De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou ik vind zo'n MC anders ook een gewaagd project hoor....
    Dn probeer ik liever een broek door de ruit te gooien..... :D

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Mag ik heel brutaal binnen komen vallen? :)

Sinds een week heb ik de oude naaimachine van mijn moeder en ben ik aan de slag gegaan met het zelf maken van hangmatjes etc. voor knaagdieren :) Ik moet nog veel oefenen, maar dat komt wel goed want ik heb er plezier in.

Maar...nu mijn vraag. Waar kopen jullie je stoffen? Ik zoek voornamelijk bedrukt katoen (kinderstoffen) of rib en effen kleuren fleece. Ik google wel, maar zijn zoveel sites en geen idee waar je een beetje voordelig uit bent. Ben nog een echte beginner ;)

3. Saskia78

Hmm ik zie online door de bomen het bos niet meer inderdaad.
    Zooo veel leuks... En wat moet je er dan van maken?

Tot nu toe ga ik maar naar het stoffenspektakel als het kan..
    En soms even naar de markt.

Stoffenspektakel heeft altijd van die leuke vrolijke printjes voor kindernaaisels.
    Markt is wat saaier... Maar bij ons staat een dame die hele leuke hippe stofjes heeft voor een paar euro... Dus je kunt soms mazzel hebben.

Beiden is stuk goedkoper dan online ook :)

Vorige keer 3 coupons voor 10€ meegenomen...
    Eentje is een baby-omslagdoek geworden, eentje een broek mt134
    En eentje... Moest een broek worden maar dochterlief vindt het te kinderachtig :)

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik haal veel op de markt in Eindhoven daar werk ik en ga ik in de pauze even een rondje.

Heb eindelijk eens foto's kunnen maken van een jurkje wat ik een paar weken geleden gemaakt heb voor mijn oudste dochter.
    Het stofje heb ik vorig jaar op een stoffenspektakel gekocht. Het bestaat uit allemaal hele kleine sterretjes.

IMG_4363.JPG

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik koop stoffen meestal in de stoffenwinkel hier in de buurt (is van de Stoffenkraam, hebben ook een site, die is sowieso prima, vind ik) of bij een winkel in de stad. Maar ik bestel ook best veel online. Let dan niet zo zeer op of het voordelig is of niet, maar meer of ze de stof hebben die ik wil (en liefst meerdere stoffen in een keer ivm de verzendkosten), dit zijn dan vooral tricots met digitale print ed.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Mooi, Miron!

7. Saskia78

Onderweg naar stoffenspektakel in ahoy.

Eerdt even koffie en een broodje op zuidplein.

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje. Ik heb vorig jaar de singer lockmachine van de lidl gekregen (hebben ze nu weer), maar heb er in al die tijd nog niks mee gemaakt omdat ik er niet mee overweg kan. Het inrijgen lukt wel, maar ik krijg de draadspanning maar niet goed. Ik heb er al uren aan gespendeerd, ook met hulp bij de naailes, maar het lukt me gewoon niet. Nu vraag ik me af of dat niet aan de machine ligt, het is toch een goedkopere machine dan je bij een naaimachine winkel krijgt. Ik begin er een beetje spijt van te krijgen. Ook omdat hij me veel te snel gaat en er geen snelheidsregeling op zit. Had ik toch beter voor een andere machine kunnen kiezen of moet ik toch nog wat geduld hebben en het weer proberen? Hij staat nu al bijna een jaar op tafel en ik heb er nog niks mee gemaakt. Iemand van jullie ervaringen met deze lockmachine? Kan ik hem beter inruilen voor een andere lockmachine?

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    volgens mij heb ik deze ook en ben ik ook wel even bezig geweest! Uiteindelijk staat hij redelijk goed. Ik kan vanavond wel een foto up-loaden dan kun je zien hoe hij bij mij staat, misschien dat dat helpt.

10. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oh dat zou super zijn want ik vind het erg zonde dat ik er niks mee doe.
    En vind jij de snelheid niet enorm lastig? Zodra je het pedaal aanraakt gaat hij al heel snel, te snel voor mij :)

11. Saskia78

Toetje: ik heb begrepen dat alles valt en staat bij het goed inrijgen bij die machine... Hoop dat het je lukt :)

12. Saskia78

Hier lekker geshopt op het stoffenspektakel.

2 vrolijke lapjes voor ribfluwelen broeken. (Naar model van de vorige broek!)
    (Dat kan gewoon mn normale machinenaald toch?)
    En genoeg stof voor 2 zwarte ribfluwelen broeken waarbij ik wil proberen een stukje stof in te zetten bij de broekspijpen en zakken.
    Heb uiltjes meegenomen en verder ligt hier in de kst nog een zwart/wit lapje met vogels.

Ik ben wel heel benieuwd maar dat moet gewoon gaan lukken.

1 vraag wel.. Als jullie meerdere exemplaren maken van 1 patroon...
    Hoe doe je dat dan met patroonpapier? Is dat beetje fatsoenlijk te bewaren of is daar een andere handige oplossing voor.
    Omdat ik vorige keer alles flink smaller moest maken vind ik het wel handig om een goed passend model op papier te hebben zodat ik niet steeds alles opnieuw moet afmeten :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      61,2 KB
      Weergaven:
      4
  13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag eens bij een electronica/electra/onderdelenwinkel of je geen draaibare weerstand tussen t pedaal en je machine kunt inbouwen zodat hij ook langzamer kan?

@me, ik leef nog, maar druk en moe dus nergens tijd voor... :)

14. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Was t alweer vergeten... Maar bij deze! Inrijgen heb ik op naailes laten doen, daar zijn ze wel even mee bezig geweest... Snelheid zelf geen problemen mee, maar dat komt misschien ook omdat ik alleen recht toe recht aan lappen doe.

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Moniponi miste je al maar denk dat we allemaal wel van die periodes hebben.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Saskia, ik stop getekende patronen in A4 of A5 enveloppen en dan schrijf ik er op wat er in zit (naam patroon, welke maat, hoeveel versmald en/of verlengd, enz.). Die enveloppe stop ik dan in het blad (Knippie, Ottobre, Knip, Diane, ...) of in het zakje (Farbenmix, Abacadabra, ...).

17. Saskia78

Zoiets ga ik ook maar proberen... Baal beetje dat ik alles opnieuw moet uittekenen :)

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Een tijdje geleden heb ik wat meegeschreven en wat van mijn creaties gepost maar in de zomer is er van naaien weinig meer gekomen.
    Nu mijn naailes weer is begonnen zit ik weer vol ideeen en ben weer aan de slag gegaan.
    Niet alleen meer rokjes voor anderen maar ook t-shirts en broekjes voor mijn jongens.
    Ik heb een janome naaimachine maar bij het werken met tricot vind ik de afwerking toch echt wat minder mooi.
    Ben dus aan het denken om een lockmachine aan te schaffen en heb een leuke betaalbare lewenstein gezien.
    Maar ik vraag me af of dit nu al een goede aanschaf is aangezien ik nog wel een beginner ben (naai nu een jaar) en dus ook nog fouten maak.
    Wat denken jullie, zou ik eerst met mijn naaimachine goed moeten kunnen naaien en dus eerst flink moeten oefenen of kan een lockmachine nu ook al wel?
    Wanneer zijn jullie begonnen met het naaien met een lockmachine en welke werkt er fijn?

19. Saskia78

Hmm wish me luck...
    Ik heb het patroon zojuist 2 cm smaller gemaakt aan beide kanten.
    Tot kniehoogte... Want uitlopende pijpen.

Ben heel benieuwd of dit uitvalt zoals ik verwacht.
    Ik vind het nogal spannend... Vind naaien al niet makkelijk maar dit is natuurlijk wel een extra schepje er bovenop nog.
    Al maakt het voor het daadwerkelijke naaien als het goed is weinig uit :)

Heb alleen de taileband nog niet smaller gemaakt... Maar die knip ik wel bij als ik zo ver ben.
    Beter later nog iets afknippen dam dat het ineens te kort blijkt :)

20. Saskia78

Hmm al doende leert men denk ik dan?
    Lijkt me wel gaaf... Kun je ook leuke shirtjes, pyama's en zelfs ondergoed maken :)

Deel Deze Pagina