De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juf, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En een fjjne dag gewenst.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Give away op mn blog.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Leuke kadootjes!

Ik had nog een kraamkadootje om te bloggen: klik

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stil hier!

Ik heb eindelijk weer eens tijd om te naaien: man en kind zijn nachtje weg. Was zo moe dat ik thuis ben gebleven en heb de hele middag suf gedaan.

Heb vanalles onder handen: wikkelshirt en rok voor mijzelf (bijna af) en katoenen zomerjurk voor mijzelf. Heb de locker met zwart ingeregen, dus nu wil ik daar even snel allerlei projectjes mee doen :D (lui).

Maar er liggen ook allerlei vermaak-projectjes, die moeten met wit, de meeste. En ik wil dus eerst nog een donkerpaarse jurk naaien waarvan ik de stof kwijt ben :( Die zat in een tas met nog meer stofjes van mijzelf, heeft heel lang in de woonkamer gestaan in de hoop dat ik 's avonds ging knippen ofzo. Maar nu kan ik die hele tas niet meer vinden :$

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Druk hier vandaag nog bezig met de kinderkledingbeurs en dan heb ik weer meer tijd.

Oh jee tas met stof kwijt hopelijk heb je hem niet weg gegooid dan.

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Tas alweer gevonden? Heb ik ooit ook eens gehad en 2 jaar later teruggevonden na de verhuizing.... nooit meer afgemaakt en spullen liggen nog syeeds geknipt in die zak... hoe erg?

Ik druk met zieke kindjes geweest en tussendoor een enkel naadje genaaid aan de zomerjas voor dochterlief. Bijna af nu.

7. Hier ook druk met andere dingen.

Ik wil wel binnenkort kijken of ik een skinny jeans kan maken voor mijn dochter uit een lange spijkerrok van de kringloopwinkel. Had online een patroon met tutorial gevonden. Zal hem binnenkort delen via mijn blog. Is alleen maat 92.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Ik heb ook eindelijk weer eens wat gedaan. Alleen is er nog niets af... Maar van een hemdtuniekje van mezelf wat ik a jaren had, maar nog nooit had gedragen een zomerjurkje voor de oudste gemaakt. Bandjes nog vastnaaien en dan is hij klaar. En van een jurkje wat ik ooit gemaakt had, maar een beetje mislukt was een shirtje voor de oudste. Daarbij moet ik de hals van de raglanmouwen nog stikken en dan nog zomen en dan is hij ook klaar. En dan zit er, zoals altijd, nog van alles in de planning...maar dan zijn en stel poppenkleertjes die ik voor iemand zou maken om als verjaardagscadeautje te kunnen geven prioriteit nummer 1.

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh, ik heb ook een deadline, een verjaardagstasje a la Maarnietvangrijs, om in te kleuren :D Maar dat moet met wit lockdraad, en er zit nu zwart in vanwege duizend projectjes, en ik ben te lui om dat twee keer te wisselen...

Dus ik moet eerst alles afmaken voordat ik natuurlijk last last minute aan dat tasje ga :) Pfff.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben wel heel blij met mijn (bijna) affe projectjes trouwens, heb een shirtje al naar het werk aangehad, rokje past erbij, en ik heb nog een jurkje zelf bedacht en dat past perfect en is ook grotendeels af. Ik moet zeggen, het scheelt ook wel dat ik een paar kilo ben afgevallen, alles staat ook beter nu :D

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Ah er wordt weer geschreven.
    Ik naai momenteek bijna niet. Ik zou wel willen, heb stapels plannen.

Maar niet fit. Helaas is de schildklier weer aan het klieren. Werkt te snel. Had ik na mn eerste zwangerschap ook. Ik ben enorm moe, last van hartkloppingen, beetje hyper/gejaagd, etc. Schildklier is een raar iets. Verder al 2,5 maanden slechte nachten met luuk. Ipv 1 a 2 keer per nacht wakker voor een voeding, wordt hij al die tijd vaak wakker. Niet altijd voor voeding, maar gewoon. Ene keer zijn het krampjes, andere keer weer wat anders. Heel vervelend, behoorlijk slaapgebrek. Ik slaap nu vaak overdag en kom dus nauwelijks aan hobbyen toe.
    Baal er flink van.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Balen, juf! :( Schildklier is inderdaad een raar iets... Bij mij werkt ie te traag (of gezien de hoeveelheid medicatie die ik slik inmiddels waarschijnlijk helemaal niet meer)...maar dat is 'op te lossen' (zij het met restklachten...) met medicatie... Is hij bij jou na je vorige zwangerschap vanzelf weer goed gaan werken? Hoe lang duurde dat? En wat zegt de arts er van? Hoe lang moet je afwachten?

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Vorige keer is het gewoon weer over gegaan. Tijdens mn tweede zwangerschap moest ik iedere 4 weken prikken. 6 weken na de geboorte van luuk nog geprikt en toen was het goed. Toen geen medicijnen gehad.
    Nu moet ik volgende week een scan. Maar dan moet ik een radioactief jodiumpil slikken, dat is dan de contrastvloeistof zeg maar. De arts zei dat het gewoon kon met borstvoeding, maar op internet lees ik hele andere verhalen. Als die verhalen kloppen, mag ik 1 tot 3 dagen niet voeden. Dat zou een groot drama zijn hier. Luuk is een extreme flesweigeraar. En hij eet nog nauwelijks bijvoeding, wil hij amper (koen at rond deze tijd al veeeeel meer). Dus ik weet niet hoe dat zou moeten.
    Dus ik heb de internistassistent (daar moest ik heen) weer gemaild hierover. Ze zei dat de waardes al weer wat gedaald waren, dus dat de scan heel misschien niet nodig is, dat hoop ik dan maar.
    Eigenlijk moest ik ook betablokkers slikken, maar dat mag ook al niet met borstvoeding... Lastig hoor...

We zijn nu een weekje op vakantie. Helaas slecht weer...

Maar ja, binnenkort hopelijk weer naaien. Heb veel patronen klaarliggen voor de zomer garderobe

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend juf! Sterkte daarmee.

Wij hadden ook drama met 8 mdn trouwens, wel altijd om te drinken, elke 1,5 uur wakker, dacht dat ik gek werd! Echt gek word je van zo weinig slaap :(

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja weinig slaap is heel naar. En dan nog met een peuter erbij :).
    Luuk wil meestal wel drinken hoor. Maar er zijn de laatste tijd ook nachten dat het krampjes zijn of geen verklaring. En dan wil hij niet met drinken getroost worden. Dat is wel vervelend. En dan hoor je andere babys die al lang doorslapen.... Het wordt vast wel beter ooit.

Normaal sliep ik zelf weer snel verder met de voedingen, maar nu door de schildklier niet. Klaarwakker ben ik dan..

Maar goed dit is een naaitopic:)

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Na zo'n pil mag je toch ook een tijdje geen 'close contact' met mensen hebben, dacht ik? Zou vreemd zijn als bv dan wel gewoon mag... Weinig slaap is naar...heb er ook last van...alleen niet door de schildklier.

Hopelijk heb je nog even mooi weer in je vakantie! Hier schijnt het zonnetje nu, hopelijk komt ie straks bij jullie langs!

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Dat is als je een behandeling met jodium krijgt. Dit is een lage dosering

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Juf vervelend zeg!! En werkt het misschien als je liggend voed dat jezelf misschien iets minder wakker wordt? Tja schildklier is een raar ding. Kun je die scan met radioactief jodium pil niet uitstellen een paar maandjes? Anders zou ik het wel nog overleggen met endocrinoloog en niet met alleen de arts-assistent. toevallig ben ik gisteren gestart met medicatie vvor schildklier ivm hypo en 4 wkn geleden met hoge dosering vit d omdat ik een ernstig tekort had zei endocrinoloog. Ze vergeleek me met een geriatrie patient;) klopt mijn gevoel toch dat ik in een lijf van een 80 jarige lijk te zitten. Hier dus ook alles op een lager pitje.
    Maar zomerjas voor dochterlief is bijna af.

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik voed liggend en momenteel slaapt hij biij mij. Dus ik slaap ook wel eens verder terwijl hij drinkt.
    Net mail gehad dat de antistoffen verhoogd zijn en dat de scan noodzakelijk is.
    Ben nog op vakantie, maar ik ga denk ik toch even met de afdeling van die scan bellen. We proberen nu dagelijks de fles, maar het lukt echt niet. Soms een paar slokken.
    Jij ook sterkte liefzonnetje! Klinkt ook niet fijn.

20. Sterkte juf en liefzonnetje! Hopelijk zijn jullie snel weer de oude.

Ik heb net bij de scapin o outlet een rokje gekocht met een retro stofje voor 2,50. Ik wil kijken of ik daar een jurkje uit kan maken voor m'n meisje. Heb er ook een blauw colbertjasje bij gekocht voor 4,-

Lekker goedkoop shoppen zo.

Deel Deze Pagina