Nog een kadootje genaaid: het-rokje-dat-vertrok Oh ja, o, was dat die sjieke jurk met gerimpelde taille? Of was dat iemand anders. Dat leek me al geen makkelijk project. Jammer! Hopelijk niet teveel geld aan de stof uitgegeven? Ik ben dus bezig aan een jasje voor het meisje, maar nadat ik snel was begonnen ligt het nu al weer helemaal stil. En we gaan straks nog op vakantie... De Recykleer-14-daagse is dit jaar in november he, misschien heb ik m dan wel af Ondertussen nog iemand begonnen aan een jasje? Of geen jasjes dit najaar? Ik heb ook nog een berenvelletje-stofje gekocht, en verknipt voor een tweede jasje, met luid boos gekrijs van het meisje tot gevolg haha, oeps. Ze wilde liever een heerlijk zacht dekentje dan een berenjasje. Hopelijk trekt dat nog bij.
@moniponi: Met een patroon was het best gelukt, denk ik. Het is nu gewoon niet wat ik wil. Stof viel gelukkig wel mee, euro of 20 bij elkaar. Ben benieuwd naar je jasjes! Ik maak geen winterjassen...lijkt me veel te veel gedoe met warm en waterdicht moeten zijn ed.
Ik maak ook geen waterdichte winterjas hoor. Wel iets warmer dan tussenjas denk ik, het is een redelijk stevig stofje en binnenin fleece. We kopen zeker nog een waterafstotende jas voor erbij. Hoewel ik me ook al eens had voorgenomen dat zelf te maken, nylon en een dikke laag doorgestikte voering en je komt ook al een eind. Maar dit jaar kwam dit op mijn pad, is weer even genoeg
Geen idee hoe wassen of insprayen met van dat 'waterdichtmaakspul' werkt bij stof die niet waterdicht is? Zou je anders ook nog kunnen proberen, mocht je dat willen.
Ik vind een winterjas maken zo duur en erg veel werk. Ik heb er nu voor zo'n 25,- een gekocht bij c&a. Goedkoper en sneller.
Maar voor mijn meisje wil ik wel graag de maelle maken voor volgende zomer of van een wolmix als herfstjas.
Heb vorig jaar een warme jas gemaakt voor dochterlief, patroon uit Knippie. Maar best ruim gemaakt, zodat hij dit jaar eigenlijk echt past Is niet waterdicht, ook geen kap aan, dus is een 'gelegenheidsjas'. Ik denk dat ik er geeneens een foto van heb, moet ik eens werk van maken!
Als het in tricot moet, ga je denk ik niet veel vinden in knippies, eerder in Ottobre. Als ik iets tegenkom, laat ik het je ook weten!
Dat doe ik ook altijd hoor, voor de "sneeuwdichte jas", de echte winterjas zeg maar. Maar als je een tafelkleed en een fleecedekentje uit de kringloop gebruikt, een oude maillot van oma, en een rits en stuk gewatteerde voering uit de zeer oude voorraad, is zo'n tussenjasje niet zo duur Komt op een euro of 2, hahahaha! Maar het kost wel veel tijd. Is ook erg leuk projectje vind ik, als je het rustig aan kunt doen en "genieten" van de stappen. Ik vind het constructief zo leuk. Al die onderdelen, verstevigen, steeds iets afmaken en uiteindelijk natuurlijk dat alles binnenstebuiten hand in hand aan elkaar naaien, niet snappen wat je doet, en dan is het ineens een jas!!
Help! Ik heb een naaimachine! En gelukkig wel 2 vriendinnen die me graag naailes willen geven.... Kom wel lekker bij jullie meekijken. Als jullie nog leuke patroon-tips hebben dan hoor ik het graag Wel voor ultieme beginners vrees ik
Farbenmix patronen. Makkelijk, fotohandleiding online en heel erg goed mee te variëren, te combineren, enz.
Welkom Saskia Je was nog niet eerder hier toch? Maar ik ken je wel al van andere topics volgens mij (hoewel ik wel eens van nick ben veranderd...) Foto van het resultaat?
Ik ben momenteel bezig met een rokje voor m'n meisje. Als hij klaar is kom ik showen. Afgelopen voorjaar had ik voor het laatst iets voor haar gemaakt dus het werd wel weer eens tijd.
Ze heeft hem toevallig (nouja.. Niet helemaal want ze is jarig vandaag) aan. Geen hele duidelijke foto want ze is blij met d'r jurk en d'r schaap en de ballon en met dat ze mag trakteren en dat d'r vriendinnetje jaloers is op d'r schaap.. Etc etc
Haha, gefeliciteerd!! Ik zie alleen geen plooitjes Ik net terug van vakantie, en ik had nog een paar dagen alleen thuis gepland, maar gek genoeg helemaal geen zin om te naaien. Had ik juist wel bedacht vantevoren
Ik kom met m'n plooien helemaal niet op 2 gelijke delen voor en achter ?? Er moeten 2 plooien achter en 3 voor en als ik dat netjes erin heb gestreken en afgespeld heb ik op het achterdeel nog een strook stof over aan beide kanten. Ik gok maar op een foutje in het patroon en heb het er gewoon afgeknipt Nu de band eraan zetten...