de naaiclub deel 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Yessss gevonden !!!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Op de stoffenbeurs hadden ze vorige week veel kleuren wafelstof, maar ik weet de naam van de stand niet...sorry. Maar je had het al gevonden, dus geeft niet? ;):)

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja bij het hollandstoffenhuis.nl heb donkergrijze gevonden die ik zocht ..
    Nu nog een mooie zachte witte teddy :p
    Liefs

4. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    vandaag de boekjes van ottobre aangekregen, ik heb alweer verschillende ideetjes om te maken.

@Niekekris, mag ik de link van je blog ook? :)

Groetjes

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Stonden wel leuke dingen he.

Ik heb jurkje nr 7 al uitgeraderd. Moet daar morgen de stof voor gaan halen.

6. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh idd heel schattig jurkje. Ik ben benieuwd naar jou stofkeuze. Mijn dochter is er al te groot voor, zij heeft al maat 128 (soms 134).

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het al een hele tijd niet meer gebruikt hoor, maar het kan zeker handig zijn, als je eenmalig de draadspanningen ergens noteert kun je natuurlijk snel "omschakelen".

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe, moest een heel eind terug voor deze post ;) Ik had m ook al gezien en heb me eindelijk ook aangemeld. Het kan nog net voor wie wil! Een blog is niet vereist.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik doe niet mee aan de lapswap maar ben wel benieuwd wat jullie gaan krijgen en wat jullie ermee gaan maken.

Heb gisteren de roos 4006 uitgeknipt en vanavond op de naailes ga ik eraan beginnen. Ik laat mijn tuniek eventjes liggen heb daar even geen zin in want moet hem waarschijnlijk helemaal uithalen.

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Je had ook ff snel op mijn blog kunnen kijken en op het icoontje kunnen klikken ;) . Haha zou wel grappig zijn als ik een stofje van jou zou krijgen. Ben benieuwd

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, maar ik zocht de swap niet, die had ik zelf ook al gezien, ik zocht alleen jouw post om die te quoten ;)

Ja, dat of andersom zou idd erg grappig zijn.

12. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd naar de stofjes die jullie gaan krijgen en vooral wat ermee gemaakt gaat worden!

Miron, begrijpelijk dat je op het moment geen zin hebt in de tuniek. Hier gaat het naaien goed zolang ik niets moet herstellen of uithalen want dan verdwijnt het stuk stof/kledingstuk in de kast ;)

13. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Leuk die lapswap! Overwogen om mee te doen, maar vrees dat ik er niet creatief genoeg voor ben...

Miron: snap helemaal dat je die tuniek even aan de kant legt. Ik herken het... Het tricot jurkje voor de jongste dat ik een tijd geleden plaatste is ook eigenlijk niet echt naar tevredenheid. Echt niet leuk om dan te herstellen :(

Nu bezig met twee nieuwe jurken voor de dames. Vooralsnog zien die er wel goed uit (de eerste is al af)... Zal binnenkort wel showen als ook die van de jongste klaar is. Binnenkort verhuizen wij echter met ons bed naar zolder, en dan ben ik mijn 'naaistekkie' kwijt. Vriendlief heeft er een hekel aan als ik in de huiskamer 'herrie zit te maken' :D Zal wel wat minder gaan naaien dan vrees ik... Heb nog 1 klein tussenkamertje 'over', maar dat is pal naast twee kinderslaapkamers en moeten nog maar zien of beeb en dreumes straks niet gestoord worden door de naaimachien...

14. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ha, gelukkig hoef ik nu niet lang te zoeken om jou te quoten ;).....

Ik heb nog ff snel een etui gemaakt... klik

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, gezien, en leuk!

@moeten uithalen, hier ook een broertje dood aan :( Het is wel zo, merk ik, dat als je wat meer techniek krijgt, het gewoon minder vaak fout gaat. Ik controleer nu ook liever 5x of het goed gaat, dat komt uiteindelijk de snelheid ten goede. Maar goed, ook ik maak fouten natuurlijk, bijv hier, zie de tekst onder de foto met de paarse joggingbroek en zie de tailleband van het jongensbroekje, zucht ;)

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Uithalen vind ik ook vreselijk om te doen... :eek: Soms laat ik het mijn man doen. :eek: :D

Lapswap: Ik heb alsnog meegedaan. Hopelijk zijn mijn stofjes er op tijd... Probleem 1 was namelijk vier stukken vinden die groot genoeg waren en ook nog een beetje leuk. Probleem 2 was het labelen, want de printer is niet aangesloten op deze laptop, dus ik kon niet makkelijk iets printen. En probleem 3, maar dat we echt mijn eigen schuld door het laten moment, was een brievenbus vinden die nog geleegd moest worden (maar goed, wie bedenkt er dan ook dat een brievenbus die na 17.00u geleegd wordt voor 16.30u al geleegd is...?). Maar goed, het is allemaal min of meer gelukt, nu nog hopen dat de post ook mee werkt.

liefzonnetje: Leuke etui!

moniponi: Broekjes zijn wel leuk, zeg! :) Dat kan ik wel eens maken van al dat velours dat ik nog heb liggen... Had al eens zo iets in de planning, maar het is voor de oudste allemaal te weinig...maar voor de jongste moet er wel iets uit te halen zijn. :)

17. juf85

juf85 Niet meer actief

ik heb gemaild of ik nog mee kon doen met de swap, hoop nog reactie te krijgen en dan kan het morgen op de post...

18. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    hallo dames , sinds donderdag een naaimachine en 1 lesje gehad en gisteren dacht ik .. ik doe het gewoon !!! als het mislukt ...jammer .
    wel nog een hoooooop beginnersfoutjes zoals verkeerde manier knopen aan gezet (lees scheef) halsje en armgaatjes niet ingeknipt .... ;)
    ach ja volgende keer beter .
    het in ieder geval erg leuk om te doen :D

Bekijk bijlage 283811

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wel leuk geworden! En een schattig stofje!

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Leuk! Helemaal voor de eerste keer. :)

Deel Deze Pagina