Ik heb nog niet echt een patroontje klaarliggen, maar in ieder geval een 'messenger', dus met een overhangende flap. Dit keer wil ik er een rits in (vorige is met magneetsluiting) en maak ik de binnenkant van tafelzeil, in verband met niet goed dicht gedraaide bekers. Een simpel model met een applicatie erop denk ik.
Hoe stik jij tafelzeil zonder dat de gaatjes van de naald in de stof te groot worden? Ik heb ook nog een stuk zeil liggen dat ik eigenlijk met dat doel wil gebruiken, maar ik ben bang dat het niet goed houdt?
Ik heb zomaar weer een keer 's avonds kunnen naaien Ik ben begonnen met 2 summer sea broekjes. Alleen de boorden moeten nog, boordstof kwam vandaag binnen en moet nog gewassen worden. Er volgen vast nog wel meer, wat een simpele snelle broekjes zijn dat toch
Cookiediva inderdaad goed geslaagd. Ben benieuwd naar je creaties. Hier even wat minder zin om te naaien ook wel eens lekker en nu ook even geen naailes vanwege vakantie. Jas van Sophie is wel al af en heb ik gister gewassen zodat alle strepen eraf zijn en hangt nu dus nog te drogen.
Zo jas is weer droog dus even foto's genomen nu nog even zonder Sophie. Ankie's Maaksels: Nog een roze jas
Mooie jas hoor! En leuk, dat vrolijke voerinkje . Is ze er blij mee? Ik heb ook met vlagen geen zin of puf om te naaien, komt vanzelf weer goed. Niekekris, ik heb al een paar keer met tafelzeil iets gemaakt (tas, etuitjes, toilettasjes en hoesjes voor plantjes) en eigenlijk nog nooit problemen gehad met gaten of scheuren of iets dergelijks. Ik heb het ook al gewoon gewassen, zonder schade. Ik naai met gewoon garen en een 80-naald, tot nu toe geen probleem. (of heb ik gewoon geluk gehad?)
Mooie jas! Voering vind ik erg leuk! En zag nu pas dat de onderkant uit een heleboel delen bestaat. Mooi! Ik ga het dan maar gewoon proberen... Moet nog even bedenken hoe en wat. Wil het liefst een schoudertas maken, maar wel een waar alles precies in past... Maar 'alles' is een grote trommel (broodtrommel, maar meestal zit daar het fruit in ), een drinkbeker, een klein bakje en een pakje melk...dus dat moet dan best weer een flinke tas worden... Vanmorgen een jurkje en shirtje afgemaakt. Lag allebei al tig jaar te wachten op zoompjes ed... Bij mij is het vooral de energie die ontbreekt... Heb nu nog twee geknipte rokjes liggen, nog stof voor een shirtje bij één van de twee rokjes, stof voor nog een rokje, stof voor twee jurkjes en dan van de restanten wil ik nog wat voor de jongst maken. To do list: - rimpelrokje voor de oudste - jurkje met rits voor de oudste - jurkje met 'zwierrok' voor de oudste - plooirokje met bijpassend shirtje voor de oudste - cirkelrok voor de oudste - tas voor de oudste - tas voor de jongste - rokjes of eventueel een jurkje van overgebleven stof voor de jongste Eens kijken of het me lukt dat over niet al te lange tijd af te hebben...
Stof voor de voering had ze zelf uitgezocht dus ze vind hem super leuk. En inderdaad onderkant bestaat uit 9 kleine delen en nog 2 grote delen. De buitenkant is helemaal doorgestikt voering niet.
Ik doe bandwerk. Ik maak shirtjes voor beide jongens en summer sea broekjes voor Luuk. ik knip steeds als ik tijd heb . En daarna zet ik het in elkaar. Dat gaat sneller dan steeds 1 kledingstuk helemaal afmaken. En aangezien ik weinig tijd heb, moet het zo. Ik heb voor luuk 2 shirtjes af, alleen de kamsnaps moeten nog. Voor koen heb ik 2 shirts bijna af waarvan alleen de onderzoom nog gestikt moet worden. 1 summersea broekje af en 1 moet nog boorden. En voor beide jongens nog een shirt geknipt die nog in elkaar moet.
Zo doe ik het ook juf. Ik teken en knip eerst enkele projectjes, kan ik gemakkelijk in de keuken tussendoor doen en is ook direct opgeruimd. En als ik dan een hele avond de tijd heb, begin ik te naaien. Het enige nadeel is dat ik nog enkele spulletjes heb liggen, die nog omgezoomd moeten worden. Vind ik niet zo'n leuk werk en heb dan altijd de neiging om al aan het volgende te beginnen. Werken jullie elk kledingstuk eerst helemaal af voordat jullie aan het volgende beginnen? Ik heb eindelijk wat foto's gekregen van de tafeltent die ik voor een collega haar zoontje had gemaakt Sandra Stoft: De tafeltent
Besje wat een werk is dat geweest zeg. Daarom begin ik er ook niet aan. Net een jurkje afgemaakt die al een aantal weken aan de kast hing. Ankie's Maaksels: Xenodie
Terug van vakantie, en alleen maar (werk-)drukte helaas... Heb zo'n zin om te naaien! Heb voor de vakantie voor veel te veel geld stof gekocht.... oeps. Nu ik weet dat ik wel jurkjes kan naaien, probeer ik maar eens iets duurdere tricot (Stenzo veel, iemand ervaring mee?) en hoop dat die mooi blijft. Bij Herbert Textiel ook veel Stenzo tricot voor 5,95, zitten (of zaten 3 wk geleden) ook veel leuke tussen.
Hier momenteel helemaal geen lopende projecten. Druk met inpakken en dingen regelen omtrent de verhuizing. Ben ook gewoon echt moe, en heb dan ook geen zin om te beginnen. Heb wel een kamsnap tang besteld voor m'n verjaardag, dus die wil ik wel uitproberen binnenkort.
Oh wat een leuke blog is dit !! Hier ook een enthousiaste moeder die graag kleding maakt , het liefst van tweedehands kleding ! Leuk om jullie ervaring ook te lezen !!
Hee Bloempje, is het niet goed gegaan met je zwangerschap lees ik??Vandaag echo gehad dus, he bah, knuffels meid! @NiekeKris, dank je, dan ga ik ieg gewoon weer voorzichtig wassen Volgende keer nog maar iets "duurder", haha, zo duur is dat Stenzo natuurlijk niet eens.
Inderdaad moni, ik heb helaas een mk gehad. Vandaag weer op controle geweest bij de vk omdat er stolseltjes zijn achtergebleven. Helaas zitten ze er nog steeds. Na mijn eerstvolgende menstruatie word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog voor nog een controle pff Kan het niet echt afsluiten zo.
He meid, wat verdrietig toch he! Stolseltjes komen vast los met je eerstvolgende ongesteldheid. Ik had ook een tussentijdse bloeding na een mk ooit- er zat gewoon nog bloed in mijn bm na de mk. Toen een nogal heftige ongesteldheid (niet van schrikken als je dat ook hebt, komt vaak voor heb ik begrepen, door de hormonen die nog door je lijf gieren bij het opbouwen van het bmslijmvlies) maar daarna was alles echt wel weg hoor. Sterkte hoor, het is sowieso natuurlijk niet tof allemaal!