De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand van jullie homemade minicouture of stof voor durf het zelvers? Blij mee of valt tegen? Wat gebruik je eruit? Staan er ook veel tips/handigheidjes in?

Ivm mijn lijsjte voor de Sint ;)

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb stof voor durf het zelvers, vooral voor de kaptrui. Verder zijn het vooral jurkjes en daar heb ik niks aan. Er zijn 5 bovenstukken en 5 rokken, je kunt dus 25 jurkjes maken.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Dianan wat een mooie piraat.

Moni ik heb stof voor durf het zelvers en ik vind het wel een aanrader. Er staat ook een vlinder deken in die je kunt maken als kraamcadeau.

Home made mini couture heb ik niet.

Pfoe ben met de ABC96 bezig en die stroken onderaan is me toch wel wat werk. Maar het begint nu eindelijk ergens op te lijken.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo wat fijn als Laura effe 3 uurtjes slaapt en Sophie lekker met oma mee is de jurk is zo goed als af.

Net effe mijn fotomodel laten passen. Laura kan ik zeggen ga daar maar staan draai maar om hihi. :)

Jurk is niet voor haar is namelijk maat 116 en voor Sophie.

Bekijk bijlage 360726

Bekijk bijlage 360727

5. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Wat n leuke jurk !!! Erg gaaf

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo Sophie wilde het jurkje ook nog effe passen en op de foto.
    Vind hem echt heel erg leuk geworden. Wel flink wat werk en flink puzzelen om uit te vinden hoe die in elkaar moet. Wil wel nog een paar ophaaltjes maken in de roze strook onderaan. Nu zie je niet dat er nog een strook onder zit. En ik moet nog de sluiting kopen.

Bekijk bijlage 360749

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    moniponi, ik had Stof voor durf het zelvers gekocht, maar heb hem teruggebracht. Vond er niets bijzonders in staan. De meeste patronen die er in stonden had ik al wel soortgelijke dingen van.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Leuk, Miron. :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    De piratenkleding vind ik super gaaf trouwens!

10. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Tnx nieke kris...zoveel leuke reacties gehad...ben dr echt trots op..
    Heeft r mss iemand n id waar ik wit nep bont kan krijgen ?
    Dacht al om mss n bontplaid te halen bij de action...maar mss is r iets goedkopers te bedenken...tis voor dr kerstoutfit...tijdje terug n roodkapjes costuum gemaakt met n mooie cape...van echt supergave bordeau rode stof...heb ik nog wat van over en daar wil ik n circelrokje van maken...en dan de cape en rok afzetten met bont...en n kerstmuts erbij

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Pff net mn eerste naailes gehad.
    Ik had een patroon voor een spijkerbroek mee, maar mijn maat stond er niet in,... Dus nu ga ik een jas maken. Het is uit een knipmode van 2005. Het patronenblad staat vol met lijntjes. Pff Echt best ingewikkeld (vergelekejn met nieuwe knips en de ottobre) Ben dus niet echt opgeschoten, dus ik moet thuis maar verder. Ik weet nu in ieder geval welke maat ik moet overnemen.

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #352 moniponi, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt: 15 nov 2013
    Heeft een goed gesorteerde stoffenzaak dat niet? Rondje bellen?

Dank voor de tips over het boek :) Staat er naast de patronen ook uitleg in? Goede tips/handigheidjes? Met ingewikkelde voering/zakjes, andere kneepes die je niet zelf bedenkt?

Kijk ook uit naar het boek van Elisanna en Fynch trouwens, alleen tassen denk ik, maar dat kun je soms ook niet goed zelf uitvogelen.

13. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Wauw Miron, wat een mooie jurk! Echt heel mooi. Zijn die patronen van ABC goed te begrijpen? Ook voor beginners? Ik ben namelijk weg van die patronen en heb er net een besteld (nog niet binnen).

Hier is mijn tweede projectje bijna klaar, een topje met stroken, maar nu ik hem heb aangetrokken vind ik hem helemaal niet mooi. Hij is sowieso wat kort, maar hij staat ook zo popperig. Hij valt erg wijd en ik zit te denken om er iets aan te veranderen (een strook extra om hem langer te maken), maar ik denk dat ik gewoon de verkeerde stof heb gekozen (katoen, volgende keer tricot misschien). Dit is hem (deze foto heb ik vorige week gemaakt, maar nu is hij verder af, maar geeft toch het idee van wat het moest worden):

2013-11-11 16.11.51.jpg

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Toetje wel heel erg leuk topje.

ik vind de abc patronen niet echt goed te volgen voor beginners. Dit is mijn 2e patroon die ik maak en ik vind dat er zowiezo al veel onderdelen op staan en heel vaak staan er fouten in. Zo werden in dit patroon de stroken anders genoemd op het patroon dan in de uitleg. Dus heb met potlood in de uitleg er maar bij gezet welke strook wat was.

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miron, je patroon is aangekomen trouwens!! Dankdank!! Ben weekendje weg dus nog niet gelijk begonnen :p

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Vind het wel een leuk topje. :) Denk dat ie van katoen (poplin) wel mooier is dan van tricot, omdat katoen vaak wat lichter is en hij dan, denk ik, mooier valt. Als hij kort is, zou ik er inderdaad gewoon nog een strook onderaan maken. :) Komt het patroon uit de Knippie?

ABC vind ik inderdaad vaal veel fouten in staan. En vaak inderdaad ook veel onderdelen...al is dat ook wel een beetje inherent aan het soort kledingsstukken waar de patronen vaak voor bedoeld zijn (daarmee bedoel ik dat je een shirtje kunt je maken van vier patroondelen, een jurk met stroken ed niet).

Bont kun je in stoffenzaken en op internet gewoon kopen, toch?

17. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    3 bont sjaals gevonden bij de blokker ...en haal maandag denk ik maar n bontdeken bij de action

18. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Tnx niekekris !!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Echt zwaar rot... :( Ben een verkleedjurk aan het maken voor mijn dochter. Probeer ik heel de tijd heel netjes en secuur te werken. Steeds een stukje ipv in één keer de hele jurk, alles netjes afwerken, locken met verschillende kleuren, enz. Alles om een mooie jurk te krijgen als Sinterklaascadeau. Lock ik het rokdeel aan het bovendeel, gaat het mis...stukje stof dubbel en zo dat er een stukje is afgesneden met het lockmes. :( Heel duidelijk zichtbaar in het voorpand een gaatje... (n) Ik word daar dan dus echt heel agressief van. :x En heb niet genoeg stof voor een nieuw voorpand, bovendien moet dan de hele jurk weer uit elkaar...ook niet echt een goed plan bij satijn... Heb nou maar (goud) band besteld op internet, hopelijk kan ik het dan nog een beetje wegwerken, maar ik vind het niet leuk, want ik had geen jurk met band in mijn hoofd... ;) Dochterlief zal er niet van wakker liggen, hoe meer blingbling, hoe beter...maar ik baal er echt enorm van.

Deel Deze Pagina