De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    oke, dank je wel!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Maat 56 red je inderdaad wel uit 50 cm. Is zoveel omdat je het hele voor- en achterpand in één keer uit de stof haalt.

3. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Dank je Niekekris, ik snap het! Logisch, je hebt de lengte van het pakje natuurlijk nodig (hand tegen voorhoofd... ;))

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Je kan natuurlijk altijd een deelnaad doen en 2 soorten stof gebruiken als je nog wat leuke restlappen hebt liggen ;)
    Heb zelf overigens het ook altijd uit 1 stuk gemaakt hoor.

Dit weekend een jurkje voor peuter gemaakt. Zelf getekend weer, vind dat echt zo super dat het dan perfect past! Ondertussen ben ik er handiger en sneller mee dan dat ik een bestaand patroon helemaal ga aanpassen.
    Foto's op mijn blog.

5. wellinkia

wellinkia Lid

1 apr 2014
    27
    0
    0
    Ik ben internist-endocrinoloog in opleiding in het
    Creatief met vilt ;)

Bijgevoegde bestanden:

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi gevilt hoor!

@ Mamarieke, ja dat is fijn, ik zit/zat enorm op het vergroten van een leggingpatroon te prutsen, het wilde maar niet mooi zitten. Ik baalde echt dat ik het niet voor elkaar kreeg.

Tot ik bedacht dat ze de oude maat eigenlijk nog perfect past, alleen iets hoger om haar buikje en wat minder strak elastiek erin, en wat langere benen natuurlijk. :)

Vraagje: ik heb elastisch breed kant gekocht, wat zou daarvan het wasadvies zijn? Zou het krimpen na de eerste keer wassen?

Bijgevoegde bestanden:

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Vandaag 12 meter gordijnstof gekocht om de caravankussens mee te bekleden. Heel vrolijk aquablauw met witte stippen en roze bloemen :)

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Mijn ervaring is dat elastiek niet echt krimpt..... tenminste als jr het op 40gr gaat wassen en als het niet voor grootste deel uit katoen bestaat. Ga je het kater op 60 gr wassen dan zou ik het wel op voorhand wassen. Qat ga je ermee maken?

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hemdjes ip. Binnenkort eentje op mijn blog :)

Vandaag nog twee leggings geblogd: klik

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hemdje is klaar en geblogd: klik

Heb van dezelfde stof ook een snel jurkje voor dochterlief gemaakt, erg leuk samen vind ik!

11. juf85

juf85 Niet meer actief

ik ga zo je hemdje bekijken moniponi

Op mijn blog staat de inzending voor de zonen09 wedstrijd :)

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb een heleboel witte slabbetjes gekocht om te pimpen op de naaimachine. Geen zin om ze zelf te maken, pimpen is ook leuk :) sterretjes, hartjes etc.

13. Quinta

Quinta Lid

8 jun 2014
    15
    0
    0
    He wat leuk een naaiclubje! Ik ben nog nieuw hier dus nog niet alles ontdekt :) Jullie zijn echt goed! Dat hemdje is echt mooi zeg! Ik ben nog niet zo lang bezig, heb al jaren naaimachine maar tijdens de zwangerschap eindelijk doorgezet om er echt iets mee te gaan doen. Super leuk!! Ik heb nog maar 1 poging gedaan met een kleertje voor mijn meisje, wel al wat knuffels voor liefhebbers van Verschrikkelijke ikke gemaakt waar ik wel trots op ben :p

minion.jpg

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  15. juf85

juf85 Niet meer actief

mamasha: Driemaal een top 3 ofwel de winnaressen van de 1ste ronde!

Even allemaal heel goed kijken wie er tweede is geworden met Ole
    :)

nooit verwacht en supertrots. Echt even een 'boost' gekregen hierdoor. Al die deelnemers en al die goede naaisters, van blogs die ik al zo lang volg.
    Dit is gewoon net niet de finale (met als prijs een Bernina)

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Juf wat leuk.

toeval wil dat diegene die de wedstrijd onderdeel ole won bij mij op de naailes zit :)

17. juf85

juf85 Niet meer actief

echt? dat is grappig

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ja naait ook nog niet zo heel lang een jaar of 3.

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tof juf!! Ik vond jouw inzending ook heel goed. Maar eerlijk: die van Khadetjes net nog wat mooier, ik denk vooral door de kleurkeuze, dat is natuurlijk heel smaakgevoelig.

Wat ik nou eigenlijk raar vind, is dat er weer naaisels voor meisjes winnen! Dat hele Zonen09 gaat er toch om dat er zo weinig tofs voor jongens is? En natuurlijk is het voor meisjes weer makkelijk creatief zijn, hoppa, maak er een jurkje van, 1 miljoen opties heb je dan ineens. Maar goed.

In elk geval gefeliciteerd Juf, benieuwd wat jij wint, je wilt toch ook wel wat?

Ik heb ondertussen alweer heel wat genaaid trouwens, maar bloggen kost ook tijd he. En niet alles is af, en ik ga nu 3 verschrikkelijk drukke weken in qua werk, dus tja, dat blijft maar liggen. Misschien morgen in de trein (moet 1,5 uur naar het werk treinen :))

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik snap dat ook niet. Ik vind de meisjesversies echt wel heel leuk, maar niet echt bij zonen09'passen.

Khadetje won met lars, niet met ole.
    nee ik win niets. Alleen de drie eersten wonnen wat en maken kans op die hoofdprijs.

Deel Deze Pagina