Hoi meiden, Sinds gister heb ik een naaimachine. Mijn vriend was zo lief om mij er 1 cadeau te doen Ik ben een echte hobby doos dus een naaimachine kon niet ontbreken. Mijn 1e naaiwerkje is af. Heb een mobiel hoesje gemaakt voor mijn zus en een labeldoekje voor collega van vriend, die is net vader geworden. Het is nogal een gevloek achter de naaimachine Maar beetje bij beetje hoop ik er wel te komen..
Liefzonnetje wat een leuke overal is dat geworden. Kiekies hardstikke leuk voor je eerste naaiwerkjes op je nieuwe naaimachine. Hier effe geen tijd gehad om veel achter de naaimachine te zitten. Dochter is 3 geworden en hebben dat zaterdag gevierd en vrijwilligerswerk gedaan voor een 2e hands kinderkledingbeurs. Die was afgelopen vrijdag. En Laura was flink aan het spoken het snachts ben dus een beetje moe
Ik heb er hiervan nu 5 gemaakt (in verschillende maten en variaties, dus ik heb er even stevig genoeg van ). In feit knip je twee lappen om een kussenhoes van te maken (ik heb er een met rits gemaakt, dus dan twee dezelfde lappen van wolvilt voor de voor en achterkant). Dan knip je rondjes van 8-10 cm doorsnee uit van hetzelfde stof. Je vouwt het rondje dubbel en dan nog een keer dubbel en zet het dan met een paar steekjes met de hand vast op de voorkant van het kussen. En zo maak je rijen van rondjes naast elkaar die er dan gaan uitzien als rozetten/bloemen. Op dit kussen van 30 bij 60 heb ik ongeveer 90 rondjes gebruikt. Het opnaaien van de cirkels is leuk om te doen, maar dat knippen...pfoe, dat was wel minder ja Dank je trouwens
Heel tof kussen cookiediva! Ook het vogelhuisje is leuk. Die rondjes, werk je de randjes daarvan ook nog af met zigzag of lock? Dan is het helemaal veel werk natuurlijk... Mijn volgende project wordt een jurk voor de feestdagen voor beide meiskes. Ik gebruik 2 soorten stof, en van de ene wil ik een applicatie maken voor op de andere. Het is ribcord, en ik denk dat het dan wel goed is om even de randjes te zigzaggen en deze daarna op de rok te naaien. Wat denken jullie? Ben er nog niet zo goed uit. Beetje experimenteren met proeflapje maar...
Dank je! ik heb deels stof gebruikt van te kleine kleding van de jongens, dat maakt het extra leuk voor mij . Ik ben zo sentimenteel als de pest, haha!
Ik kan je helaas geen advies geven als absolute beginner die nog niks van kleding heeft gemaakt. maar je idee klinkt super!
Als je de rondjes van het kussen bedoelt, met wolvilt hoeft dat natuurlijk niet, want dat rafelt niet. Hartstikke leuk effect trouwens, dat kussen! Ik dacht eerst dat het een lange gerimpelde strook was, daarmee kun je denk ik een soortgelijk effect bereiken als je niet van handmatig gepriegel houdt. Met ribcord (voor de feestjurkjes) hangt het ervan af of je de applicaties moet zigzaggen, even goed zien of het rafelt of niet. Dat weet ik zo eigenlijk niet omdat ik alles meestal stik met de lockmachine Zigzaggen met glanzend garen (evt in een contrastkleur) geeft natuurlijk wel een extra feestelijk effect! Hier bezig met beddegoed voor dochters nieuwe bed. En een verduister/zonweringsgordijn. Maar vooral nog steeds klussen in huis, dus het schiet niet zo op met het naaien...
meestal pluist ribcord wel is mijn ervaring.... dus denk wel dat je het moet zigzaggen...of gewoon met zigzag appliceren, sla je 2 vliegen in 1 klap . Leuk kussen! Ik dacht ook dat het stroken waren even wat anders: wie doet er mee? Kris organiseert een lap swap
Hey, liefzonnetje, tof die lap swap. Waar dat ziek zijn toch al niet goed voor is hé Hier vandaag een een hele stomme fout ontdekt, pfff. Mijn adresgegevens voor het abonnement van ottobre nog eens bekeken omdat ik nog geen boekje had gekregen. Nu blijkt dus dat ik de verkeerde postcode heb opgegeven, hoe stom. Contact opgenomen maar natuurljk zijn de eerste 2 boekjes al verstuurd naar de verkeerde postcode, nu dus afwachten tot ze terug naar ottobre (finland denk ik) worden gestuurd en dat zij ze terug kunnen sturen (of zoiets :s) Cookiediva, de applicatie vind ik echt tof en origineel. Het kussen is mooi, vooral de kleur maar niet zo mijn smaak want ik hou meer van het strakke Amai wat een werk als je allemaal aparte rondjes hebt uitgeknipt en er dan apart opzetten. Kiekies, mooi labeldoekje. Groetjes
Tof, dat kussen! Wel veel werk. Ribcord applicatie zou ik vlieseline achter strijken en dan zigzaggend op de andere stop naaien. besje, zou je anders niet een brief naar die postcode kunnen sturen met een gefrankeerde enveloppe oid, dat ze ze naar jou op kunnen sturen? Ik heb vorig weekend een lockmachine gekocht. FANTASTISCH Ben er echt heel blij mee. Zo snel en zo netjes. <3 Heb al een rokje (voor de oudste - het is alleen nog veel te groot) en een vest (voor mezelf) gemaakt. En ben nu bezig met een speeldoekje voor de jongste en een romper voor de pop. En er ligt nog het eea geknipt klaar (jurkje voor de jongste en shirtje voor de jongste (of nichtje - want vrees dat ie voor mijn dochter al te klein is). En dan heb ik nog stof liggen voor een rokje voor de oudste en voor een jurkje voor mezelf. Gelukkig volgende week vakantie, dus dan komt er misschien wat uit m´n handen...
Meiden heb even een vraagje. Ik heb nu last van frustraties.... Mijn onderspoel loopt vast. Heb het al los gehaald, schoongemaakt, nieuwe spoel, andere naald maar blijft gaan. Ook lijkt het alsof hij 'knoopt' dus krijg dan als het ware een bosje van de onderspoel. Dit zit dan ook echt vast. Weet niet wat ik moet doen, maar wordt gillend gek! Mijn werkje is naar de haaien
Ligt bij mij altijd aan de draadspanning zoiets, of de spoel is te "vol" opgewonden? @Niekekris, super! Ja fijn he, zo'n machine.
Spoel is zeg maar halverwege. Draadspanning heb ik ook geprobeerd maar probleem blijft. Vaak gaat het goed voor 2 minuten en dan hoppa, is het weer terug.