De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames even jullie hulp nodig..... Ik kom hier vaak alleen om wat te vragen:)

Heb ik voor een outdoor stof (soort parasol stof met een plastic laagje aan de onderkant) een speciale naald nodig?

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ja, ik zou wel een jeansnaald oid gebruiken, in elk geval een stevige met een scherpe punt.

Maar of er een speciale naald voor dat soort stof is weet ik niet.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dank je!

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    #1104 liefzonnetje, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Juf super zeg! Kan me voorstellen dat je hier wel heel blij van wordt! Jammer dat je er niets mee wint. ... maar eervolle vermelding absoluut! !

Moniponi ben het helemaal met je eens dat het zo vreemd is dat meisjes versies winnen bij zonen 09....

Hier ook wel aan de naai, bijna jurkjevoor dochterliefaf. Patroon voor piratenshirt voor de oudste aan het tekenen en wat dingen tussendoor. maar super druk met verjaardagen en feestjes en zieke jarigejob... kinderfeestje al moeten uitstellen. Morgen maar weer eens een halve dag school proberen en hopelijk kan maandag zijn feestje wel doorgaan.

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Anica ik zou een microtex 90 naald gebruiken. Die hebben goede scherpe punten. Verwacht dat een jeansnaald te grote gaten achter zou kunnen laten.

6. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Miron, leuk rokje! Heeft ze het al aangehad?

Juf, proficiat, wat super om op de tweede plek te eindigen. En ook ik vind het vreemd dat de meisjesversies winnen in een dergelijke 'wedstrijd'. Het ging toch over leuke jongenskleding?!

Leuke minion ook voorbij zien komen :)

Ik ben ook aan de gang. Ik ben bezig met een alfabet quilt, maar het uitknippen van vlieseline en onderdeeltjes van alle letters met bijbehorende dieren is een enorme klus. Ik zal er nog lang mee bezig zijn :). Verder ben ik begonnen met de jumpsuits van kiind, waarover ik me wel iets afvraag: de boordjes aan de benen worden vastgenaaid, en ik vraag me even af hoe je dan toch makkelijk een luier kunt verwisselen? Ik snap dat de kamsnaps open gaan, maar dan zul je toch de beentjes van de baby uit de pijpen moeten halen stel ik me voor. Gaat dat toch nog makkelijk genoeg? Juf hoe doe jij dat?

En tenslotte freubel ik nog wat met hartjes die ik heb geknipt van oude jeansbroeken. Ik vul ze op en versier ze met kralen en dergelijke, maar weet nog niet zo goed of ik ze mooi vind, haha! Ik wil er misschien een mobile van maken, of ze aan een tak voor het raam hangen.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja die boordjes moeten inderdaad vast.
    Luuk heeft nu alleen nog snachts jumpsuits aan. Ik moet nodig maat 80 gaan maken ;)
    De voetjes 'wip' je er zo uit. Gaat best handig hoor.

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Rokje heeft ze inderdaad al aangehad. maar geen foto's van gemaakt.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zo rokje voor Sophie is ook af.

En al een voorproefje mogen zien van het nieuwe patroon van zonen09 en de inzending van Esther.

10. Ik vind de patronen van zonen09 erg leuk, maar ik vind losse patronen ook altijd zo duur. Voor dat geld heb je ook een tijdschrift met meerdere patronen. En dat maakt hetgeen je ermee maakt ook meteen een stuk duurder.

Miron leuk dat je het nieuwe patroon al hebt gezien. Wat voor soort kledingstuk is het? Of is dat nog geheim?

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Geen idee of het nog een geheim is maar het is een broek

12. juf85

juf85 Niet meer actief

uh ja het is nog geheim

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wat een werk cookiediva..... ik zou het geduld er zeker niet voor hebben...
    en ja die beentjes gaan er echt super makkelijk uit hoor! Ik zou het zeker onderaan vastnaaien. Ik heb ook wel een jumpsuit gekregen die dat niet had en vond het veel meer gedoe.

Bloempje, ik ben het met je eens dat losse patronen vaak zo duur zijn. Zelf naaide ik vroeger alleen maar van patronen uit bladen. Tegenwoordig teken ik vrijwel alles zelf. Alhoewel ik kleuter beloofd heb een t-shirt voor hem te maken van brandweerstof en dan pak ik toch makkelijk en snel een tshirt patroon uit de Ottobre als basis en pas ik die aan. Gaat sneller, zeker voor zijn figuur, dan dat ik het vanuit nul zou tekenen. Hij is meer standaard wat formaat betreft.

Ik heb weer een jurkje af voor dochterlief. Ik ben er blij mee en zij stond er van te dansen :) letterlijk he ;). klikkerdeklik

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Liefzonnetje leuk die dansvoorstelling van je dochter. En mooie jurk is het geworden. Kan me heel goed voorstellen dat ze daar heel blij van werd.

Ik heb deze week 2 kledingstukken af. Een rokje de zucka van farbenmix en een overslag jurkje de roos 5011.

Ankie's Maaksels: Jurkje en rok

15. Zelf tekenen is inderdaad helemaal handig, maar daar heb ik echt geen verstand van. Ik zou niet weten hoe ik zou moeten beginnen.

Mooi zwierjurkje! Het geeft echt zoveel voldoening als ze er zo blij mee zijn hè, echt leuk.

16. Jij bent goed bezig geweest zeg deze week.
    Ik heb deze week alleen een werkjas van mijn man gepimpt met een leuk stofje bij de mouwen.

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames nog bedankt voor de tip over de naald, ik ben naar de winkel geweest en had idd een microtex naald nodig.

Gisteren het grote project (lounge bank) laten liggen en een jurkje gemaakt voor de oudste.

Bekijk bijlage 403871

18. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Hoi allemaal :)

Ik zou graag mee willen kletsen met dit topic.
    Ben nog maar een beginner, maar heb wel al een keer een dekentje gemaakt voor een campingbedje.

Binnenkort ga ik weer een nieuw dekentje maken en een badcape-je (als het mij lukt).
    Mochten jullie het leuk vinden kan ik wel foto's neer zetten als ie uiteindelijk klaar is?

Er zijn hier in ieder geval al een hoop leuke projectjes langs gekomen! (alleen jammer dat ik dan -denk ik- iets te onervaren ben om ze na te kunnen maken)

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Vandaag de tas "Ida" uit het boek "mijn tas" van Elisanna en Fynn gemaakt voor kleuter. Echt super gafe tas geworden vind ik zelf en kleuter ging helemaal stralen toen hij hem zag! Heerlijk he?

klikkerdeklik naar mijn blog

Boek is overigens echt een aanrader als je graag tassen maakt. Heel duidelijk beschrijving die ik voor de verandering eens braaf gevolgd heb ;).

DDucky, gewoon veel oefenen, durven en doen, dan word je vanzelf handiger. Zijn veel tutorials te vinden op het web en in blogland!

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Die ikea stof is leuk.

Ik heb nog zoveel projecten liggen:
    -zomergarderobe voor mijzelf
    -gordijnen caravan, kussens bekleden caravan en wat andere projectjes voor de caravan
    -kortr broeken voor de jongens
    -mn vriend wil zomeroverhemden met korte mouw... (Nadat ik de theo had gemaakt kwam hij daarmee).
    -nog rokjes voor de webwinkel
    -en ik heb drie hele grote zakken met kleren om te 'recykleren'..

Teveel projecten te weinig tijd.

Ohja en ik moet een fotoboek maken, luuk wordt volgende week al 1! Zo gek!

Deel Deze Pagina