Mag ik mij hier ook aanmelden? Ik heb een paar jaar naailes gehad en ben sinds mijn zwangerschap weer aan het naaien geslagen. Ik heb wat wikkeldoeken, een boxkleed en een groot buitenspeelkleed gemaakt en nog wat broekjes ed. Nu heb ik net stof gehaald voor een broekje en wil ik een kussentje voor de kinderstoel maken. Bekijk bijlage 168603 Dit is 1 van de wikkeldoeken.
Even showen, ik heb kussentjes voor de triptrap gemaakt, moet alleen nog even klittenband aanzetten. Bekijk bijlage 169255
en dit is het buitenspeelkleed... Bekijk bijlage 169258 Ik heb alle restjes stof in vierkanten geknipt en aan elkaar genaaid.
Hoi, ik breek even in. Hoe hebben jullie leren naaien? Les gevolgd? Ik wil ook graag e.e.a naaien maar heb geen 'zin' in les. Iemand tips?
@ siep een erg leuk kleed zeg! @ Rooibos, ik heb eerst eens goed gekeken naar tiops op internet en ben toen achter de machine gekropen. Maar ik ben echt nog een beginner hoor!
naaimachine, spoeltjes, stofschaar, spelden, elastiek, meetlint, eventueel patroon en patroonpapier, maar dat ligt er aan wat je wil gaan maken... en ik vergeet vast nog wel dingen.
maar zou je niet toch eerst een korte cursus doen, of bij iemand eens oefenen? Straks schaf je van alles aan en vind je het niks!
Dat is ook de bedoeling maar ik kan thuis wel vast beginnen met kussenhoesjes. Voor moeilijkere dingen ga ik les volgen. eerst komt mijn moeder me helpen.
De naaimachine kun je van de week voordelig bij Lidl kopen Een simpele Singer voor 99 euro. Prima apparaat om mee te beginnen. Ik heb het overigens van mijn moeder geleerd die het weer van haar moeder heeft geleerd die coupeuse was.
Mijn moeder en S-moeder hebben beide veel ervaring met naaien dus dat komt goed. Ik heb ook al iemand gevonden ( dorpje verderop) die naailes geeft Ik ga vanaf nu hier meelezen. Waar kopen jullie stofjes?
hallo ik ga vanaf morgen starten met naaien mijn schoonmoeder gaf altijd cursus en ik krijg van haar les ik ga morgen lekker simpel beginnen met 3 kussentjes voor op de bank ik had vorige week al 2 super leuke stofjes gekocht bij de stoffen winkel ik heb er helemaal zin in als ik het een beetje onder de knie heb wil ik een jurk maken ik had een hele mooie gezien in een blad maar kan hem dus nergens weervinden helaas waar kun je trouwens goedkoop aan stofen komen want ik was nu voor 3 kussens al 14 euro kwijt en waar kun je leuke patronen downloaden/ kopen
Voor patronen: Kijk vooral eens naar Farbenmix, Abracadabra, Bizzkids enz superleuke kinderpatronen Home | Naaipatronen.nl | zelfmaakmode patroon online patronenwinkel.nl, voor al uw naaipatronen. Voor stoffen kom ik veel bij: Stoffen? De stoffenkraam heeft het! Groot assortiment stoffen online. www.delapjesschuur.nl Dekkers Stoffen XS4ALL | Waarschuwing Superstoffen VOF
patronen heb ik nog niet gekocht, heb 2 simpele rokjes gemaakt. stof op de markt, had daar stof voor 5 euro pm, die ik later op internet zag voor 7,50 pm. succes vast morgen!