@ Sab85 Inderdaad een iets ander projectje, maar wederom heb je hem weer supermooi gemaakt! Wat een werk zal dat zijn geweest zeg! En wat zit die muts mooi! Vaak zie je dat ze slap gaan hangen, maar deze zit echt heel mooi... Wat zal je dochter blij zijn met zo'n mama !
Tussen alle andere projectjes waar ik mee bezig ben door, heb ik dit kroontje voor de verkleedhoek van de speelzaal van m'n zoontje gemaakt... Echter bleek het achteraf dat door het naaien de omtrek iets kleiner was geworden (daardoor bobbelt hij ook een beetje) en nu moet ik dus het elastiek dat er aan de achterkant inzet zodat het op alle hoofdjes past, doorknippen en er een extra stuk elastiek tussen zetten,... maar dat komt dat van het weekend wel weer ofso,... nu moet ik eerst voor woensdag nog zo'n 16 knikkerzakjes naaien, plaatjes op transferpapier printen, en die erop strijken... pffff Zo ben je maar weer druk met een traktatie voor de verjaardag van je zoontje... Maar goed, hier een foto van het kroontje...
En dan was vrijdag 16 sept de grote dag. M'n zoontje mocht voor het eerst trakteren op de speelzaal De traktatie is een geslaagd project geweest, want ik heb er enorm veel complimentjes op gekregen... Hier een foto...
Dames, mag ik even binnenvallen? Ik ben een amateur bij uitstek! Dat voorop Dan nu: een lange broek maken. Hoe moeilijk is dat? Ik heb hele mooie linnen stof en daar wil ik graag een linnenbroek van maken. Ik heb wel een voorbeeld broek (1 die goed zit maar waarvan de stof lelijk is geworden). Nu wil ik het eigenlijk LATEN maken, maar ik kan hier in de buurt niks vinden.... Dus dan maar de vraag hier: hoe moeilijk is het? Of heeft 1 van jullie zin om het te doen? (tegen betaling uiteraard, als het niet te duur is) Ik woon overigens in Bergschenhoek.
mag ik me hier ook even melden? Ik naai ook graag en dacht dat ik me hier al eens had gemeld voor een naaiclubje maar bij deze dus.... Ook meteen even fotootje spammen van de gymtas voor mn dochter:
Mijn laatste project: Wat heb ik gebruikt? Okergele tricot (had ik nog) voor de binnenvoering Ikea stof (had ik ook nog liggen van 3 jaar terug), eerst waterafstotend gemaakt met een HG-spulletje. En het doet wat ze beloven, waterafstotend maken dus. 2 lange ritsten voor elke zak. En dubbellaags dik fiberfill. Patroon is er niet, zelf nagemeten.. Zo ook al het gaten-werk voor de riempjes. Bekijk bijlage 189245 Bekijk bijlage 189246
wat een werk zal dat geweest zijn Macy77, mooi gedaan, ziet er goed uit. Fijn dat dat spulletje ook doet wat het beloofd haha
Heb al weer erg leuke creatieve dingen voorbij zien komen! Ik ben pas begonnen met de Knipmode naaicursus, heb nu 2 lessen gehad. Heel erg leuk! Ben een rokje voor mn dochter aan het maken, als het af is, kom ik het wel even showen!
Thanks! Ik naai al jaren. Mijn moeder is coupeuse en gaf altijd naailes, dus van kinds af aan zit ik al achter het naaimachine, colbertje, winterjassen, broeken, jurken, gordijnen, speelgoed en mometeel voor onze oudste een wollen cabanjas. Jammer dat ik er nu met drie kindjes iets minder tijd voor heb, maar als onze dochter straks groter is ga ik natuurlijk helemaal los met jurkjes en rokjes! Zin in. Nu veranderen ze zo snel van maat dat ik dat nog wat zonde vind van mijn tijd, maar straks met maart74/80 is het echt wel de moeite waard!
Macy wat onwijs leuk gedaan zeg die bekleding van de wagen! Leuk dat je het hebt kunnen maken van restjes die je nog had liggen.
Mag ik me hier ook aanmelden? De foto's die ik tot nu toe gezien heb, zien eruit alsof jullie een heleboel meer ervaring hebben dan ik, maar ik heb afgelopen week een luiertas gemaakt, terwijl ik tot op dat moment alleen een boxkleed had gemaakt. Nu heb ik in ieder geval nog plannen voor: *Boxkleed *Voedingskussen met 2 hoezen *labeldoekje *knuffeltjes *jurkjes en broekjes *badcape *aankleedkussenhoes? *Opbergmandjes voor het kamertje Ik vond het maken van de tas namelijk best wel meevallen, en zowel mijn man als mijn schoonmoeder (die alles kan maken) vielen van hun stoel van het resultaat, haha! Hier de tas (met vakjes en ritsjes en de hele reutel):