De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Leuke jas Miron!!
    welke kleur pipingband ga je gebruiken?
    oh ik hoop dat ik over een tijdje ook zoiets kan maken :)

Niekekris: dank je voor de tip! dit wordt mijn eerste keer stoffenspektakel (yeah!) dus ik ben benieuwd. Ik zal eens kijken in de verzameling burdas, knippies en andere tijdschriften van mijn naai-juf. Hopelijk raak ik er enthousiast van en heeft ze ook de zonen 09 en ottobre

vanavond heb ik weer naailes. Ben vorige week begonnen met een simpel rugzakje als kadootje voor een zoontje van een vriendin. Had bedacht dat paspel wel leuk was er tussen. Maar dat was niet standaard in het assortiment van mijn naai-juf dus moest ik het zelf maken :(. Hopelijk kan ik vanavond het tasje afmaken en dan verder met mijn lange lijst van dingen die ik nog wil maken :):) Oh ik vind het allemaal zo leuk

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Zonen 09 zal ze waarschijnlijk niet hebben, want dat zijn losse patronen van iemand die een blog heeft (Zonen 09), maar Ottobre (Ottobre Kids dan, je hebt hem ook voor volwassenen) heb je wel kans op, dat is wel een bekend blad.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je :):):)

Over stijl, dat is juist het leuke van naaien, dat je je eigen stijl kunt gaan ontwikkelen als je naait. Wie weet wat je kinderen over een paar jaar dragen ;)

@Zonen09, waarom zou de naaijuf die patronen niet hebben? of iets ervan? Dat is een behoorlijk bedrijf geworden ondertussen hoor, lijkt me best plausibel.

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier op de naailes alleen maak knippie, knipmode en de burda.

Ik koop de ottobre zelf en heb ook een heleboel losse patronen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik heb nooit naailes gehad, maar zie/hoor/lees wel eens welke bladen/patronen ze daar hebben en er komen meestal enkel de standaard dingen als Burda, Knipmode, Knippie en sporadisch Ottobre voorbij. Losse patronen hoor ik zelden. Is ook minder praktisch/interssant voor iemand die les geeft, denk ik, bij een blad heb je voor hetzelfde geld of iets meer veel meer patronen.

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    En een goede naailerares kan ook patroon tekenen.

Dus dan heb je ook niet echt patronen nodig.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#1567 Saskia78, 3 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2015
    hmm ik twijfel nog over naailes.
    Maar de dame hier in de buurt gaat uit van bestaande patronen die ze dan aanpast aan jezelf.
    Je kunt dus ook een ander kledingstuk of een plaatje meenemen en zij helpt je dan tot dat resultaat te komen.
    Ze begint simpel hoor.. Volgens mij maakt elke leerling eerst een rokje voor je echt vrije keuze hebt.

Maar het spreekt me wel aan.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh ik las even te snel, dacht dat Beaujuulais zei dat de juf ze had, vandaar.

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ze heeft inderdaad Burda, knippie en knipmode en nog wat andere voor mij onbekende bladen. Ottobre kocht ze soms los. Een volgende keer zal ik er eens rustig naar kijken.
    Dat zonen09 zal ik vanmiddag eens bekijken. Net al even snel gedaan en ziet er leuk uit!

Saskia: hier gaat naailes ook zo. Iedereen is bezig met zijn eigen ding en zij helpt je daar bij. Is grappig om dat er in niveau heel veel verschil zit. Zo is de een bezig met een knikkerzak en de ander met een jumpsuit, en beide aan het zwoegen :)
    Via internet kan je eigenlijk ook alles wel vinden maar ik vind juist die 2 uurtjes voor mezelf heerlijk en het contact met de anderen.

Gister mijn rugzakje willen afmaken maar ben net begonnen om het een en ander weer uit elkaar te halen :x. Had er een paspelbandje tussen gezet wat heel mooi was geworden maar had de naden niet mooi op elkaar. Zat wel een cm verschil in boven stofnaad en onder stofnaad. Daar kan ik slecht tegen dus vannacht besloten om het los te maken en opnieuw te beginnen. Nu maar hopen dat het nog kan omdat dat paspel nu al op maat geknipt is.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    #1571 Beaujuulais, 4 apr 2015
    Laatst bewerkt: 4 apr 2015
    Goede tips weer moniponi, leuke challenge en je shirt is ook goed gelukt :)

zonen 09 was een goede tip, staan leuke dingen op vooral die sweaters/vesten Ole erg leuk. Oeh en de Lars is ook erg leuk
    Wel duur trouwens maar dat heb je er natuurlijk ook snel uit als je er meerdere kan maken.
    beetje te hoog gegrepen nog voor mij ben ik bang maar over een tijdje misschien.

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Momenteel niet veel tijd om te naaien. De kinderkledingbeurs is weer begonnen en daar ben ik weer aan het helpen als vrijwilliger.

En heb ook nog wat hulp nodig met mijn jas dus daar kan ik niet mee verder. Heb wel gister alle naden doorgestikt met doorstik garen. Ziet er erg mooi uit.

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wanneer is de kledingbeurs Miron? Leuk dat je helpt

Vandaag heb ik het hartjes rokje met tasje en de superhelden cape naar mijn vriendin gebracht voor haar kinderen. Het rokje stond erg leuk en het paste precies. Helaas geen foto's want het zijn niet mijn eigen kinderen.
    Ze heeft me wel weer 3 lapjes mee gegeven om nieuwe rokjes en jurkjes van te maken. Ik denk dat ik van een van de lapjes een cirkelrokje ga maken. Verder moet ik nog even kijken.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Leuk dat de kindjes er blij mee waren.

kledingbeurs is 19 april maar is veel werk om alle kleren uit te pakken. is van 250 mensen en ze mogen allemaal maar max 2 vuilniszakken inleveren. Dit wordt door ons nagekeken, genummerd en geprijsd. Daarna op maat en soort gehangen.
    Maar wel heel erg leuk om te doen vooral als je al dat kleine spul langs ziet komen.

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Vandaag ben ik naar het stoffenspektakel geweest.
    Ik vond het leuk, er was veel maar wel goed te overzien en omdat we er vroeg waren was het ook niet belachelijk druk.
    Van te voren had ik een lijstje gemaakt wat ik wilde hebben maar heb nog niet de helft van wat ik op had geschreven gevonden.
    Ik wil niet zeggen dat het me tegen viel maar ben wel blij met de stoffenzaak die hier in de buurt is en waar ze mooie stoffen hebben.
    Er was 1 kraam waar ik niet uitgekeken raakte.
    Daar hadden ze veel softcactus en petit pan achtige stoffen, mooie katoen (lekker zacht). Daar heb ik wat geplastificeerde katoen gekocht. Zij hadden de stoffen opgevouwen liggen wat het ook overzichtelijk maakte.
    Verder nog licht gele tricot voor een jurk en grijze jogging met blauwe sterren voor een jurkje.
    Al met al dus niet de hoeveelheid die ik wilde maar vond het wel leuk om het mee te maken en ik denk dat ik een volgende keer toch wel weer ga

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wat is het toch fijn om te kunnen naaien en ook gekochte kleren aan te kunnen passen.

Had een jurk gekocht en had al nagemeten dat ik voor mij taille een grotere maat nodig had dan voor mijn buste. Eenmaal geariveerd bleek ook dat hij voor de rest perfect zat maar idd bij mijn borsten veel te wijd.

Gister meegenomen naar de naailes en meteen aangepast. Nu dus een jurkje wat perfect past.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, Miron! Heb ik ook wel eens gehad ja. Blog je eigenlijk nog?

Beaujuulais, klinkt leuk :)

Ik heb resultaat nummer twee geblogd: Kanten shirtje Helaas nog zonder foto's op model.

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Blog momenteel wat minder ja maar heb ook niet zo heel veel gemaakt de afgelopen maanden.

Maar heb nu een aantal dingen op de planning staan en ook het bloggen weer.

jas voor mezelf
    jas voor de oudste
    2 jurken voor de oudste en 1 jurk voor een vriendinnetje van de jongste.

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag het al ja, ben benieuwd.

Ik heb net nummer drie geblogd, wel mijn masterpiece denk ik ;) Pfieuw, was best een bevalling haha!

#3 De klassieke rok

20. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Geweldige rok moniponi!
    Klassiek maar met een ander stofje misschien ook weer hip, goed patroon dus. Mooi figuur heb je.
    Goede combi ook met het topje.

Ik heb weinig genaaid behalve een tas van geplastificeerd katoen.
    Was een leuk projectje.
    Deze week weer geen naailes helaas.
    Ik wil voor mijn jongen een "huisbroek" of pyjama broek gaan maken van tricot.
    Beetje het idee van een legging voor een meisje maar dan wijder voor een jongen.
    Geen idee of er een patroon voor is, anders probeer ik het te tekenen van een bestaande broek

Deel Deze Pagina