De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, gaaf om te hebben maar duur idd!

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja. Ik wilde hem al een hele tijd. Dus ik dacht ik koop m (deels) van verjaardagsgeld of zo.maar nu scheelde het weer wat met die aanbieding, dus toch nu maar vast gekocht.

Ik heb ook wat vinyl besteld. Dan kan ik ook stickers maken. Ik heb hele mooie muurstickers gezien. Vinyl kost per meter niet zoveel (alleen pakketpost, dus als ik het nodig heb, dan veel tegelijk bestellen of zo).
    Je kunt zelfs autostickers maken, maar daar kun je beter de iets duurdere vinyl voor gebruiken (6 euro per meter). HEt is ca 30 cm breed.
    En stof snijden kan ook, maar daar moet je een ander mesje voor gebruiken (net als dat je een stofschaar niet voor papier moet gebruiken).
    En van die cadeaudoosjes en labels en enveloppen.
    Als het goed is krijg ik hem vandaag! Dus ik zit vanavond achter de pc denk ik :)

3. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juf, veel plezier met je aankoop! Ik heb indertijd getwijfeld tussen de cameo en een overlock en heb uiteindelijk voor de overlock gekozen.

Het assepoesterkleedje is af, hopelijk kan ik morgenvroeg wat foto's trekken als Hanne het kleedje aan heeft. Ik heb het uiteindelijk dus gewoon met velcro gesloten achteraan. Ik durfde de rits er echt niet in te zetten :)

Niekekris, een troetelbeertjespak, heb je er al een foto van gepost want ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ik was ergens een tuto tegengekomen voor een troetelbeertjestrui en staat hier natuurlijk weer bij op het to-do-lijstje :)

4. juf85

juf85 Niet meer actief

mijn eerste 6 creaties met de silhouette staan op mn blog

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Wat dat betreft heb ik de laatste tijd wel wat gekocht: naaimachine, lockmachine, silhouette cameo.

Met mn verjaardag (eind maart) krijg ik van mn ouders (en ook wel van anderen) waarschijnlijk geld, dus dat is dan nu vast in de cameo gestoken.

Ik heb nu wel 3 prachtmachines waar ik waarschijnlijk heel lang mee vooruit kan

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wauw mooi cadeau Juf. Heb er ook al eens voor gekeken maar die prijs nou nee laat maar. Daar zou ik hem ook te weinig voor gaan gebruiken.

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Lange tijd niet hier niet geweest... maar nu de laatste stukken bijgelezen. Wel jullie blogs bezocht en zo een beetje op de hoogte gebleven.

Niekekris, heb je wel gestikt met een microtex naald? Als je met een universele naald gestikt hebt komen er grotere gaatjes in de stof die eerder zullen uitscheuren. Wel super jammer van je werk!

Juf, lief dat je het vroeg... hier erg druk nog met revalideren, maar het gaat eindelijk vooruit. Ik fiets zelfs weer kleine stukjes, 15min en wel met trapondersteuning, maar het gaat weer! Onze jongste vindt het helemaal geweldig om achterop te zitten. Tussendoor wel wat aan het naaien en met name ook voor de opleiding.
    Geweldig dat je ook een sihouette cameo hebt! Kun je echt geweldige dingen mee doen! En het programma werkt zeker een stuk beter dan 2 jaar geleden met alle updates die er zijn geweest.
    Moet nog even jouw blog terug zien want heb je jas gemist geloof ik.

2,5jr en al naar school..... vroeg hoor! Hier nog in dubio of we onze jongste naar de psz gaan doen. Kosten zijn wel enorm gestegen daarvoor. Spannend met de net schoolgaande kindjes!

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja psz is duur geworden! Wij hebben het een paar maanden geleden bekeken. Toen waren er twee regelingen. Als je geld van de belastingdienst kon krijgen was het 6 euro nog wat per uur en dan kreeg je een deel van de belasting terug.
    Had je geen recht op belastingteruggave dan waren er verschillende tarieven naar inkomen. Dan zou het een stuk goedkoper voor ons zijn.

Maar nu zijn de tarieven gestegen. Nog wel steeds dat belastingdienst verhaal. Ik vind het maar lastig. Ik werk bijna niet. Af en toe op invalbasis, maar ik kan niet inschatten hoeveel dat gaat zijn. Soms maar 3 uurtjes per maand. Dus echt nauwelijks. We moeten het maar verder uitzoeken nog. Het lijkt mij wel leuk voor Koen.

Fijn dat je vooruit gaat Liefzonnetje!

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk om nog wat van je te horen Liefzonnetje. En wat fijn dat de revalidatie zijn werk goed doet.

Ik heb nog geluk met de psz is hier nog gewoon psz en ik betaal voor laura iets van 45 of 50 euro per maand voor 2 dagdelen.

Hier lekker bezig met een lekker zwierjurk voor Sophie. Lekker versierd met bandjes en volledig gevoerd. Moet nu wachten op een bestelling kon niet kiezen welk bandje ik er het leukste bij vond staan dus heb ik ze alle 4 besteld en beslis straks samen met Sophie. En ik heb ook een schulprandje erbij besteld voor onderaan de rok.

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    hier effe snel 2 foto's van de jurk zoals ie nu is.

Sophie was er wel al blij mee was toe straks alleen maar rondjes aan het draaien.

Ben nog aan het twijfelen of ik een elastiek in de mouwen stik. Was aan het denken om deze met framilon te stikken. Maar toen ze hem aanhad vond ik de losse mouwen ook wel erg leuk.

001.jpg

002.jpg

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi Miron!

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Was dinsdag nog effe op de markt in Eindhoven.
    Staat een hele gevaarlijke kraam ze hebben daar zulke leuke stoffen van Hilco, Tante Ema en stenzo. Ik wilde alleen maar witte effe katoen voor voering maar zag dit stofje hangen en ik was meteen verkocht.

Heb zitten puzzelen om alles uit 1 meter te halen en het is me gelukt. Net alles geknipt. Wordt een jurk uit de stof voor durf het zelvers met een rok uit 6 delen.

008.jpg

13. Leuk stofje zeg! Ik moet ook een op dinsdag vrij nemen voor die markt denk ik.

Ik sta vandaag met m'n oude rommel in het beursgebouw. We gaan vd zomer verhuizen dus ik moet een hoop rommel kwijt. Ook m'n oude kleren (die ik ooit nog eens wilde gaan verknippen ;)

Ach ja, er liggen nog genoeg nieuwe stofjes in mijn stoffenbak op me te wachten. Ik moet binnenkort wel echt gaan beginnen met naaien want als we eenmaal in juni de sleutel hebben zal ik de rest vd zomer geen tijd meer hebben ben ik bang.

14. Oh, en Miron ter hoogte van waar staat die kraam ongeveer?

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Die staat bij de c&a is de 2e kraam als je vanaf het station komt.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi stofje zeg!

Dierenprints zijn helemaal in he ;) Zie ook mijn shirts-bandwerk.

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Moni inderdaad zie ze overal. Nou vind ik het voor mezelf helemaal niets maar deze vond ik gewoon zo leuk voor Sophie.

En jouwn gebruikt stofje van de shirts vind ik ook super leuk.

net een bestelling gedaan bij de bonte boom. Ze gaan stoppen dus alles gaat met korting weg.

18. Ik heb net coupon stofjes en paspelband besteld bij Veritas. Die verzenden nu ook naar NL en tm 9-3 zelfs gratis verzenden.

Ze geven nu 20% korting op o.a. alle naaibenodigdheden.

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah!

Ik heb net retrostofjes uit mijn voorraad verkocht, dus ik mag ook wel weer wat kopen :D

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo bandjes zijn bezorgd. En heb ook een bandje uitgezocht die erop gestikt gaat worden. Dus ik zou vanavond aan de slag kunnen maar vanavond komt ook de great british sewing bee erop en die wil ik ook wel graag zien. hmmm dilemma

Deel Deze Pagina