De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik doe het soms een beetje tegelijk. Bijv omzomen: moet ik tweelingnaald inzetten, handiger als ik dan 2 of 3 dingen kan "tweelingstikken". Komt ook doordat ik dan geen zin heb de boel te verwisselen, dus laat ik het even liggen tot ik het toch ergens voor moet doen.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik doe van alles tegelijk, eigenlijk altijd wel. En af en toe een 'afmaakweek', dan moet ik van mijzelf eerst alles afmaken.

Nu ben ik met kleren van dezelfde stoffen bezig. Dan doe ik net als moniponi noemde, dat tweelingstiksel tegelijk. Dan hoef je niet steeds te wisselen.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

op m'n blog staan 'tussendoorfotos' van mijn jas die ik aan het maken ben.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gezien, ziet er heel goed uit!

5. juf85

juf85 Niet meer actief

:) ik vind hem ook erg leuk worden. Het is echt heel veel werk (geweest). Voor het eerst iets met lussen, rijgen etc gedaan en voor het eerst een patroon met zoveel patroondelen. Uit een oude knip (2005) met ingewikkelde patroonvellen (van die bruinige/gelige papieren met heeeel veel lijntjes, niet zo duidelijk als een ottobre of zo).

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Juf ik vind van de kinderbladen de patroonbladen veel duidelijk dan de volwassenen.

Vandaag druk want Laura is jarig die wordt 2 en we vieren het vandaag ook voor de familie.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Gefeliciteerd miron!

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Gefeliciteerd! Hopelijk een leuke dag gehad?:)

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Dank jullie wel.

Ja hele leuke dag gehad. Ze begon meteen vanmorgen al over taart en cadeautjes :)

En vandaag had ik ook mijn jurk aan die ik vorige week heb gemaakt.
    Dus heb meteen snel even een foto gemaakt en op mijn blog gepost.

Ankie's Maaksels: Ottobre wikkeljurk

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

11. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Miron, gefeliciteerd! Ik vind je jurk super!

Juf, die jas wordt prachtig. En die patronen, tja, groot gelijk. Ik worstel er ook mee.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Ik trok D. vandaag haar verjaardagsjurk aan om te passen voordat ik hem af ging maken... Krijsen, trekken aan dat ding om hem uit te krijgen... :( Hopelijk was ze gewoon te moe en vindt ze hem niet echt lelijk. :x

Leuke jurk, Miron!

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Oh jee Niekekris. Dat hoop ik dan ook voor je.

Hier gelukkig nog steeds niet veel problemen met beide met wat ik ze aan wil doen.
    Sophie heeft wel haar favoriete dingen die ze graag aanheeft. Zoals nu een sweatshirt maar ze doet net ze lief een jurkje of een rokje aan.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    J. is ook heel makkelijk, al heeft ze periodes waarin ze geen broeken aan wil, maar D. is een ander verhaal. ;) Tot nog toe trek ik haar wel aan wat ik wil, al laat ik haar soms wel kiezen uit de kast, maar vanmorgen hadden we de eerste krijsbui omdat ze het vest wat ze gister aan had gehad niet weer aan mocht... En toen ik de jurk ging passen krijsbui 2... Dat belooft dus wat. :$ (Aan de andere kant vind ik het ook wel wat hebben, hoor. :D :eek:)

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn oudste wil ook niet altijd alles aan. Dan wil hij een trui die in de was zit. Maf dat ze op hun tweede al een voorkeur hebben voor bepaalde kledingstukken

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Vanmorgen de laatste hand gelegd aan een jurkje uit de knippie.
    Is ook voor het eerst volgens mij dat ik daar iets uit maak.

Net ook even gepast en hij zit goed maar nog geen foto van haar gemaakt met jurkje aan. Maar Laura is nu lekker slapen die is vanmorgen bij de peuterspeelzaal geweest.

Ankie's Maaksels: Lieveheersbeestjes jurk uit de Knippie

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Miron ik zag hem al bij mijn blogs voorbij komen, moest alleen nog even lezen. ga m zo bekijken.

Ik heb ook net geblogd. Allemaal kleren voor Luuk.

@ Liefzonnetje: hoe is het met jou? Ik heb je al een tijdje niet hier gezien. Wel af en toe wat nieuws op je blog gelezen.

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Niekekris, zat er geen speld in? :$:)

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Nee, daar heb ik op gecheckt. ;) Ze had gewoon geen zin, denk ik.

20. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier komt er op het moment niet veel vanonder het naaimachine gerold. Wel heel veel ideeën maar geen tijd om ze uit te voeren.

Over 2 weekjes mag mijn zoontje beginnen in school, dan zal ik wel meer hebben om te naaien, hopelijk.

Deel Deze Pagina