De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nenanena: erg leuk geworden hoor!!

Het is alleen "mouwen" en niet mauwen :) Sorry, maar het leest steeds zo raar ;)

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn spijkerbroekje is bijna af. De zomen moeten nog onderaan de pijpen. Verder wilde ik uit mn bak reserveknopen een jeansknoop erop meppen. Ik dacht dat dat met een hamer moest. Maar toen mepte ik de knoop stuk en nu zit het pinnetje nog in de broek... Morgen maar even kijken hoe ik dat los ga krijgen en of ik er een andere in kan zetten.

Leuke charlie Nelta!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Leuke jurkjes!

juf, altijd irritant dat soort dingen... :)

Ik heb gister m'n (rechter)duim zwaar gekneusd of uit de kom gehad... Hier dus even niet naaien... :(

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Oef pijnlijk! Succes ermee

5. Auw, beterschap!

6. Meiden, wat denken jullie hiervan?
    Om het mee te proberen.

7. Specificaties:

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    bloempje ik vind het ook heel erg verleidelijk maar ik doe het niet. Te bang dat ik er spijt van krijg dan koop ik liever een iets duurdere. De lewenstein is te krijgen voor 299.

Niekekris auw. Beterschap.

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    NiekeKris klinkt pijnlijk! Hopelijk trekt het snel weer wat bij?

@Locker, ik zou geen locker kopen zonder differentieel transport als je er rekbare stoffen mee wilt naaien. Als je naad te strak of te los is wordt het echt lelijk en kun je er dus gewoon weinig mee. Lijkt mij ieg! Misschien zijn er hier die kunnen zeggen dat dat nadeel meevalt.

10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jezelf of de kids?

Voor jou gewoon een mooie jurk, knoopjurk of overslag? Als de stof maar wat vrouwelijk en feestelijk is lijkt het mij prima? Of met een mooie ceintuur met strik erop ofzo? Jasje erover klaar.

11. Bedoel je deze:

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  13. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    En wat denken jullie van deze overlock? Is dit interessant om te doen?
    Ik ben geen ervaren naaister. Ben er wel graag mee bezig. Ik maak vooral t-shirtjes en broekjes voor mijn zoontje. 't is een hobby, een bezigheid...

Zouden jullie dit doen?

Groepsaankoop | LanaLotta

14. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik vraag me af of het wel de moeite loont zo'n lockmachine. Ik heb er nog nooit mee gewerkt. Zelfs nog nooit van dichtbij gezien! :)

Het is niet zoveel, maar het blijft voor mij op dit moment toch een groot bedrag om op te hoesten voor een hobby... Daarbij weet ik niet of het een goede machine is. Zonet vond ik wel dit terug: En omdat één lock niet langer genoeg was, schonk Braspennincx ons ook nog eens twee gloednieuwe overlocks (gritzner 788). Deze zijn niet verkrijkbaar in de benelux, maar hun identieke benelux variant uiteraard wel. De Lewenstein 700D.
    Het zou dus dezelfde zijn al die dat door Miron wordt aangehaald.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Hij lijkt inderdaad op mijn lewenstein700de.
    Ik heb er geen voetenset bij. Datmoet nog een keer als ik die nodig heb.

Het was wel een dure aanschaf, maar ik ben er heel blij mee. Het gaat veel sneller dan met de naaimachine en je hebt een mooie afwerking. Ik naai ook vooral voor mn zoontjes en dan meestal tricot, dusdan is het ideaal.
    En de opmerking die hier vaak gezegd wordt: 'ik had veel eerder een lockmachine moeten kopen' klopt inderdaad. Dat had mij heel wat gevloek (op mn oude naaimachine) gescheeld... Ik heb de lockmachine samen met een nieuwe naaimachine gekocht en het naaien gaat nu zoveel makkelijker en sneller.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar twee voetjes, gewoon en blindzoom. Verder heb ik nog nooit gedacht: had ik er maar die en die en die voetjes... Verder dus altijd checken op differentieel transport zou ik zeggen.

Tijdje terug een muts gehaakt, was leuk om te doen! Klik

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb mn blog ook weer bijgewerkt. Het spijkerbroekje (de nep jacob....) staat op mn blog.
    Koen slaapt nog, dus hij heeft hem nog niet gepast.

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Dankjullie wel voor de reacties op mijn vraag. Ik laat het maar even voorbijgaan het stoffenspektakel, plan liever een dagje Albert Cuijp :)

Als ik ooit heel fanatiek wordt met naaien kom ik hier wel weer aanwaaien want ik vind jullie (en veel van jullie blogs) erg inspirerend werken.

19. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb volgens mij alleen een normaal voetje. Nog nooit op mijn lock een ander voetje gemist.

Deel Deze Pagina