbo op de ottobre te pakken. Voor de rest heb ik veel patronen van roos en farbenmix liggen. Ik kijk dus wat ik leuk vind en die patronen koop ik dus. Meestal vind ik de patronen uit de boekjes niet zo heel erg leuk.
Bedankt meiden! Ze is er ook erg blij mee Ja zelf bij elkaar gezocht, ik houd wel van hysterisch Ik was zaterdag op de stoffenbeurs en dit was mijn buit
Miron de blauwe en roze stof zijn idd babyribjes, de lime groene is katoen en de andere stoffen op de foto zijn van velours. Lekker winters dus! Lexie het is idd een vida! Ik heb veel fm patroontjes en ook heel wat van modkid, ik naai eigenlijk nooit iets uit een knippie oid..