Mag ik me aansluiten bij deze club 😊🙈 Ik heb sinds 2 weken een naaimachiene en vind het helemaal geweldig haha Maar als ik jullie kunstwerken zie, denk ik dat ik nog hard moet door oefenen Wat prachtig allemaal zeg!
Dank je Miron daar heb ik echt wat aan!! Heb er gister al even snel naar gekeken. Zal het later nog eens rustig doen voor deze overgooiertjes moet ik nog kijken hoe ik het doe want ik heb driehoekjes uitgeknipt en dat wordt moeilijk vastnaaien aan het beleg. Of zal dat wel gaan?
leuk JMay! welke machine heb je? ik ben zelf ook nog niet zolang bezig, in november ben ik begonnen met naailes en begin dit jaar heb ik zelf ook een naaimachine gekocht. ben nog lang niet zo goed als de anderen hier maar door te oefenen gaat het steeds beter
Ik heb de Toyota Welke heb jij ? Ik krijg naailes van mijn schoonmoeder hihi de eerste week was ik zelf aan het proberen, braken mn naalden en het draad rolde steeds helemaal op of hij sloeg steken over. Wat bleek haha, ik had het voetje niet omlaag lekker blond maar wist ik veel. nu ik de kleine dingetjes weet gaat het al een stuk beter gelukkig. Heb een hoes voor het cb boekje van mijn dochter gemaakt en die is toch aardig gelukt.
Ik heb een Janome DC3018. deze gebruiken we ook op naailes en kwam ik tegen in mijn zoektocht met korting dus dacht "als mijn naai-juf hem goed vindt zal het wel wat zijn" Het is een fijne machine met niet te veel poespas. Beetje basis uitleg is wel fijn toch? Voetje omlaag kan gebeuren Tijdens mijn eerste naailes vertelde ik ook dat ik een knikkerzak wilde maken, werd ook raar aangekeken. tis ook een recht toe recht aan ding maar ik wilde eerst feeling krijgen.' Omdat ik thuis veel probeer gaat het steeds beter. Mijn naai-juf is wel van de oude stempel en dat is eigenlijk wel fijn (al vind ik al dat rijgen niet geweldig) er zijn nog zoveel dingen die ik mag leren en word er zo enthousiast van. Maar ook van internet kan je veel halen. Heb me aangemeld voor een facebook groep en ook op pinterest is heel veel te vinden
Goedenavond mama's! even een vraag!! Ik ben op moment druk bezig met Naaien, en wil in de toekomst heel graag iets voor mezelf beginnen.. Ik naai voornamelijk op moment rokjes met leuke printjes etc, Nou is aan jullie de vraag, of jullie ook een leuke naam weten te verzinnen? Ik heb als logo een vintage baby hou wel van vintage. een leuke korte maar catchy naam , ik heb ook nog 4 dochters, waarvan onze 2 dochter tijdens een zwangerschap van 35 weken overleden is, ik weet niet of ik daar iets mee zou kunnen verzinnen?? Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Dit jurkje maakte ik voor een nichtje van 10. Patroon komt uit de laatste Ottobre. Tasje is gebaseerd op een tasje wat mijn moeder 30 (!) jaar geleden voor mij maakte. Hij moet nog gepast worden, dus ik hoop dat hij goed gaat ik ben in elk geval super blij met het resultaat van mn eerste echte jurkje
Leuk hoor! Ik ben met de 'Sien' jurk bezig, eerst maar eens geknipt. Geen patroon maar mn schoonzus had een model getekend en ik geloof dat ik er uit ga komen. Het is een schort dat is dus makkelijker. Trouwens bedankt degenen hier voor het meedenken..
ik zag jouw vraag ook op de facebook groep voorbij komen en vond de naam 4girls wel leuk. Alleen komt er dan geen vintage in voor maar je logo laat dat dan wel zien. Leuk jurkje en tasje Liene! vrolijk stofje ook ik ben bezig met 2 t-shirts met een v-hals van boordstof :x heb al wel wat voorbeelden gevonden op internet maar wat een verschrikking om te doen
Ik wil graag met jullie meeschrijven ik heb sinds een aantal weken een naaimachine. Die gebruikte ik tot nu toe voor vilt projectjes, maar ik wil nu ook graag stoffen gaan gebruiken. En vooral graag kleertjes gaan (proberen te) maken. Is het noodzakelijk om naailes te nemen, of kan ik ook een eind komen met bijvoorbeeld online tutorials? Hebben jullie tips? ik heb wel ontzettend leuke projectjes voorbij zien komen, super knap!
Hmm ik ben begonnen met het maken van een jurkje met uitleg van een goede vriendin. ZIj hielp me op weg en ik ging dan door dat ik weer eens iets niet wist. inmiddels weet ik enigzins hoe de basics in zn werk gaan en hoe de machine werkt én maal ik weleens een online tutorial maar ook wel uit bijv een knippie. Al heb ik bij dat laatst vaak hulp nodig van hier of facebook omdat het soms wel Arabisch lijkt wat er staat. Ben nu bezig met een broek maar dat duurt al zolang dat hij straks te klein is tegen de tijd hij af is. Toch maar weer eens mee aan de gang. Lastig verhaal... Met rits! Ben benieuwd hoe goed het lukt.
Ander vraagje... Ik zoek een leuk hoofddeksel voor na chemotherapie. Een bandana voor in het begin denk ik.. En iets voor later als er echt misschien geen haar over blijft. Maar dan niet iets wat uitschreeuwt: kijk mij nou, ik heb kanker. Nou houdt ze al niet van flashy kleuren dus dat scheelt maar omdat ze normaal nooit iets op dr hoofd heeft valt elk hokfddeksel natuurlijk wel op. Dus beter iets verzinnen dat bij de persoon last denk ik dan maar. Maar ik heb geen idee waar ik aan moet denken. Begreep dat je de stof best kunt voeren ivm geen naadjes. Maaaaar de zomer komt er ook aan? Tips en tricks met betrekking tot patronen EN zeker ook materiaal is enorm welkom
wat lief dat je dat wil maken ik heb 2 links voor je met wat ideeen Brimming with Love - Patterns Chemo Hat & Turban Sewing Patterns hopelijk heb je er wat aan
Naailes is volgens mij niet direkt noodzakelijk wel handig soms op internet kan je heel veel vinden ook gratis patronen je leert al heel veel door veel te doen denk dat het ook afhankelijk is van welke patronen je wil gaan maken simpele rokjes en jurkjes kunnen best zonder les omdat er vaak wel een duidelijke uitleg op internet staat zelf heb ik wel naailes omdat ik het leuk vind om samen met anderen iets te doen, het is echt mijn avond zo en ja ik leer wel veel dingen van mijn naai-juf die ik op internet niet direkt heb gevonden.
Mijn oudste zoon heeft maandag een opening van een voetbal kooi op school en alle leerlingen mogen "sportief" op school komen. Mooi moment om zelf een joggingbroek en t-shirt te maken dacht ik. Dus leuke grijze joggingstof gekocht en rood boordstof, het patroon had ik al dus aan de slag. Ik snapte echt niets van de zakken die ik er op moest maken dus zelf maar wat bedacht en dat werd erg leuk. De broek lukte goed qua naaien en ik maakte er ook 2 t-shirts van in grijs en rood (met v-hals wat een verschrikking) Dus nog een keer passen is de broek dus echt veel te groot ) (een maat kleiner had ik al een keer eerder gemaakt in een tricot maar die vond ik te krap maar met een kleine aanpassing toch die maat maar genomen) Gelukkig had ik nog meer jogging stof in andere kleuren dus heb vanochtend een groen met donker blauwe gemaakt. Het is nog niet af want mijn boordstof is op maar als het af is zal ik een foto maken. Straks nog even stof wassen en dan maak ik er nog een t-shirt bij in blauw en groen. En ik heb nog een patroon voor een hoodie met rits die ik erbij kan maken dus als ik tijd heb kan ik dat eventueel ook nog proberen te doen.
maar ik heb er geen rits in zitten alleen een nepgulp maakt het een stuk makkelijker verder is gewoon naden naaien recht toe recht aan (bijna dan) dat zit zo in elkaar oh en ik had gister al geknipt hoor dat scheelt al meer dan de helft haha heb het wel gek opgeschreven alsof ik vanochtend even een broekje heb gemaakt gister geknipt en begin zakken gemaakt en vanochtend de rest in elkaar gezet en moet dus nog de boorden onder aan de pijpen en de bovenboord met knoopsgaten voor een touwtje
Nouja ik heb alles bij elkaar ook echt nog niet zo veel genaaid. En ik naai bij voorkeur as ik alleen thuis ben... Want even tv kijken zit er niet meer in als ik achter de naaimachine zit. Dus de tijd is ook wat beperkt. Maar bedacht me toevallig gister dat deze broek echt al te lng ligt... Straks past hij niet meer