Wauw magnolia, erg fijn geworden! Wat gebruikte je als vulling? (ik heb een gemaakt met een dubbel dekbed van Ikea, maar lijkt me niet zo dik als het jouwe?)
Dank je! Drie lagen fiberfil voor het midden en 5 voor de rand. Dat is wat overdreven maar zo kan ze hem ook op de grond gebruiken voor in de tuin bijvoorbeeld.
En nog een best goed gelukte wikkeljurk volgens een nieuw patroon voor mijzelf: klik Maar t blijft een proefje denk ik Ben aan een lichte winterjas voor t meisje begonnen trouwens. Van twee kringlooplappen Nog meer jassen in de maak?
Gave jurk Moniponi, ik vind m erg goed gelukt! Gewoon correctiebroekje eronder en dragen. Wel ff je gras maaien hoor ;-D
Er komen weer leuke dingen voorbij! Die quilt lijkt me echt zoveel werk... Wel heel erg mooi! Ik naai weinig meer...heb wel allerlei plannen en stofjes, maar er komt weinig uit mijn handen... Nu heeft de jongste (van 2,5... ) wel een hele specifieke kledingsvoorkeur, dus het lijkt me leuk om eens wat voor haar te maken. Ook omdat zij veel slanker is dan de meeste kleding valt. Iemand misschien enig idee waar ik een patroontje voor zo'n soort blousje kan vinden: http://i336.photobucket.com/albums/n323/hannie-70/IMG_20130423_182253_zpsff5e8409.jpg ? Tricot en getailleerd dus, in maat 92/98, lange mouwen mag, maar hoeft niet, die teken ik er dan zelf wel aan.
Als je daar zin in hebt, heel graag! Mw. heeft een grote voorkeur voor 'bloemetjes jurken en bloesjes'.
Project Jurk is mislukt. Het wordt niet zo als ik wil en het staat me bovendien ook nog eens voor geen meter (ik weet meteen weer waarom ik altijd een broek en nooit witte kleding draag...). Heb mijn man laten beloven een volgende keer als ik bedenk iets voor mezelf te willen maken, me dit te verbieden... Ik ga dus door naar de volgende projecten: een Roos5011 met vaste overslag en een Sunje voor de jongste en een Sunje voor de oudste.
He NiekeKris, jammer zeg. Een witte jurk zou ook niets voor mij zijn trouwens. Heb je nooit een goed passend jurkje gekocht? Zo ben ik aan het jurken-naaien geslagen, omdat die ene rode jurk met overslag zoooo goed paste en zo flatteus was etc, en qua model eenvoudig.
Had al expres geen witwit gekocht, maar meer champagnekleur...was voor een feestje, een lichte kleur was het best passend daarvoor... Ik heb wel passende jurkjes, maar geen passende modellen voor deze gelegenheid. En ik draag kleding die ik voor mezelf maak in principe toch zelden/nooit... Heb nu twee zwarte jurkjes (en een wittige, toch proberen) besteld.