@liene: het was leuk om te doen! Ik heb ook leuke dingen ontvangen en een mooie broek heb je gemaakt.
Heb je het voetje wel omhoog staan als je de draad doortrekt? Anders zit hij niet goed tussen de draadgeleider. Heb ik ook eens gehad.
Zag twee hele mooie kerstjurken voorbij komen. Prachtig gedaan dames. Ik ben ook een kerstjurk aan het maken voor mijn meisje. Ik maak hem van een oude jurk van mijn zusje. Wil er ook een bolero bij maken van een oud glittershirtje. Weer een recykleer project dus. Vind ik het leukst om te doen omdat het ( bijna) niets kost. Nog een hoop werk dus ga maar eens snel aan de slag.
Hij is af! Gemaakt dus van een oude bestaande jurk, vandaar dat de print soms niet helemaal perfect doorloopt.
Liene mooi broekje. Bloempje wauw die is mooi geworden. Hoe zag de originele jurk er dan uit ben ik ook wel benieuwd naar.
Het kleedje voor het nichtje is af. Sandra Stoft: Kleedje uit SVDHZ Het kleedje voor de dochter moet ik de zoom nog doen maar dat is voor morgen na het werk. Als jullie een kleedje of rokje voeren, doen jullie de naden van de voering dan naar het kleedje toe of naar de benen toe? Ik had nu de naden van de voering naar het kleedje gedaan maar ik denk dat dat eigenlijk niet juist is Bloempje, heel mooi kleedje! Een echt feestkleedje!
Bij een losse voering die korter is dan het kleedje zou ik de voering ook richting het kleedje doen, is mooier vind ik.
De stofrandjes bedoel je? De "lelijke" kanten van de naden? Wegwerken tussen voering en jurkje natuurlijk. Dat is het mooie van een voering toch? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor.
Ah dan heb ik het eigenlijk toch juist gedaan Het is losse voering en ongeveer 4 cm korter dan het kleedje zelf.
Voering van de kerstjurk is evenlang als de rok zelf...heb met de mooie kan naar buiten...dus niet tegen de beentjes aan...als ze gaat zitten en de bovenrok wipt op...is de voering ook mooi om te zien
Ik heb vandaag een shirt voor mijn zoontje gemaakt. Stof had ik een tijd terug in Duitsland gekocht. Zelf uitgezocht door mijn kleine man.