De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb alleen de burda 7828 (overigens ook het nodige moeten aanpassen) en verder teken ik het zelf. De ottobre women, knip mode , burda, volgens mij heeft fmvook volwassen patronen.....

2. Ik heb een los damespatroon op het stoffenspectakel gekocht en laatst een burda. Heb er nog niets uit gemaakt.

Heb gisteren in den Bosch weer wat stofjes gekocht, en via marktplaats 4 oude Ottobre's dus ik kan weer vooruit.

3. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden.
    Burda ga ik eens opzoeken.

Ik heb 1 ottobre woman waar wel leuke patronen instaan. 1 tuniek leek me leuk maar uiteindelijk ben ik nu met de 3de gemaakte versie pas tevreden, verschillende dingen aan moeten passen.
    Misschien kan ik dan ook beter eens een bloes ofzo uit de kast overtekenen maar ik weet niet of ik dat ga kunnen. Misschien wat tips op je blog gaan zoeken, multivroon :)

Kinderkleding en tasjes is toch veel gemakkelijker dan volwassenkleding (en ik heb dan ook een grotere maat) maar ik heb nu wat stofjes liggen voor mijn eigen dus ik zal er toch aan moeten beginnen :)

Bloempje, leuk als je zo 4 oude ottobre's kan kopen, is toch altijd een pak goedkoper en uiteindelijk is er meestal niets aan de boekjes.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blog binnenkort een tutorial hoe je een "rimpelshirt" kunt maken van een gewoon shirt-patroon, misschien iets voor jou?

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand de knippie 01 van 2012? Voor een skinny broekje dat ik graag zou maken... Zou dat graag overnemen, evt tegen vergoeding natuurlijk, jij hebt die knippie ook betaald natuurlijk.

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Moni ik heb hem wel maar wil het blad niet kwijt.
    Wil het wel het patroon voor je overnemen en opsturen.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super aardig, ik pb je even :)

8. Had ook al even voor je gekeken. Ik heb hem niet.

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dames :)

Kijk, dit voorbeeld, zie ik mijn schatje ook al in (als het tot haar maat gaat dan he...) @ Yane: Een groene broek

10. Mooi modelletje zo te zien.

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oh mooi, zoiets zoek ik ook voor ons smalle meisje. De meeste broeken die ik zie zijn zo wijd.

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik zal straks eens kijken van welke maat tot welke maat die gaat

13. Hebben jullie wel eens een skibroek of pak gemaakt? En was het werk de moeite waard?

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, alleen een hele simpele sneeuwbroek. Soort regenbroek eigenlijk.

15. Staat hij op je blog?

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klik ;)

Is wel heen eenvoudig hoor. Een "gewoon" broekjes patroon, maar wat groter en langer en een waterdicht/waterafstotend stofje. Deze ripstop nylon is wel heel fijn, licht en soepel, maar niet echt waterdicht alleen. Te koop bij kampeerwinkels vaak!

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Broekje gaat van maat 104 t/m 134 zijn 7 patroon delen.

1 maat wil ik wel uit tekenen maar niet alle maten.

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik snap het hoor! Is het een idee om het blad te kopiëren? Die stukken waar het patroon op staat? Dan doe ik het gewoon zelf!

Of je stuurt het blad gewoon aan me op, uiteraard krijg je het direct weer terug - ik maak dan ook snel een kopie, kan hier thuis op onze printer nl.

Als je het teveel gedoe vind snap ik het ook hoor, dan ga ik even elders op zoek of ik het kan vinden.

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier heb je knippies in de bieb

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    In de Ottobre van deze zomer stond een soortgelijk model, maar dan zonder knoopssluiting, die vond ik ook erg mooi. :)

Deel Deze Pagina