Dag dames, Ik wil ook geaag leren naaien en leuke dingen maken. Vorige jaar had ik een naaimachine gekocht, maar nog nooit gebruikt. Kunnen jullie mij enkele tips en websites geven, dat ik het kan leren?
Probeer eerst gewoon rechte enden, hele simpele dingen. Ik heb als eerste dekbedovertrekjes gemaakt. Gewoon recht toe recht aan... Als je bepaalde dingen niet weet, ik kwam al ver met de handleiding van mijn naaimachine. Maar ook via google kom je soms een heel eind... Of iemand in je omgeving die handig is met de naaimachine die je misschien eerst eens op weg kan helpen? Gewoon gaan zitten en beginnen, is vaak het makkelijkste... Succes !
Ik heb paar paginas terug het linkje van een reisdeken gezet. Dat was niet heel moeilijk... (En toch ging het 2x bijna mis )
Ik zie zoveel leuke dingen voorbij komen, en ik heb ook nog zoveel stof al klaar liggen maar gewoon steeds geen puf en zin meer om iets te doen! Mn hangwieg is bijna klaar... ik moet nog het laatste stukje dubbelstikken.. zal daarna een foto posten als hij hangt ( kan nog eventjes duren hoor hihi) de stoffen voor de boxkleden liggen klaar, voor dekentjes in de wagen en nieuwe binnenvoering voor in de kinderwagen ligt klaar.. stof voor lakentjes en de stof voor over de wipper ( ik heb een nieuwe wipper gekocht maar wil andere stof eroverheen... zelfde als de bank ) en er ligt een stuk stof klaar om zelf boxpakjes van te maken... Ik naai iedere dag, en heb daarna gewoon meestal geen zin meer om wat voor mezelf te doen dingen die ik afgelopen tijd heb gemaakt (worden meerdere berichtjes kussens in alle soorten en maten
Je hobbiet bij als meubelstoffeerder? Ziet er mooi uit Ik wil verder met de tas van manlief... Maar die is steeds thuis en het is een verrassing.
hangstoel van draagcanvas ( wat ben ik daar lang mee bezig geweest...) Mijn hangwieg is van hetzelfde draagcanvas.. En hoofdsteunen van een klassieker ( auto )
Het is gewoon mijn voltijdse baan inderdaad nog eventjes tot half november dan ga ik er een paar maanden uit (tot half mei)! dan komt er ook meer tijd voor mijn eigen dingentjes enzo laatste fotootje voor nu.. matrashoezen, en die zijn zoo zwaar haha!
Wauw ziet er mooi uit allemaal sweetl! Patroon komt uit stof voor durf-het-zelvers lievemommy10, voor me verjaardag gekregen dit was het eerste wat ik uit het boek heb gemaakt=) Hier is me computer gecrasht, die wordt nu gemaakt, dus kan even geen foto's posten helaas. Maar hopelijk is die er over een paar dagen weer!
Ik zal maar eerst beginnen met de handleiding van de naaimachine. Ik moet eerst kennis maken , voordat ik ga beginnen met naaien. Ik heb niemand in de buurt die me kan helpen. Mijn man weet meer dan mij, maar ivm zijn drukke werk, geen tijd om mij te helpen. Dus ik sta er helemaal alleen voor. Ik zal binnenkort naar de kringloop gaan om goedkope stoffen te kopen en kussenslopen te naaien. Als het me niet lukt, dan zal ik op google, of boeken lenen bij de bib.
Bekijk bijlage 423383 Gisteren me deken afgemaakt! Hij is niet helemaal recht geworden maar wel lekker warm voor op de bank! Nu twijfel ik of ik ga beginnen met een joggingbroek of een jumpsuit! De stof heb ik in iedergeval al in huis, het wordt helemaal zwart
Die deken is een hoop werk geweest of niet, met al die stroken. Ik heb zelf ook nog stof en fleece liggen voor spreien voor de kinderbedden. Ook maar eens aan beginnen.
Nazli, ik heb ook leren naaien via internet. Gewoon veel uitproberen. Hoop frustratie over vastzittende stof en niet draaiende spoeltjes, brekende naalden enz maar nu gaat het aardig.
Heb weer eens wat geblogd, pff, meer plannen en ideeen dan energie hier, maar goed. Juffenkadoos Leuk, toch weer wat dingen voor het eerst gedaan met het patroon van de schoudertas!
Ziet er wel erg leuk uit! Tot laat bezig geweest? Hier nu druk bezig met een tas die komend weekend (en liefst iets eerder!) af moet zijn. Had niet zo'n zin... Maar inmiddels eigenlijk best lekker bezig. Colaatje erbij deed wonderen... Had zo'n zin in IETS... Dat het nogal afleidde. Blijkbaar was dat IETS een blikje cola
Major fail hier.. Al zeer geconcentreerd naaiend stopte ik een speld in m'n mond. Met de kop... Niks aan de hand. Tot ik langzaam harder begon te "sabbelen" en ineens net op tijd ontdekte dat ik bijna de complete speld binnen had
Overigens... Die doorgestikte schouderbanden... Hoe krijg je dat zo mooi recht? Dat naaien is 1 ding... Maar netjes kaarsrecht is soms behoorlijk lastig. En soms ook gewoon niet van toepassing.... Tips voor recht naaien dus van harte welkom