De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Pff Dianana fijn dat jullie er zelf achter komen waardoor het nu komt.

Zo Het de Emy jurk zo goed als af. Moet hier en daar nog een draadje weg werken en de bretels op de goede maat vast stikken. En de knopen achterop nog naaien maar die moet ik eerst nog halen en dat kan ik dinsdag pas doen op de markt.

Maar hier alvast de eerste foto's.

020.jpg

021.jpg

2. Mooi!! Lijkt wel een dure Jottum jurk.

3. Dianana sterkte met je zoontje.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Dankje. Ik heb een jottum jurkje van Laura een beetje als voorbeeld genomen. Maar moet helaas nog wat aanpassen. de banden achter zitten nog niet op de goede plaats

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #805 moniponi, 25 jan 2014
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
    Is dit die jurk met zoveel onderdelen? Gaaf hoor! Het is niet mijn smaak, maar het ziet er idd heel erg "echt" uit ;)

Ben ook aan een voor mij ingewikkeld project begonnen ;) Een katoenen jurk met iets meer onderdelen dan ik gewend ben (7, haha, valt mee he). En er moet een rits in. Maar eerst de Knippie broek van Miron afmaken! (Geeft zichzelf schop onder de kont.)

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Is inderdaad de jurk met 29 onderdelen ja.

Haha 7 onderdelen veel :) en inderdaad niet alles hoeft je smaak te zijn. Vind altijd knap wat iedereen kan maken. Maar vind het zowiezo leuk om te zien wat mensen van een lap stof kunnen maken.
    Dat vind ik ook het leuke van naaien. Je hebt een lap stof . Je legt er wat patroondelen op knipt naait wat aan elkaar en walla je hebt een kledingstuk.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaja, 7 patroononderdelen, maar eigenlijk wel 11 met een extra onderrokstrook en een paspel en zakken waarschijnlijk. En wel 30 stofonderdelen met de voering mee :p En een rits. Dus das toch een heel project ;) Ik stop er maar weer mee denk ik, haha.

Ik zit ook altijd naar kleding van kindjes te kijken om weer eens wat nieuws te bedenken :D Jullie ook?

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Niet alleen voor kindjes tegenwoordig bekijk ik gewoon altijd mensen met wat voor kleren ze aan hebben en hoe het gemaakt is.

9. Dat kijken hoe iets in elkaar zit doe ik nu ook! Soms kan ik een kledingstuk lelijk vinden maar toch knap vinden hoe het in elkaar is gezet. Ik sla ook foto's van kledingstukken op ter inspiratie.

Ik heb net 2 mooie petit pan stofjes gekocht (mede mogelijk gemaakt door besje, ala Sandra stoft) en een mooie znok tricot voor mijzelf.
    Nu nog even mooie patroontjes uitzoeken ervoor.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

waar heb je die gekocht dan?

Ik ben nog steeds bezig met mijn jas. Op naailes weer heel veel tips gekregen, dus ik kan weer verder. Best een ingewikkeld project. maar nu de kraag erop zit begint het er op te lijken :)

Verder bezig met de swaps waar ik aan mee doe, maar daar mag ik niks over zeggen, stel dat hier een meelezer is :)

En af en toe wat haken aan mn deken.
    verder veeel projecten in m'n hoofd, maar nog geen tijd.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Wat een leuke dingen komen er weer langs

Hier de laatste dagen eindelijk weer eens wat genaaid. (BeideHandjes : DIY-slinger). Verder nog met wat andere projectjes bezig. Vandaag wilde ik aan de H+F hoodie voor Stijn beginnen, maar de print is scheef gedrukt op de stof. Zal ik daarmee terug gaan of een berichtje of hun fb plaatsen of zo?

Rechts loopt hij helemaal scheef af. Ik kan de print wel op elkaar leggen, maar dan loopt de rek verkeerd...

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nelta geen idee of ze er wat aan doen als je een berichtje plaatst maar ik zou het wel doen. Nu kun je er ook niet veel mee.

De jurk van Sophie is zo goed als af. Alleen de knopen nog maar toch al effe aangedaan om een foto te maken.

Ankie's Maaksels: Net een jottum jurkje

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Mooi geworden

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Wat een leuke autostof! Ik zou een mailtje sturen. Ik had nog nooit iets geretourneerd, maar deze week heb ik knopen besteld die terug gaan... Ze zijn hol aan de achterkant (van die clownsknopen) en op de foto en in de tekst was dat niet te zien/te lezen en 1 was kapot.

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ga op naailes nu iets voor me eigen maken een rok dus ben benieuwd

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb nu ook nog 2 dingen die ik wil maken voor Sophie en dan wil ik aan iets voor mezelf maken. Vind het alleen heel erg moeilijk welke stof ik dan daarvoor moet kopen.

17. Ik heb het jurkje voor m'n meisje bijna af. Vanavond 1 van de boordjes loshalen en opnieuw vastzetten en elastiek er doorheen en dan is hij klaar.

Hier alvast een voorproefje.

18. Ik heb voor het eerst zelf paspelband gemaakt.

19. Leuk, ik heb ook al een stofje liggen voor een tricot rok voor mezelf, maar weet niet goed welk patroon ik zal gebruiken. Lastig.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.170
    8.897
    113
    Leuk!!! Welk stofje is dat roze/rode stofje? :)

Print scheef op de stof gebeurt helaas heel vaak... Maar zeker bij tricot dubbel zo irritant... :(

Deel Deze Pagina