De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo net een rokje van Laura aangepast. Heb hem al een tijdje geleden gemaakt maar ze kon hem nog steeds niet aan vanwege een lichte rek in de stof. Nu dus maar gedeeltelijk losgetornd en er knoopsgaten elastiek erin gedaan.

Nu verder met knippen van mijn eigen jurk.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Het is hier niet echt 'druk' de laatste tijd. iedereen bezig met andere dingen?
    Ik heb ook niet echt veel kunnen naaien.

Vanavond was ik alleen (nou ja kinderen op bed) en ben ik met mijn winterjas verder gegaan. Ik heb de mouwen in de jas gezet en de mouwen in de voering. Morgen naailes. Dan moet de voering in de jas gezet worden en de belegdelen. En dan nog de zomen van de mouwen en de onderkant van de jas. En als laatste de knopen. Ik denk niet dat dat in 1 les lukt, maar ik hoop het eindelijk wel... Hij mag wel eens af zijn.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miron, wat maak je voor jurk?

@juf, wat een werk he?! Knap hoor, een jas voor jezelf! Fotootje tussendoor?

Heb mijn katoenen jurkje geblogd en een wiegkap die ik had genaaid: Prinsessenjurkje en het volgende bericht.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik maak een wikkeljurk. Is al zo goed als af alleen nog de mouwen en de onderkant zomen. en wat draadjes hier en daar weg knippen.

Dat is wel een mooie prinsessenjurk geworden.

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Benieuwd Miron! Heb je die fuchsia tuniek nog veel gedragen eigenlijk?

En andere dames: hoe populair zijn jullie zelfgemaakte outfits?

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    nee die heb ik onder in de kast gegooid.

Maar mijn knoopjurken draag ik wel nog geregeld.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, oeps! Toch niet mooi achteraf? Ik dacht wel dat ie leuk was?!

Knoopjurken, hebben wij die ooit gezien? Weet niet meer... Nu het kouder is draag ik mijn jurkjes wel minder, toch vaak best dunne tricot gebruikt.

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Jazeker heb ik die geblogd.
    Dat zijn die jurken met een knoop in het midden.
    Wil het patroon nog eens uitraderen op de naailes ben het kwijt.

Nee hij zit een beetje als een zak daar houd ik niet van.
    De mouwen vind ik wel leuk maar zeer onpractisch.

9. juf85

juf85 Niet meer actief

De kinderen dragen bijna alle zelfgemaakte kleren, ik niet alle. Soms zit het toch niet mooi.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag trouwens in een gekocht shirtje nog een mooie truc voor een goeie golvende rolzoom: stik op een of andere manier een nylondraad mee in het zoompje! Als je daar een beetje spanning op zet na het naaien, blijven de golfjes heel mooi wijd staan.

11. juf85

juf85 Niet meer actief

terug van naailes. jas is nog niet af. Ik kan thuis weer wat dingen doen.
    Er komt nog een extra les, dus dan hoop ik hem af te krijgen.
    Ik zal eens wat fotos maken als ik eraan denk

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Ik kom niet aan naaien toe... Gezondheid is 3x niets en dan nog alle andere dingen er om heen... Iedere keer denk ik 'dan en dan ga ik aan de slag' en iedere keer komt het er niet van... (n)

Dingen die ik voor de kinderen maken worden wel gedragen, dingen die ik voor mezelf maak amper.

Mooi jurkje, moniponi!

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gek is dat toch? Waarom dragen we dat dan toch vaak niet he.

Maar ja, komt ook wel eens voor met gekochte kleding natuurlijk ;)

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Leuk jurkje Moniponi :). En juf, een jas, woei, daar durf ik me nog niet aan te wagen. Ben erg benieuwd naar het resultaat!

Ik kom trouwens ook vaak niet zo snel vooruit als ik zou willen op les. Ben nu bezig aan een jurkje voor mezelf. Alles netjes geknipt en deels in elkaar gezet in maat 40, blijkt dat op de heupen te groot en op de borst te klein :x. Ik heb een raar figuur :).
    We proberen het zo goed mogelijk aan te passen, morgen weer verder.

Het is wisselend of ik iets draag of niet. Ik heb nog niet zoveel gemaakt voor mezelf, maar ik heb een jurk waar ik blij mee ben en een t-shirt dat ik een keer heb gedragen en daarna uit de kast verwijderd is, ik vond het echt helemaal niks. Een ander shirt draag ik wel maar past niet helemaal zoals het zou moeten. Ach ja :p

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Lastig is dat he cookiediva. Voor de volgende keer dat ik weer iets voor mezelf ga maken dan laat ik me goed opmeten. Weet ik dan beter waar ik op moet letten.

Maar heb een setje klaar voor Sophie.
    Heb zitten klooien met het inzetten van de rits maar is uiteindelijk wel goed gelukt met hulp van de naaijuf.

Ankie's Maaksels: Abc 141

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik post binnenkort weer fotos. Ik ben met allemaal kleren tegelijk bezig voor luuk.
    3 broekjes, een shirt, jasje, jumpwuit en nog wat van die kwijlslabjes. Productiewerk dus.

18. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ja zeker lastig om de exacte maten goed te 'treffen' Miron. En in mijn geval was het ook nog de stof waar totaal geen rek in zat, in tricot was het geen probleem geweest. Nou ja, op een of andere manier komt het wel in orde. Dan de armen maar niet te veel bewegen als ik 'm aan heb ;).

Ik vind je jurkje super leuk, helemaal niet flower power, wel super vrolijk! Leuk stofje :).

Juf, ben beniwud naar je kinderkleertjes, de jumpsuits die ik van je gezien heb vond ik allemaal super leuk!~

Ik ben nog druk met een quilt voor m'n jongste. Daarna staan ritstasjes op het programma die ik als cadeautje wil geven. Heb super mooie stukjes kunstleer kunnen krijgen (suede achtig) waar ik in een andere stof/kleur iets op wil appliceren. Heb er al zin in :D

19. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Wat ik me overiegsn nog afvroeg: werken jullie je projectjes altijd eerst af voor je iets nieuws begint? Als ik iets een keer laat liggen weet ik bijna zeker dat het nooit meer afkomt. Dus probeer ik steeds iets af te hebben voordat ik met iets nieuws begin. Motiveert mij ook enorm om iets af te maken.

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Cookiediva ik vind het ook gewoon een vrolijk jurkje mijn man is daarin soms een beetje vreemd :)

Ik probeer ook per project te naaien inderdaad omdat ik dan bang ben dan dat iets niet afkomt. Maar ben wel al meestal eerder bezig met te bedenken wat het volgende is wat ik wil maken.

Deel Deze Pagina