de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Blindzomen nog niet geprobeerd. Wel een voetje er voor, dus dat kan ik inderdaad wel proberen. :)

Ik had die blog ook gelezen, vertelde het gister nog tegen mijn ouders. :D Maar hier gelukkig tot nog toe geen gekke ronde gaten in de stoffen ontdekt.

Stoffenbeurs en -spektakel zijn hier allebei wel eens in de buurt, maar ook regelmatig doordeweeks als ik moet werken of met allebei de kinderen thuis ben (en dan qua openbaar vervoer ook nog eens erg erg lang onderweg), dus dat is dan niet handig. Maar een keer of twee per jaar is het wel in het weekend en dan beter bereikbaar met het OV (of met de fiets, zoals gister ;) (wel 45 min fietsen, maar goed te doen)).

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo vanavond weer naar de naailes. vorige week herfstvakantie dus was er geen les. En we gaan maar weer verder met mijn tuniek ik hoop hem morgen te kunnen afmaken als de oudste naar de psz is en de jongste slaapt. en in de middag slapen ze hopelijk samen nog effe.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, en dan snel een foto maken voor ons he! Ik ben echt benieuwd!

Heb zelf ook weer eens wat leuks genaaid ipv alleen maar nuttige klusjes te doen... klik

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ehhhh kan dat??????????????? tutorial :)

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Super.... heb een berichtje achtergelaten natuurlijk :)

Ik heb van restjes flockfolie gisteren wat gemaakt... Nog even snel voor de workshop van komende zaterdag.
    Overigens als iemand nog zin heeft... in Utrecht, er is nog plek.......

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Utrecht is me een beetje te ver weg helaas.

Zo heb gisteren op de naailes mijn jurk/tuniek al ver in elkaar kunnen zetten. Nu moet ik nog elastiek gaan halen en deze erin naaien. De achterkant nog omzoomen en de zakken nog aan elkaar en nog wat dingetjes afwerken en dan is ie eindelijk klaar.

Heb vandaag alleen helaas geen tijd om even naar een winkel te gaan om het juiste elastiek te halen.

Dus wil nu effe weer aan iets anders beginnen als de kids dadelijk in bed liggen. wil een setje maken die liefzonnetje ook gemaakt heeft uit de ottobre. Heb het jurkje al helemaal geknipt liggen en ben even aan het kijken hoe ik de boordjes moet maken. Ik zag op je blog dat je hem eerst met de naaimachine eraan hebt gezet en daarna met de locker af hebt gemaakt. Maar kan ik dit ook gewoon met de naaimachine? En hoe?

7. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefzonnetje, heel mooi gedaan met die restjes flockfolie. Ga ik onthouden want ik hou altijd kleine stukjes over waar ik niets meer mee ben.

Moniponi, tof. Kan je ook meedoen zonder eigen blog? :)

Miron, ik ben benieuwd naar je tuniekje!

Ik ben gisteren naar het stoffenspektakel geweest, amai zo druk! Ik heb verschillende stofjes en enkele fournituren, toch best weer wat geld uitgegeven (foto's volgen nog maar ik vind het kabelke om op de laptop te zetten niet zo direct meer :s). Vanavond ga ik beginnen aan een tuniekje voor de dochter, proberen want zoonlief gaat op het moment niet meer graag slapen 's avonds.

Groetjes

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je :D Tuurlijk!! Gewoon een berichtje achterlaten. Give-away volgt nog ;)

Je weet dat je ook volger kunt worden per e-mail, toch?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Leuk, nieuwe foto's! Ik wil er meer zien!

Al maak ik mezelf er ook schuldig aan weinig foto's te posten. :eek: Heb een hoop onaffe dingen liggen, die ik eerst af wil maken voor ik ze op de foto zet en ze show...maar ik kan per dag max. een uurtje achter de lock-/naaimachine zitten, anders krijg ik teveel last van m'n rug...schiet dus niet echt op... :(

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo hier dan een fototje van mijn jurk/tuniek.

Ben nu nog niet tevreden met het resultaat. Achter onder valt ie niet zoals het hoort. Dus ik leg hem weer aan de kant voor volgende week naailes. En dan kijken hoe we hem moeten aanpassen zodat ie wel goed valt.

Bekijk bijlage 282790

11. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miron, nu snap ik waarom je zoveel stof nodig had, het is eigenljk meer een kleedje dan een simpel tuniekje :) Heel mooi!

Moniponi, ja ik heb mij via mail aangemeld om de blogs te volgen maar ik kreeg geen meldingen. Nu staan jullie blogs gewoon tussen mijn favorieten en ga ik dan het lijstje af en toe eens af :)

Niekekris, is idd niet leuk dat je maar max een uurtje kan. Ik begin meestal rond 21u (kindjes slapen en huishouden aan de kant, niet alle avonden natuurlijk) en werk dan graag ineens een paar uurtjes door.

Groetjes

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je staat bij mij als "lid", dat is iets anders dan via mail, en dat werkt idd alleen voor mede-bloggers volgens mij! Of als je een soort google-leespagina gebruikt.

Als je wilt meld ik je alsnog aan voor volgen per mail, dan krijg je gewoon netjes een mailberichtje bij een nieuw blogbericht. Stuur me dan even je mailadres per pb ;)

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi. Misschien doe ik dat nog eens ;) Maar heb je geen handleiding meer bij je locker? En je moet er een voetje voor hebben. En uiteraard de draadspanning heel anders instellen.

Komt ie: Je vouwt de stof in drieën komt het op neer, van links (je werkstuk; binnenkant boven) naar rechts onder je voetje, dan terug (en in deze bocht komt je blinde steek) weer naar links en dan weer terug (dit bochtje wordt de onderkant van je zoom) naar rechts (en dit uiteinde wordt afgeknipt tijdens het locken).

Als je gestikt hebt vouw je de zoom weer "terug" en dan zitten er dus aan de goede kant hele kleine verticale steekjes, en aan de binnenkant de lockstiksels over een precies afgeknipt randje.

Haha wie dit begrijpt is een held ;) Maar als je het heel precies nadoet krijg je misschien een idee hoe het zou moeten kunnen...

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het begin is wel mooi vind ik! De mouwen en de halslijn zien er erg goed uit. Hij lijkt me ook nog wel wat wijd, toch? Is het niet mooier als hij min of meer "aansluit" in de taille? Succes met aanpassen ;)

Ik heb zelf ook weer wat genaaid, klik...

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    @moniponi: Ik begrijp het, maar dat komt omdat ik nav jouw vorige reactie de handleiding van mijn lockmachine er op na had geslagen. ;) :)

@Miron: Ik vind de kleur erg mooi! Ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet als hij af is! :)

Vraagje aan de mensen met een blog: Hoe maken jullie de layout leuk? Ik heb alleen maar de standaard dingen van blogspot gevonden en dan is het redelijk suf...terwijl jullie allemaal mooie kleurige dingen boven en onder de blog hebben staan ed...

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij indeling kun je items toevoegen. Je kunt bijv als titel een hele brede afbeelding uploaden, ipv een plaatje en een kop.

Bij sjabloon kun je kleuren ed aanpassen. En dan zijn er nog wat meer gevorderde opties... Maar hiermee kom je een heel eind.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Dat van die kleuren had ik gevonden inderdaad, misschien toch maar eens mee aan gaan modderen en gewoon het eea uitproberen. Plaatje en titel had ik geprobeerd, maar vond ik niet mooi... Heb je enig idee hoe groot die hele brede afbeelding in pixels moet zijn? Dan kan ik in PS wel wat in elkaar flansen...

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij sjabloon kun je de breedte van je blog instellen, daar zie je ook hoeveel pixels je blog nu is.

Ik heb een plaatje, titel en dat tekstje rechts samen in een jpg gezet via powerpoint. Of png geloof ik, die zijn doorzichtig.

Enneh, linkje?? We kijken graag alvast mee, al ben je zelf nog niet blij, haha. Of had ik je adres al van eerder? (Lastig met die verschillende namen!)

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hee, voordeel van tricot is dat je het eigenlijk niet hoeft af te locken of te zigzaggen he ;).... ik ben gewoon een pietlut daarin, alles moet afgewerkt zijn

Super tuniek/jurk zeg! Nu kan ik me ook voorstellen dat je daar wel de nodige stof voor nodig had! En net wat Moniponi zegt, ik zou hem ook iets meer aan laten sluiten denk ik.

Blindzomen... ja lockmachine handleiding heb ik wel, maar volgens mij staat daar niets over in.... en zo'n voetje heb ik niet.... kan ik altijd nog eens aanschaffen.... jij bent er blij mee zo te lezen?

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wil hem zeker aan gaan passen zodat ie meer aan gaat sluiten. Nu maakt ie mme nog breder dan ik al ben en dat wil k niet.

Ben al een stukje opgeschoten met het jurkje voor de jongste er moet nog 1 mouw in en dan kunnen de zijkanten dicht. Zoompje erin en klaar.

Heb wel weer zin om iets simpels te maken een rokje of een simpel jurkje van katoen maar heb niets in huis van leuk katoen dus dat zit er effe niet in.

Deel Deze Pagina