De naaiclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AnnaB, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    siep, thanks! zijn idd van die wrappers die je ook vaak in de maxi-cosi ziet ja, ik wil er binnekort ook 2 in baby-maat maken als kraamkadootjes :)
    kun je van het te wijde, bijne te korte broekje geen leuk 3kwart pofbroekje maken? misschien de pijpjes smocken of elastiek erin? evt nog iets inkorten? oh wacht, jij hebt een zoontje he:) dan is poffen misschien niet zo leuk...

Lexie , blijft leuk he die Feliz! vind het een echte verjaardagsjurk, zeker met die ruches. ik wil hem ook nog eens zonder ruches maken, is wel leuk voor 'gewoon' zegmaar. en een stuk minder werk hoop ik;) leuk dat je voor de poppen van de psz bezig bent! verheug me ook al op musical outfits ed voor school:D

mamavane dank je, ik koop de meeste stoffen op etsy.com (pas op, megaverslavend:$) en heb sinds ik naai als een soort hamster stoffen verzameld:)waar ik nu nog steeds plezier van heb, heb een aardige voorraad inmiddels.

Sas26 bloos:) tot precies 2 jaar terug had ik echt nog nooit een naaimachine in het echt gezien:D ook geen les gehad ofzo, gewoon begonnen! eerst vooral zonder patronen, rokjes, jurkjes enz. patronen zag ik niet zo zitten maar die heb ik inmiddels ook wel aardig onder de knie;) je leert gewoon echt door het te doen, van ieder patroon leer ik weer nieuwe dingen.
    de webwinkelvraag krijg ik best vaak, maar ik heb al amper tijd om voor mn eigen meiden te naaien;) ben thuisblijfmama dus de hele dag druk met ze, ik kan alleen sávonds laat naaien maar dan ben ik vaak te moe, verder moet ik het hebben van het weekend als manlief ze even entertaint (doet hij ook wel hoor gelukkig) maar wie weet, als ze allebei op school zitten:)

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Deze kimono is 1 van mn favo patronen, heb al iets van 8 verschillende gemaakt:)

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    deze winterjas maakte ik vorig jaar voor de oudste, die schuift nu door naar de jongste en ik moet dus een nieuwe maken voor dochter 1, ik twijfel nog of ik dezelfde maak (heb nog stof genoeg) of toch weer heel anders...

4. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sab, tja, een pobroekje vind ik inderdaad niet zo leuk voor een jongetje.

Voor 2 jaar ervaring maak je erg mooie dingen hoor!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$ :d

6. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vanmorgen ineens een idee om het probleem te wijde, te smalle broek op te lossen.

Dit was de broek:
    Bekijk bijlage 177477

De bruine, het spijkerbroekje dat er naast ligt is een broekje dat nu goed past. Maar als ik iets maak wil ik het liefst dat hij er nog wel even plezier van heeft...

7. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb ik aan de pijpen een stuk aangezet, maar omdat dat een raar gezicht is heb ik het gevoerd met blauwe tricot (een oud t-shirt van mij). Nu sla je de pijpen om en heb je een blauwe omslag.

Bekijk bijlage 177479

Zo dus

8. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om het te wijd probleem op te lossen heb ik van dezelfde blauwe tricot een tailleband gemaakt.

Bekijk bijlage 177480

Nu nog een knoop erop en klaar is de broek.

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

super hoor ik zou willen dat ik handig was met naaien

10. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    ik heb gekeken op die site, maar vind het nogal onoverzichtelijk, of ligt dat aan mij;)?
    bij welke categorie kijk je dan, of zoek je op een bepaald onderwerp/bepaalde aanbieder?
    Ik heb via google al wel het eea ontdekt, maar aangezien jij ervaringsdeskundige bent, heb je vast wel tips hoe ik daar leuke stofjes kan vinden;)

11. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Hallo dames,

Wil me ook even aanmelden. Ben sinds kort ook aan het naaien geslagen. Heb tot nu toe voornamelijk wat dingen voor de onze jongste dochter (9wk) gemaakt. Zoals een wrapper, luiertasje, slabben, boxkleed, lakentjes.
    Ik krijg "les" van mijn moeder die het op haar beurt weer van mijn oma heeft geleerd.

Wat maken jullie mooie creaties zeg! Super allemaal! Sab85 geweldige jurkjes en jasjes! De jurk uit de knip feb (die gestreepte) heel gaaf! Ben nu bezig met gordijntjes voor de zolder en ga dit weekend de makkelijke rok eens proberen.....
    Zal als hij klaar is wel even een foto spammen.

12. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Gisterenavond even een simpel rokje gemaakt voor onze oudste dochter en ik moet zeggen dat hij goed is gelukt. Ze is er helemaal blij mee en wilde hem vandaag al meteen aan.

13. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Leuk geworden Nessie, mooi stofje ook!

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ga ff mee lezen, kijken en bewonderen!

15. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Wat is het weer rustig hier!
    Ik ben laatst begonnen met een rok te maken voor mezelf, maar had de stof verkeerd geknipt, dus dat schoot niet op;). Ben er nog niet mee verder gegaan, maar denk dat ik dat toch deze week ga doen.

Ondertussen heb ik leuke stofjes besteld via etsy.com (inderdaad zoals sab85 al zei; echt superverslavend!) dus wacht met smart totdat ze komen!

Ook heb ik me vandaag aangemeld voor een naaicursus hier in de buurt! Begint 29 september en zijn 8 lessen in totaal. Is de basiscursus van de Knipmode, heeft iemand hier die misschien ook gevolgd? Ben wel benieuwd hoe het is, heb er nu al zin in!

Iemand verder nog nieuws?

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @mamavane haha ik begin 13 sept ook met die cursus grappig, ben heel benieuwd! Weet jij al wat je wil maken???

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Nessie, leuk rokje zeg!

Ik kan op etsy de stofjes ook niet vinden... ik kijk vast niet goed....iemand de link van de stoffensite?

Hebben jullie dat ook dat je allerlei ideeën hebt maar beginnen, ho maar...? D'r is altijd wel weer iets dat dan toch maar voor gaat, en dan is het al weer te laat om die avond nog te beginnen....

18. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    ja haha, heel herkenbaar! Vandaar dat die rok nu nog steeds een lap stof is....:D
    als je bij etsy bij de categorien klikt op 'supplies' en bij supplies op 'fabric' dan kom je in het stoffengedeelte. Als je dan bovenin de zoekbalk 'fabric bundles' intypt, krijg je veel leuke stofjes tevoorschijn! En dan kun je van daaruit wel verder neuzen. Zo heb ik ook leuke dingen gevonden!

19. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    nee heb nog geen idee, wil wel heel graag leren hoe je met een patroon moet werken want daar snap ik echt niks van haha. Lijkt me wel heel gaaf om zelf een jasje voor mijn dochter te maken, iets met een voering erin, zodat ik ook weet hoe dat moet enz. Ik zie het allemaal wel, lijkt me echt heel leuk!
    Ik zie dat je in Zwolle woont, waar ga je de cursus doen? Ik woon in ommen, ga de cursus doen in Lutten, bij Hardenberg in de buurt

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

Deel Deze Pagina