de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Geef je genoeg en gelijkmatig 'gas'? Heb het idee dat het daar ook wel eens door komt (naast draadspanning en een te volle spoel inderdaad).

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je garen zelf, gebruik je een ander soort? Doet ie het ook methet garen van je vorige werkje?

Of de stof... Als die anders is.

3. Wauw wat een leuk topic dit zeg!

Ik wil ook proberen zelf kleertjes te maken nu ik een kleine dame heb, dus kom even inspiratie opdoen hier.

4. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    als je een ribcord applicatie op een shirt wilt maken, kan je dan het beste vlieseline samen met de zigzagsteek gebruiken of is de vlieseline niet noodzakeljk? Ik wil vandaag een applicatie op een shirt doen maar heb geen dubbelzijdg plakkende vlieseline in huis.

Niekekris, dat was ook mijn gedacht maar in die postcode komt de straatnaam dus niet voor. Dus bestaat gewoon niet. Nu heb ik de voorbije dagen wat gemaild met ottobre zelf en zij gaan de 2 boekjes samen met het nieuwe boekje volgende week opsturen naar het juiste adres. Amai, leuk he.
    Nog veel naaiplannen precies, niet vergeten te showen hier hé :)

Kiekies, waarschijnlijk is dat jou probleem niet maar heel in het begin had ik dat probleem ook en uiteindelijk bleek dat ik de naald er met de platte kant naar voren ingezet had. Haha zo stom van mij maar al doende leert men toch, tja in zo'n geval zou naailes wel handig zijn... :)

Hier gisteren nog een rokje gemaakt voor dochterlief en ze heeft het vanmorgen al direct aangedaan naar school. Ik zal straks eens een foto nemen :)

Groetjes

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Kiekies, ik zat ook aan de draadspanning te denken, wellicht wat olieen? en heel stom misschien, heb je het spoeltje er goed in gedaan en niet verkeerd om met de draad?

verder ff zwaai.... er wordt er eentje wakker

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe, ik heb eindelijk weer eens wat genaaid, een gordijn, haha, hoe praktisch ;)

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Thnx voor de tips. Als ik vanavond niet in slaap kukel ga ik het allemaal proberen, ik hou jullie op de hoogte! :)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    @besje: Ik zou enkelzijdige doen, op de applicatie. Dat knipt veel makkelijker en rafelt dan een stuk minder.

Mbt showen: Ik moet mijn dochter eens leren zich als een fotomodel te gedragen ipv de andere kant op te kijken ed. :D

Ben benieuwd naar je rokje. :)

Ik heb het jurkje voor de jongste bijna af. Eindelijk ook eens iets voor haar gemaakt. Alleen weer wat aan de grote kant, dat is wel jammer...maar hij is wel leuk, al zeg ik het zelf. :) Zo even naar boven om wat dingen op de naaimachine te doen (zoompjes ed) en dan de drukknoopjes er nog in en dan is ie klaar. :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Dit jurkje heb ik gisteravond/vanavond gemaakt voor D. Er moeten nog drukknoopjes op de schouder en er moet nog een wat langer lintje in, maar verder is hij af. (En roze lockgaren staat op m'n lijstje...)

10. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Mooi geworden zeg... Stofje van de rok vind ik erg leuk!

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @niekekris, leuk modelletje! Ik gebruik altijd gewoon goedkoop garen voor gekleurde lockranden, koop je toch sneller even 4 klosjes van en past net zo goed op je machine (neem ik aan, bij mij wel).

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Maar roze garen gaat er hier hard door heen, dus daar kan ik wel vier grote klossen van gebruiken. :) En qua prijs is het niet duurder, volgens mij, alleen verkopen ze het niet bij de Hema ed, dus dat is minder handig.

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je denkt dat het wel op komt kan het natuurlijk wel uit. Maar ik koop garen voor 60 ct op de markt en het bevalt prima. Dus ik heb al heel wat kleurtjes liggen.

Moet wel zeggen dat ik voor de onzichtbare naden ondertussen weer vooral wit gebruik trouwens, geen zin meer in het wisselen van draad.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Gister op de stoffenbeurs geweest en daar hadden ze (natuurlijk) ook lockgaren. :) Was met mijn moeder en heb mijn verjaardagscadeautje vast gehad. :D Heb nu dus oa roze lockgaren. ;) :)

En heerlijk veel stofjes gekocht. Ze hadden echt enorm veel leuke stofjes (vind het ook wel eens heel erg tegenvallen). Ik was expres zonder kinderen gegaan, want anders kom ik niet verder dan de tweede kraam... Maar flink wat stofjes voor mezelf gekocht (van 3/4 euro per meter, ideaal dus) en verder nog wat stofjes voor kleding voor de oudste (variërend van 1,50 tot 12,50 per meter :D). Kan dus weer flink aan de slag. ;)

Eerste tuniek voor mezelf is al grotendeels af, moet nog een beetje worden ingenomen en er moet nog een zoom aan de onderkant in. Maar ik vind hem best leuk geworden, al zeg ik het zelf. Ben nu bezig met een proefhemdje met watervalhals. Als die lukt, dan ga ik daarna twee shirtjes met watervalhals maken.

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hij doet het weer :D bedankt voor alle tips. Wat het precies is geweest weet ik niet.. Mijn vriend heeft alles eruit gehaald, schoongemaakt en weer erin gedaan.
    Alleen nu schiet mijn bovendraad regelmatig los. Dus nog even naar mijn spanning kijken.

16. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Fijn dat je machine het weer doet Kiekies! Mijn ervaring is idd ook dat je echt regelmatig schoon moet maken (ben daar nog wel eens lui in ;)).

@Niekekris: lijkt me ook zo leuk die stoffenbeurs! Maar als het hier in de buurt is, is het meestal op (voor mij) een werkdag...

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie prijzen zijn dat! Stoffenbeurs, bedoelen jullie stoffenspektakel? Of is dat weer wat anders.

Ik mag echt niets kopen voorlopig, er ligt nog teveel te wachten om iets leuks te worden ;)

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Stoffenbeurs is meestal op zondag en soms op woensdag of vrijdag. Stoffenspektakel op woensdag, een enkele keer donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag. Goede de agenda's bekijken, wie weet zit er toch een keer een goede dag tussen. :)

@Kiekies: Fijn dat hij het weer doet. :)

Werkt toch wel erg lekker, zo'n lockmachine... Heb geen moeilijke patroontjes gebruikt en ik moet nog zomen, maar heb ik een dag drie kledingsstukken (zonder zoom dus ;)) gemaakt. Als er een zoom in zit zal ik ze showen (twee van de drie dan, derde is een hemdje als proef voor het shirtje en die heeft niet zulke mooie armsgaten...maar kan wel onder een vestje oid).

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al blindzomen op je locker geprobeerd? :cool:

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012