De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Nee ze hebben met een spuitje van 3 ml (van zn antibioticakuur) melk in zn mond gespoten. En hij heeft een beetje uit een beker gedronken.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Gefeliciteerd, bloempje!

Balen, juf... :( Gelukkig nu weer voorbij. Hopelijk geeft het onderzoek ook wat duidelijkheid, dan is het niet voor niets geweest!

besje, leuk jurkje! Al houd ik zelf niet zo van kraagjes, maar dat is mijn persoonlijke 'tic'. ;) :)

Ik heb vandaag wat herstelklusjes gedaan ipv echt genaaid. Tule rokje lag al weken met een gat er in (gesprongen draad) ergens op een kast, net als een jurkje waar het lint uit de taille was en de Sneeuwwitje verkleedjurk waar twee gaten in zaten (ik háát satijn...:)). Rokje is weer heel, lint zit weer in de jurk, één van de twee gaten in de verkleedjurk is weer hersteld en de ander moet ik alleen nog even stikken of locken en dan is het ook klaar. Ook wel fijn als dat weer weg gewerkt is.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Gefeliciteerd Bloempje!! Dat wordt allemaal mini kleertjes maken.... wens je een goede en gezonde tijd !! Geniet :)

Juf alle straling weer zo goed als weg? Mag je je knullen weer knuffelen en Luuk voeden? Heftig hoor. wanneer krijg je uitslagen van je scan?

Ik heb eindelijk de knoopsgaten en knopen aangezet aan het zomerjasje voor dochterlief. Morgen foto's maken.

4. Ah, arm mannetje. Hij zal mama wel gemist hebben.

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Straling is weg ja.
    Hij heeft snachts 2x bij zn tante gedronken. Beetje vreemd, maar dat was de noodoplossing. Overdag pikte hij dat niet, maar snachts was hij niet zo alert. Mn vriend logeerde bij hun met luuk. Zo heeft iedereen toch redelijk kunnen slapen.
    Luuk heeft het afgelopen nacht wel bij mij ingehaald.

Ik krijg vrijdag de uitslag.

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wat geweldig dat zijn tante dat oke vond!!!
    Spannend de uitslag. .

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Misschien een beetje vreemd, maar wel super dat dat kon! :)

Gelukkig hoef je niet heel lang te wachten op de uitslag! Al is iedere dag er één te lang natuurlijk...

Vandaag naar de stoffenbeurs geweest. 't was niet veel... Maar goed, toch wat gekocht. Stof voor een rokje en tricot voor een bijpassend shirtje voor de oudste (en misschien kan er nog wat uit het restant voor de jongste) en nog tricot voor een zomerjurkje voor in ieder geval de oudste en als het uit de stof past ook voor de jongste. En nog een meter tafelzeil, met als plan daar twee tasjes van te maken...maar moet even kijken of dat lukt, want de gaatjes van de naald van de naaimachine worden altijd zo groot dat het niet echt mooi is... Maar als het lukt, dan is het wel erg leuk, want het is heel leuk zeil.

Maar eerst een paar projectjes af maken (waarvan ik een deel waarvoor ik nog wat nodig had vergeten was mee te nemen naar de stoffenbeurs...heel handig... NOT). Dus eerst: bij een jurkje en shirtje de hals, mouwtjes en zoom afwerken en wat poppenkleertjes (in 'opdracht') afmaken. En dan had ik nog stof voor twee jurkjes en drie rokjes klaar liggen...en dan dus nog de stof die ik vandaag gekocht heb... Voorlopig nog niet klaar dus...

8. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Super leuke jas! :)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Mooie jas!

11. Gave jas!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Sneeuwwitje(jurk) leeft weer, voor zo lang als het duurt... En van het jurkje heb ik de hals- en mouwbiesjes doorgestikt. Gaat allemaal niet heel snel, maar er gebeurt tenminste weer iets.

13. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Bloempje, gefeliciteerd!!

Prachtig paasjurkje en mooie kleuterjas :). Jullie zijn flink in de weer!

Juf en Miron, hoop dat het bij julli eook beter gaat. Spannend, die uitslag vrijdag.

Hier nog flink genaaid. Ik had een 'Mollie makes' gekocht en heb sindsdien vogeltjes gemaakt (cover). Ze zijn super schattig. En nieuwe telefoonhoesjes :).

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een setje van mijzelf geblogd: knalsetje

En een tutorial voor ronde zakken, vind ik zelf fijn, leuk en makkelijk om te maken! Tutorial ronde zak

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Miron, als je nog last hebt,
    Jasje is leuk geworden liefzonnetje!
    Bloempje gefeliciteerd! hopelijk gaat alles goed!
    Juf, fijn dat het achter de rug is en een super oplossing vind ik.

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Liefzonnetje leuk jasje en knap dat je het patroon helemaal zelf getekend hebt.

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter. Er zit nog wel een kleine zwelling waardoor ik mijn mond niet helemaal open krijg maar de pijn is nu grotendeels weg.

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Fijn miron!

Ik heb weer wat kunnen naaien. Druk bezig met de laatste dingen voor de webwinkel. Morgen naar de kvk. Dan de bank en verzekering regelen en dan online! Ik heber zin in, eindelijk iets voor mijzelf.

Vanavond ga ik of mijn zomerjas afmaken of een jurk maken (als luuk wil slapen)

18. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Juf, ik heb wat gemist geloof ik, ga je een winkel beginnen, leuk!

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Uh ja de plannen waren er al jaren... 2 jaar geleden zijn we ermee begonnen, maar het kwam steeds stil te liggen (bouw van de webwinkel). Dus deze maand dacht ik: ik doe het gewoon via mijnwebwinkel.nl. Dat kan ik hem zelf 'vullen' en heb ik geen ict- er nodig... Kost natuurlijk nu wel wat meer dan zelf een winkel bouwen, maar dan kan ik tenminste gauw online!

Vanavond heb ik mijn zomerjas afgemaakt. De knopen en knoopsgaten moesten nog. De rest was al weken af. Dus deze week even foto's maken voor m'n blog.

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ben benieuwd naar je winkeltje juf. Enneh mijn blog had je al gezien he? ;)
    Heb mijn mail nog niet gecheckt morgen een nieuwe dag.

Deel Deze Pagina