dat is een handige tip! En nog een vraag, hoe geven jullie de naden aan wanneer je de patroondelen op de stof hebt gespeld n uitgeknipt? nu maak ik een soort lusjes met rijgdraad en knip die vervolgens door zodat er langs de lijnen vanhet patroonpapier draadjes zitten, maar dit is een tijdrovend en vervelend klusje ; ) gebruiken jullie een potlood/krijtje oid, en gaat dat er wel weer af? groetjes!
Heeee meiden ik naai ook heeeeeeel veel!! Je kunt alles van me zien op www.wonderwolkjes.nl (GEEN winkel, gewoon waar ik mijn hobby laat zien) Maar hier een voorbeeldje van wat ik maak. Bekijk bijlage 234837 Bekijk bijlage 234838 Ik gebruik overigens zelden patronen, en anders teken ik ze zelf Maar ik maak heel veel voor de babykamer enzo Maar ook kleertjes en tafeltenten enzo... Iemand vroeg hier naar mooie tricot? Nou ja op www.destoffenkraam.nl hebben ze wel stipjes enzo, maar ECHTE mooie vind je bijv. bij: Tricot/ jersey | Hippe Stoffen Stenzo tricot online bestellen | De Hippe Ster Soms deze: Tricot design stoffen
Edit: Ik heb een borduurmachine, 2 pfaff naaimachines en een lockmachine Maar ik heb mezelf zga alles geleerd, dus ik ben altijd op zoek naar andere/betere technieken!!
Oh hihihi ben ik weer. Ik heb een opgeknapte secretaire in de woonkamer staan. Daar naai ik op en liggen mijn fournituurtjes ed. en de stofjes liggen in een antiek opgeknapt kastje Verder werk ik wel veel met tricotstofjes Als boordje gebruik ik meestal gewoon een reep tricotstof die ik naar binnen vouw Ik vind die jurkjes ERG leuk die ik voorbij zag komen en nog meer leuke dingen!!
@ babbelbol, ontzettend leuk zeg wat je allemaal maakt! Whow waar haal je de tijd vandaan?! En misschien kun jij mijn bovenstaande vraag wel beantwoorden, zo te zien heb jij héél véél ervaring!!
Oh ik teken het op patroonpapier en dan naai ik het met het patroonpapier er nog op. Daarna scheur ik het er af Vind ik veeeeel makkelijker!!
En dank je wel!!! Ja ik zat in mn zwangerschap plots thuis en toen ben ik aan t naaien geslagen. Heerlijk!!
Ik gebruik uitwasbare stiften van de hema. Alleen bij fleece werkt dat niet, maar verder is het ideaal!
Oh dames ik heb ook een leuke site voor GEWELDIGE stoffen. Misschien al bekend bij jullie, maar toch even delen: online stoffen kopen | Vermiljoenshop
Ik teken helemaal geen naden meer, ik maak de patronen al inclusief naadbreedte, en knip dan de stof precies netjes volgens het patroon. Ik naai dan gewoon altijd met dezelfde naadbreedte, ongeveer de dIkte van de locksteek, ben ik nu aan gewend ook met het stikken. Alleen de puntjes op de naden die gelijk moeten vallen markeer ik met een heel klein knipje dwars aan de buitenkant van de stof.
Hey Gevonden! Hihihi,.. ik zag al een tijdje geleden dat de vorige naaiclub was gesloten, en kwam nu (eindelijk) dit topic tegen (Moet ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig niet heel veel meer op ZP zit ) Ik ben weer abbo geworden, en zal binnenkort weer wat fototjes posten van mijn creaties (Al zijn dat er de laatste tijd net zo veel )
Wat een leuk overtrekje! Dat groene stofje heb ik toevallig van de week zelf ook weer gekocht Ben echter ook op zoek naar de roze variant hiervan. Ik heb um ooit eens gehad, maar heb hem alleen nog maar in 1 webwinkel gevonden, maar vind ut zonde om zoveel verzendkosten te betalen bij zo'n kleine bestelling, want dat word ut stofje wel erg duur...
Mijn laatste project is ook (eindelijk ) af, een eerste poging in (hele dunne) tricotstof. Behoorlijk gelukt, maar zeker niet perfect vind ik. Hij was bijvoorbeeld te kort, sh*t, waarom heb ik nou niet gewoon gelijk goed gekeken hoe lang het moest zijn, want daardoor moest ik er nog een ruche onderaan bij maken. Ook wel leuk, maar wel een beetje gedoe erbij. Je kunt op de foto's niet goed zien dat het een beetje getailleerd is en onderaan weer wat wijd uitloopt. Benieuwd wat het schatje ervan vindt!
Ehm tricot, versus katoen, dat sluit elkaar niet uit he. Katoen is waar het van gemaakt is (dus niet van polyester, wol etc), tricot is hoe het gemaakt is (niet geweven maar heel fijn gebreid, zeg maar t-shirt stof, dus stretchy). In het algemeen vind ik tricot wel moeilijker dus, je moet goed opletten dat het niet scheef wordt, gaat trekken, uitrekt tijdens het naaien, niet te strak wordt want de stof rekt dus kan de naad breken etc. Zulke dunne tricot die ik hiervoor gebruikt heb verwerkt nog moeilijker want het rekt en trekt, het rolt zich op, en je prikt er makkelijk gaatjes in etc. Je kunt bij het boordje wel zien dat het wel wat geleden heeft onder het naaien, maar gelukkig is het nog wel bijgetrokken door het even nat te maken. Ach, oefening baart kunst denk ik dan maar, gewoon nog een paar dingen maken
Babbel leuk! Tja hele moeilijke stof ik weet het, zo jammer en maar zo leuk, rekt lekker mee. Wat voor lockmachine heb je?
Een Singer, heb m al een jaartje of 15 denk ik (!!), maar steeds periodes gebruikt en dan weer jaren opgeborgen, hij is nog helemaal perfect verder (gelukkig, was een duur ding!). En een lockapparaat scheelt echt enorm als je tricot wilt naaien trouwens Ik heb alleen het halsboordje, de knoopsgaten en het aanzetten van het ruche met de gewone naaimachine gedaan. Alle naden en zomen gaan super makkelijk met de locker.
wow wat een leuke dingen komen hier voorbij!! Zelf naai ik ook veel.... Een trui voor de oudste en een tuinbroek voor de middelste knul