Ik vind het ook niet erg om bij een vreemde les te nemen, maar ik snap er nu nog minder van dan voor de les, dat is nou ook weer niet de bedoeling. Maar hopelijk doe ik zo wat ervaring op zodat ik niet meer voor ieder ding hulpnodig heb. @Miron, ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is als je iedere dag zo vroeg wakker bent. Hier gelukkig weinig last van de omschakeling naar wintertijd. Wat leuk dat je hetzelfde jurkje gaat maken, ook weer van dezelfde stof?
Hier ook een vermoeiende week. Ik heb een baby die overdag bijna niet slaapt, gister ook maar 1 slaapje. En al een paar dagen om 5 uur druk aan het kletsen/vrolijk schreeuwen. Gelukkig waa hij gisteren pas om 7.30 wakker.
Tja ik moet ook zo vroeg op op maandag dinsdag en woensdag om te gaan werken. Ze wordt dan waarschijnlijk wakker van mijn wekker want vanmorgen was het pas 7 uur gelukkig.
En Toetje hoe meer je naait hoe meer je gaat begrijpen. Er zijn heel veel mensen die niet volgens de handleiding werken maar gewoon zoals hun het gewend zijn.
Ik begrijp vaak ook de patroonbeschrijvingen in de bladen niet hoor Zoveel jargon. Dan zit je enorm te puzzelen wat ze met iets bedoelen, terwijl het echt niet zo moeilijk is. Wel lastig, als je juf het niet doet zoals jij zou willen. Hopelijk legt ze wel uit waarom haar manier beter is, zodat je een volgende keer zelf ook kunt beslissen hoe je het wilt doen?
Moni geweldige jurk en prachtig stofje! Ik volg zelf eigenlijk vrijwel nooit een beschrijving tegenwoordig. Het kkanvaak zoveel makkelijker. Hier ook altijd vroeg... middelste is meestal tussen 5 en 530 wakker. Nu 2 dagen al om 4:45. Ondanks dat we hem later naar bed hebben gedaan ivm wintertijd. Hopelijk wordt het snel beter.... wij zijn al blij als het eens 6u is .ach de tijd dat zeniet uit bed te krijgen zijn komt vast ooit ook eens
Iemand ervaring met slaapzakken aanpassen voor een spreidbroekje? Dat meisje voor wie ik al die jurkjes heb gemaakt heeft er nu eentje. Ik dacht zijnaden lostornen en stukje stof ertussen?
die heb ik gezien ja. maar ik weet niet of ik wel een helemaal wil naaien. Beetje veel werk en ik heb zoveel projecten voor mijzelf die ik nog wil doen. Dus ik dacht misschien gewoon een stukje extra stof ertussen zetten.
Snap ik, maar als je die foto's bekijkt kun je tenminste inschatten hoeveel stof je ertussen zou moeten zetten
Denk ook dat het gewoon een kwestie is van extra stof ertussen zetten... "gelukkig" zelf geen ervaring met sprijdbroekjes... succes ermee! Is de kleine knul weer een beetje relaxter geworden? Sneu hoor, vaka zitten ze zichzelf dan ook gewoon in de weg als ze zo moe zijn. Hier nu nr3 ziek... pfff dreumes vandaag onder de rode vlekken uit bed gehaald, koorts had ze vnaochtend al en hangerig. Grote knul kwam helemaal op uit school... ook 39.5 koorts
Liefzonnetje beterschap met de kids. vandaag stof besteld voor 2 jurkjes. Alle twee voor Laura. 1 voor een princess castle en 1 voor een jurkje uit het boek van Stof voor durf het zelvers.
hoi hoi ik lees nog steeds mee hoor en naai soms ook wel wat maar ben savonds te moe om te replyen maar blijf het leuk vinden om alle creaties te zien...
Hoi meiden, wij zijn ook weer terug van een weekje cp. Ik heb in Duitsland leuke stofjes gekocht voor zoonlief dus hoop snel weer wat te showen. Moet eerst weer verder met de roos 5011 in tricot voor m'n meisje. Liefzonnetje, beterschap voor je kindjes.
Ivm dat slapen, mijn dochter was ook zo'n vroege vogel. Als ze tot 6 uur sliep, ware we al heel gelukkig. Maar nu ze 6 jaar is, slaapt ze meestal wel tot 7u-7u30. Dus het kan nog beteren Liefzonnetje, veel beterschap! Bloempje, oh een roos 5011 in tricot staat hier ook nog op het to-do-lijstje, aar ergens helemaal onderaan. Eerst nog een babycadeautje maken. Het is voor een babyborrel, als extra cadeautje want we zijn al op bezoek geweest. Iemand een ideetje? Ik dacht een knuffeldoekje met de naam, een fopspeenketting en misschien een dekentje met naam. En dan de broeken van zoonlief voorzien van knielappen en enkele nieuwe broeken maken. Er zijn ineens 3 broeken kapot (en hij gaat nog niet eens naar school) en 2 broeken echt te kort. Gisteren nog een kussen gemaakt met een rits en paspel. Volgens de methode van Oon. Maar ergens heb ik iets mis gedaan, de zijkant van de paspel komt piepen aan de rits, volgende keer beter zeker Sandra Stoft: Een kussen met paspel en rits
Ow, dat slapen... Hier ook vroege vogels, met name de oudste...als ze 6 uur haalt ben ik echt blij. liefzonnetje, beterschap! besje, leuk kussentje, hele leuke applicatie ook! Duim gaat wel ietsje beter, maar is nog lang niet echt goed... Echt balen. Heb het nog steeds getaped, want zonder is het helemaal niet te doen, maar ook met tape is het nog niet echt lekker... Met de hand naaien gaat dus niet en naaimachine en locker inrijgen is ook niet echt makkelijk...
Hoi, Bedankt voor de reacties. Ik ben blij te lezen dat jullie ook niet allemaal de beschrijvingen volgen, ik kreeg al bijna het gevoel dat ik het zo nooit ga leren. Maar... gisteren heb ik enorm zitten stoeien omdat ik had opgeschreven hoe ik het moest doen volgens de "juf", maar ik snapte het niet meer. Ik moest het voor- en achterpand van dubbele stof maken en de schoudernaden stikken, maar wel keren door een schoudernaad, ik snapte er niks meer van. Ik heb iedere keer weer geregen en geprobeerd en weer uitgehaald en opnieuw geregen en geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar, totdat vanochtend vroeg het kwartje eindelijk viel, weer opnieuw geregen en ja hoor, nu klopt het en morgen kan ik het dan echt in elkaar zetten (vanavond niet meer aan toe gekomen en nu te moe). Voordeel van dat gepuzzel is wel dat ik het echt niet meer zal vergeten. Nadeel is dan weer dat er ontelbaar veel gaatjes in de stof zitten van de kopspelden en het rijgen. Zou dat er nog uit gaan of kan ik het beter opnieuw knippen (heb namelijk nog stof over). Denken jullie dat de gaatjes er nog uit gaan? Het is redelijk dun katoen.
Eindelijk weer wat kunnen naaien. Gisteravond heb ik een serie slabsjaaltjes gemaakt (ook wel kwijldoekjes, zeverlapjes, etc genoemd). Vanavond de pyjama voor mn oudste afgemaakt en van een stapel oude handdoeken wasbare billendoekjes gemaakt (gewoon knippen en locken). Eens kijken hoe dat bevalt. Met twee in de luiers vliegen de doekjes erdoorheen.
Wasbare billendoekjes heb ik wel eens vaker over gelezen. Zelf vind ik het te veel gedoe, maar wel goed voor het milieu en de portemonnee. Gebruik je ze dan met water? Heeft iemand trouwens nog ideeën wat ik kan maken van oude handdoeken? Ik heb onlangs nieuwe gekocht en zoek nog een doel voor de oude. Anders breng ik ze naar het dierenasiel, daar kunnen ze ze ook wel gebruiken denk ik.