De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Ientje,

Wat je ieg moet weten van svdhz is dat niet alle patronen voor alle maten zijn, staat niet echt vermeld vaak :(

Nog een shirtje geblogd: Vlindertjes

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dank je wel voor de tip, ik ga kijken of ik het boek in een boekhandel eens door kan bladeren.
    Leuk stofje met die vlinders zeg! En mennn wat naai jij veel! Daar kan ik echt nog wat van leren!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi meiden, mag ik iets vragen.
    Weet iemand waar ik een patroon kan krijgen voor een Ot en Sien jurkje? Nou ja voor Sien dan ;)

Ik heb al gegoogled maar kon niks vinden.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ientje, dat was in april ook wel een beetje uitzonderlijk hoor...

@2jees, geen idee. Heb je een plaatje als voorbeeld? Hebben we misschien een patroon als tip ofzo? Of als je Facebookt, sluit je aan bij Naai krans 2.0, vast tips daar.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hee, Ik heb geen facebook.. En inderdaad iets wat er op lijkt is prima kan ik zelf de stof veranderen. Ik zal een plaatje zoeken.

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm zou bijna zeggen dat elk jurkpatroon moetvoldoen als je t voldoende ruim en lang neemt? Maak een elastiek in de taille. Verleng de mouwen met een dubbele gerimpelde strook, 1 stof 1 kant? Bovenaan een wat hofe mouwkop maken voor wat pof? En zorg voor hoge hals en een strik oid om de hals zodat die goed dicht zit.

Het schort ook namaken van het plaatje met watcreativiteit?

Succes :D

7. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Ik wil ook gaan leren naaien! :D Mag ik me aansluiten bij dit groepje om inspiratie op te doen? Lijkt me erg leuk om al jullie kunstwerken e.d. te zien!

8. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm in die categorie zoek ik nog een pyama...

Een annie-pyama zegmaar :)

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  11. 2jees

2jees Niet meer actief

Die is leuk! Moeilijk?

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee helemaal niet. Is van Farbenmix de Elodie.

en het fijne voor beginners is dat farbenmix ook een fotohandleiding op internet heeft staan.

ELODIE

13. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
  14. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat maak je mooie dingen zeg!! Ik heb 1 keer een acadabra patroon gekocht maar kwam er niet uit en dat vind ik zo jammer van het geld :( Nu vaak weer Knippie dan heb je wat meer keus en kun je eens een ouder model maken.

Ik deed het met name voor de oudste, de jongste kan alles van haar aan dus het hoeft niet meer ;) Ik heb een keer drie keer dezelfde jurk gemaakt en niemand heeft het ooit gezien zo verschillend. Grappig is dat.

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    De abacadabra patronen vind ik soms nog lastig met de beschrijving die erbij zit. maar de patronen van farbenmix zijn echt een stuk simpeler. En zelfs de knippie vind ik soms nog lastig.

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Mooi Miron!
    heb je je blog aangepast?
    het ziet er vrolijk uit.
    Hoe gaat het met je eigen jas eigenlijk?

Ik heb weer 2 overgooiers gemaakt.
    de oksels zien er nu beter uit maar was in het begin nog niet helemaal tevreden.
    Misschien dat ik het te veel in een punt naai?
    aan de binnenkant ziet het er mooi uit als ik het heb vast genaaid totdat ik het dus keer dan is het even trekken voordat het plat is.

Als jullie een beleg gebruiken (eigenlijk een halve bovenkant) stikken jullie de naad dan nog eens door (hals lijn en arms gaten)?
    Vind het een stuk mooier als het niet gebeurd maar is het dan wel stevig?

Ik doe het zoals hier beschreven

Mamadammeke: Tutorial A-lijn overgooierken

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja ik wel!

Oh Miron dus die zijn ook moeilijker? vandaar. En dan moet ik dus die van Farbenmix eens hebben. Ik geloof dat ik laatst zon boekje gekocht heb maar die was in het Duits. Kan dat? En daar baalde ik zo van dat hij nog in de la ligt ;)

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Farbenmix is origineel duits ja maar alles is vertaald naar het nederlands en dat is allemaal op hun website te vinden.

Ik gebruik een understitch sinds ik dat gezien heb bij de great britisch sewing bee. Zorgt er ook voor dat je voering niet meer naar buiten piept maar je hebt geen zichtbare garen.

voor uitleg zie onderstaande video.

https://www.youtube.com/watch?v=b8WM4yjqawU

Mijn jas vordert maar langzaam omdat ik een aantal aanpassingen moet doen voor een betere pasvorm. Dit gaat het beste op de naailes. Deze week was er geen naailes ivm meivakantie dus volgende week weer verder.

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb het boek van stof voor durf het zelvers en dit is de manier hoe ik jurkjes in elkaar zet en dan een understitch voor de mouwen en halslijn

emma en mona: zomerjurk

Deel Deze Pagina