De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Iemand al eens een mei tai gemaakt?

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nenanena, bloempje en Nelta leuke jurkjes.

Hier nog bezig met een jurkje uit stof voor durf het zelvers voor Laura. En daarna ga ik aan de slag voor een princessenjurk voor Sophie. Heb al een idee in mijn hoofd nu nog patroon uittekenen en stof kopen.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Ah leuk! Ik wil ook een capuchon erop maken. Gebruik je hem nog veel?
    Heb je ook seat darts en leg padding gemaakt?

4. Ik gebruik hem vaak alleen in de vakanties als we geen buggy bij ons hebben. Thuis gebruik ik meer de buggy. In huis gebruik ik hem ook wel eens als ze moe is en ik moet koken, dan zet ik haar even in de mt op mijn rug.

Ik heb voor mijn eigen exemplaar geen schuimvulling gebruikt, voor die van mijn zus wel. In haar exemplaar heb ik schuim gebruikt in de schouderstraps en in de buikstraps en ook ter ondersteuning van het hoofdje in de bovenste rand van de mei tai. Op die van haar zat geen cappuchon. Die van mij is enkel van stof gevoerd met badstof en daartussen een dun laagje vulling/padding. In beide zitten Seat darts.

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ok bedankt.
    Ik gebruik nu de manduca best veel. Alleen dat zijn allemaal riempjes en zon mei tai heeft knoopbanden.

Als ik binnenkort tijd heb, dan zal ik eens een patroon gaan uittekenen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Twee stuks. Wat wil je weten? ;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Mijn exemplaren waren heel eenvoudig: geen gevoerde schouderbanden, geen seat darts, geen leg padding, enz. Later nog eens een SSC gemaakt met gevoerde banden: vond ik veel minder fijn dragen.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Welke stof?

Minna voor de banden lees ik vaak.
    Maar het lijfje dan?
    Ik heb een mooi katoentje voor de buitenkant. Daar moet dan nog een stevige stof achter.
    Kun je ook twee mooie katoentjes doen voor binnen en buiten en daartussen een stevige stof?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Ik heb voor de eerste stof van de Ikea gebruikt (inderdaad Minna voor de banden en vergelijkbare stof, maar dan met print, voor het lijfje) en het lijfje gevoerd met een laag spijkerstof (tussen de buitenste lagen stof in dus).

Voor de tweede heb ik gewoon stevige stof gebruikt (weet niet meer precies wat voor, had destijds gezocht wat goed was) en het lijfje ook weer gevoerd met spijkerstof.

Ik denk dat stevige stof binnenin en dan de buitenkanten van mooie stof prima kan. Als je de banden dan maar heel goed vast zet op de binnenste stoflaag. Maar dat doe je toch wel, lijkt me. :)

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  11. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Jeetej, wat komen er weer mooie kledingstukken voorbij! En die vrolijke stofjes! Ik blijf het toch makkelijker vinden voor meisjes (ten minste zo lijkt het ;)).

Ik heb na een t-shirt voor mezelf dat ik helemaal niks vond (te kort, te wijd op de verkeerde plekken :)) een patroon voor een jurk uit een Ottobre gehaald dat ik op de naailes in elkaar ga zetten. Ik ben benieuwd, maar weet niet meer waarom ik die stof zo mooi vond toen ik 'm kocht. Oeps..

Verder wel onveranderd veel aan het freubelen met stof. Nu bezig met kerstversieringen, en heb van het weekend een slinger van auto's en caravans voor de kamer van mijn jongste zoon gemaakt. Was enorm veel werk, maar ik vond het de moeite waard nu het klaar is :). De foto is nog zonder auto's, ik heb er VW kevers en cabrio's bijgemaakt (voor zover herkenbaar :D)

Bijgevoegde bestanden:

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Oh wat een mooie slinger! Volgens mij heb ik zoiets een keer op Pinterest of zo gezien, weet niet meer precies.
    Echt heel leuk , wat een werk zeg!

Ik ben begonnen met de mei tai. Vanmorgen bij Ikea 3 meter Minna stof gekocht voor de banden.
    Dat zit nu in de wasmachine.

Ik heb net een patroon voor de mei tai getekend. Allemaal patronen/tutorials met elkaar vergeleken, veel foto's van mei tai's bekeken en toen getekend wat ik wilde :) Dus dat is wel even een precies werkje.

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Cookiediva wat een werk zeg maar wel heel erg mooi geworden.

Juf ben benieuwd naar je mei tai.

Ben aan het kijken welk patroon ik wil gebruiken voor de prinsessenjurk. Ik heb ergens gezien dat ze daar de elodie voor gebruikt hadden en deze verlengd tot aan de enkel. Ik heb daar 1 patroondeel voor uitgetekend maar dan heb ik 7,5 meter stof nodig dus hmm moet daar nog even over nadenken. Maar dan krijg je natuurlijk wel een mega wijde jurk. En dan ook nog het bovenstuk. Wil ik toch het gerimpelde van de elodie of een glad bovenstuk.
    wil ik het bovenstuk hoog laten stoppen of rond de taille. Sjemig wat een keuzes :)

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Miron de feliz vind ik ook wel een echte mooie prinsessen jurk en dan de buitenlaag van tule ofzo. En de onderlaag van roze glimstof..

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Juf hier 3 MT 's gemaakt. Ik gebruikte 2 stevige canvas lagen en een mooi katoentje voor de buitenkant van het lijfje. Heb wel slaapkapjes gemaskt maar eigenlijk nooit gebruikt. De schouderbanden heb ik gedeeltelijk gevuld met dubbele laag fleece en iets laten uitwaaieren. De heupband uit 1 stuk dus doorlopend in het lijfje aan de canvas stoflagen. Met ruime XBoxen vast genaaid (overigens schouderbanden ook) en gedeelte to net voorbij waar de banden op je heupbot vallen gevoerd met dubbele laag fleece. Zo is mijn favoriete MT.
    Ik gebruikte hem veel. De middelsye droeg ik met 14kg nog op mijn rug.
    Heb nu ook een emai bij de jongste aangeschaft. Vond ik in begin wel erg praktisvh als ik de oudste naar school moest brengen in de winter. I winter vind ik het knopen minder fijn met sneeuw en natte grond waar doek of MT banden over gaan.
    Dl draag ik nu nog als ze moe is.kan beter dragen dan achter een wagen lopen.

Sorry voor de type fouten... op foon is minder praktisch ;)

16. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Dank jullie :D. Het patroon voor de caravans heb ik op Pinterest gezien, en daarna gekocht. Toen heb ik er zelf auto's bij gemaakt. Het was inderdaad veel werk (ik denk alles bij elkaar 25 uur voor 4 auto's, 4 caravans en wat vlaggetjes), maar ik ben er blij mee. En mijn zoontje vindt het heeeeeej jeuk, mama!~:D

DRaagdoek klinkt als een mooie uitdaging, ben benieuwd :). Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van een baby bjorn, had ook een doek, maar het lukte me daarmee niet zo goed.

Miron, een prinsessenjurk wil ik ook wel maken, maar goed, daar kan ik hier zo weinig mee met twee jongens :). Gisteren met mijn buurvrouw weleen ballettas gemaakt voor haar dochter. Eenvoudige tas met een tulen 'tutu' erop genaaid. Was echt heel leuk geworden.
    Tule is goedkoop en geeft toch een heel leuk effect, staat lekker wijd uit. Dus daar zou ik zeker aan denken als je 7,5 meter nodig hebt ;)

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik doe het slaapkapje met kamsnaps, dus die kan eraf.
    Gisteravond nog alles geknipt en een deel van het lijfje in elkaar gezet (seat darts gemaakt en de legpadding en neckpadding of zo vastgezet.
    Ik doe de binnenlaag van het lijfje met de minnastof, die ik ook voor de banden gebruik en dan aan beide zijdes een mooi katoentje, dan kan ik hem aan twee kanten gebruiken en afwisselen. In de patronen staat dat je 3 meter nodig hebt. Nou ik had aan 2,25 (lengte van banden) ook genoeg gehad. Ik had nog wel andere stevige stof voor het lijfje gehad. Maar goed, nu heb ik dus veel over.

Ik gebruik de manduca nu veel. Gisteren ook in ikea, geen gedoe met kinderwagen. En nu had ik gewoon een karretje mee voor boodschappen en evt peuter, maar die wilde lopen.

Manduca is ook een hele fijne drager, maar ik zag hele mooie zelfgrmaakte mei tais en dat wilde ik gewoon graag proberen:)

De ene kant wordt appelstof van hamburger liebe en de andere kant een uilenstof.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Wat een onwijs gave slinger! :$:)

Mbt prinsessenjurk: ik heb een patroon uit de Knippie gebruikt en een patroon uit het Disney verkleedboek. Ik zou geen 'prikstof' gebruiken (veel glimstof, behalve lycra ed, en organza en veel soorten tule ed), mijn dochter wil het dan tenminste niet aan... Satijn is ook goedkoop (2,50 per meter) en dat prikt niet. Ik had 2 meter voor de rok nodig en iets van 40 cm voor het lijfje.

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Niekekris dank je wel.

Ik wilde de elodie verlengen maar dan heb ik dus voor het rok gedeelte 7,5 meter nodig en dat vond ik een beetje te. Ik ga nu denk ik het bovenstukje nemen van de stof voor durf het zelvers en daar een cirkelrok die tot aan de enkel komt. Hieraan wil ik pofmouwtjes zetten en dit alles in satijn en organza.
    Eronder wil ik een petticoat maken en voor eroverheen een cape. De stoffen heb ik nu al gekocht. dus morgen op de naailes ga ik ermee aan de slag.

Deel Deze Pagina