He bah bloempje! Sterkte! Succes met verhuizen ook. Ik ben niet naar het stoffencircus geweest, zag ik niet zitten met peuterpuber. Dinsdag op de markt kreeg hij ook een driftbui, daar had ik niet nog een keer zin in. Thuis gebeurt het ook, maar dan hebben anderen er geen last van. Ik wil wat korte brieken voor koen maken. Gewoon simpel voor buiten. De klim en klauterbroek van Kiind. Vorig jaar heb ik er ook twee gemaakt. Met een jongen die buiten speelt blijf je aan het wassen. Ik denk dat het recykleerbroekjes gaan worden
Oei Bloempje. Veel sterkte!!! Juf, hier is ook nog een gratis patroontje voor sponsen/tricot shortjes. Heel simpel en met de overlock zitten ze direct in elkaar. Ik ben er nu enkele aan het maken voor Wout. Vlaanderen Naait!: Laat de zon maar schijnen! Grtjs
Die heb ik ooit wel eens gezien. Maar wat is spons? Ik heb gisteravond een kiind broekje gemaakt. Vandaag even passen. Ik vind hem wel wat saai, dus ik wil de volgende met zakken maken.
Hallo dames, Ik heb per ongeluk een stof dubbel besteld. Wie heeft er interesse om een antractietkleurige wafelstof over te nemen voor een klein prijsje. De stof is 1,20x1.45. Aan de achterkant van de stof zit badstof. Graag een pb bij interesse. Gr.mamamimo
Waar kopen jullie boordstof voor rokjes? mooie stevige zeg maar? Ik heb boordstof van verschillende webwinkels. De ene is stevig, de andere slap. De slappere zijn niet geschikt voor rokjes. Maar als ik een elastiek in de boordstof doe, dan gaat het wel eens draaien. Welk elastiek gebruiken jullie?
Ik koop het bij de stoffenwinkel hier in de stad of op de markt (stoffenmarkt). Maar ik doe er altijd elastiek in, vind het anders niet mooi en stevig zitten. Je kunt het elastiek en de boordstof samen middenachter of bij de zijnaden ook een keer doorstikken, zodt het blijft zitten?
En wat voor elastiek? Ik heb op de markt 2cm breed elastiek gekocht, maar dat is heel erg stuk/dik. Lijkt mij niet zo fijn zitten.
Ligt aan de maat van het rokje. Voor de oudste (maat 122) neem ik meestal wel het elastiek van 1,5/2 cm breed, maar ik probeer dan wel een soepele variant te vinden. Voor de jongste (maat 86/92) neem ik fijner, zachter elastiek.
Ik doe tegenwoordig ook altijd elastiek in de boordstof. Ik gebruik elastiek van 2,5cm breed en stik deze vast in de zijnaden. Ik heb een give away op mijn blogje Sandra Stoft: Tasjes en een give away!
Bedankt allemaal. Ik heb het nu ook zo gedaan. 2 cm elastiek in maat 122. En in de zij naden dicht gestikt tegen het draaien. De babyrokjes waren allemaal wel goedgekeurd. Blijft ook goed zitten over een luier. Maar het meisjesrokje zakte na 1 dag dragen af (boordstof was helemaal uitgerekt. Wel van een winkel met kwaliteitsstoffen). Ik ga dus elastiek inslaan
Bloempje sterkte Het pyjama elastiek is super zacht. Zachtste wat ik kon vinden en heb ik veel gebruikt ook voor de baby kleertjes. Wat jr ook kan doen voor de wat grotere is blousonelastiek. Is 6cm breed maar kan je perfect met de lockmachine halveren. Is in leuke kleuren te bestellen en heb je super snelle afwerking. Heb het hier zelf gebruikt. MaMarieke: A-lijn rokje net even anders Hmm gaat niet handig op foon. Zelf ben ik de laatste tijd druk met technieken voor mijn examen.... en veel tekenwerk. Heb eigenlijk wel weer eens zin in een tussendoor projectje..
Maak nog zo'n mooie burda jurk voor jezelf?? Heb je weer/nog voortgang in je revalidatie trouwens? Spannend wat er thuis allemaal verandert, je shop, je schuur, druk!
Net een oud projectje geblogd: badstof (winter) jurkje . Heb niet zo'n creatieve flow op het moment, te druk, moe, wel veel huiselijke klusjes opgepakt, ach dat moet ook soms.
Grappig jurkje Moniponi echt zo'n lekker retro jurkje. Liefzonnetje, ik denk dat ik dat elastiek ook nog wel eens bij je bestel, ideaal voor zomerrokjes volgens mij. Ik wil binnenkort echt eens die kamsnap tang uitproberen. Iemand nog ergens online een handige omschrijving of tips hiervoor?
Ik heb nog eens een bestelling bij je gedaan Mamarieke, gratis verzending is altijd aantrekkelijk Ik was ook eens gaan zien naar de zachtere elastiek maar is uitverkocht tot in augustus. Ja bloempje, de uitleg bij mamarieke voor de kamsnaps tang is heel duidelijk.
Moniponi....had dat jurkje inderdaad wel gezien. Hele klus geweest volgens mij zo te lezen. Fijn dat ze het wel nu wil dragen! tja ff niet voor mezelf naaien. Heb mijn oude figuur nog niet terug. Was door schildklierproblemen nogal veel in korte tijd aangekomen en dat gaat er nu gelukkig wel redelijk goed af. Nog 3 kilo te gaan. Dochterlief moet hoog nodig een nieuwe garderobe. Beetje gebrek aan tijd . Moet ook nog steeds een nieuw dekbedovertrekje voor haar maken.. ze ligt tegenwoordig in zo'n meegroeibedje. Ledikantje is hier dus het huis uit.... totdat er weer kleinkinderen komen haha Mijn revalidatie zit nog steeds in een langzame stijgende lijn! Momenteel lukt het om slechts 1 keer een rust moment in te lassen in de dag om de dag door te kunnen komen. De pijn is ook enorm verminderd er zijn zelfs dagen dat ik vrijwel geen pijn heb. Super dus. Het proces kost nog wel veel tijd, maar dat heb ik er graag voor over. Sandra, ik had het al gezien Je kan straks weer lekker los! Bloempje ook gezien dat er nu opzetstukjes zijn voor de Vario tang van Prym? Weet niet of je die toevallig hebt, maar dan is dat zeker een goede aanvulling. Heb een review op mijn blog gezet. Ook een stukje over het nivelleerplaatje geschreven. Ideaal ding is dat (sinds ik weet wat het is, want het heeft echt wel ff ongebruikt in mijn naaimachinedoos gelegen )
Juf, ik weet dat jij die enige jumpsuits van Kiind hebt genaaid voor je jongste. Ik wil wat gaan maken voor mijn collega die zwanger is. In de beschrijving staat dat je 0.55 m tricot nodig hebt, is het echt zo veel? Lijkt me zo'n lap voor zo'n klein pakje?
Ik maak ze nog steeds, inmiddels bijna toe aan maat 80. Ik heb minder stof nodig dan het patroon zegt. Ik heb volgens mij maat 56 gemaakt uit 0,5 meter. En maat 62 ging wel uit 0,55 meter