- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee. De gyn vroeg ´Voel je iets?' Ik zei 'Ja, ik ga persen' en floep daar was ie. Mijn dochter had ik nog niet op mijn buik, die was bij de kinderarts. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Tijdens de bevalling ben ik 300 ml bloed verloren. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee hoor, heb 1x een flink stolsel gehad. Dat voelde heel vreemd want ik voelde dat ding er dus uitkomen. Maar deed geen pijn. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Ik kon niet plassen, na 12 uur nog niet. Heb dus 3 dagen een katheter gehad. Daarna deed het plassen geen pijn, ik had wel een knip en meerdere hechtingen. Grote boodschap had ik na 2 dagen, ik at heel veel kiwi's dus dat ging zonder problemen. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ja, geen problemen mee gehad. Zitten en liggen wel, ik had een zwaar gekneusd stuitje. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Heerlijk! Nou had ik ook een mega adrenaline kick dus ik voelde niet eens dat ik net bevallen was. Alleen met mijn broek aandoen had ik hulp nodig want ik kreeg mijn been niet omhoog. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Ik heb te weinig rust gepakt, dat vond ik maar saai Maar achteraf gezien had ik meer moeten luieren. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Ik had alleen het kraamverband van het kraampakket. - mis ik nog informatie gooi het erbij !
Het hechten deed bij mij helemaal geen pijn (al zaten de twee scheurtjes op een vervelende plek volgens de gynaecoloog). Hij spoot er een beetje koelvloeistof op, zette toen twee kleine prikjes en begon te hechten. Behalve een wat trekkerig gevoel voelde ik er echt niets van. Juist omdat het zo 'beurs' is daar beneden had ik het idee dat het minder pijn deed. En ik lag alleen maar naar mijn dochter te staren, die bij me lag.
ben 4 maanden zwanger en heb heel erg veel vragen over hoe of wat na de bevalling. - doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Bij mij niet. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ik niet veel. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Ik heb de eerste paar dagen onder de douche geplast. Ook overdag als ik moest broek uit naar de badkamer douchekop erop en plassen. Plassen deed pijn bij mij en het vloeien vond ik echt smerig dus afvegen met een wc papiertje was niks voormij. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Haha sja de 1 wel de ander niet. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Goddelijk ! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Dat van mij geen. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Voldoende spul kost geen drol bij de kruidvat en beter te veel dan te weinig hoor. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! gooi alles maar op tafel, ik wil echt de naakte waarheid over de eerste uren/dagen na de bevalling van het vrouwelijk lichaam. ik heb al veel gelezen, maar ik wil nu ervaringen lezen. Mijn bevalling was een makkie duurde anderhalf uur geen scheuren knippen prikken in benen voor de placenta nee hoor appeltje eitje. Pijn? Jaaa!! pijn doet het. 1 Dag na mijn bevalling stond ik te stofzuigen dweilen de versieringen op te hangen en heb ik samen met mijn man Lemmy aangegeven bij de Gemeente. De derde dag ben ik heerlijk alleen boodschappen gaan doen. Twee of drie weken erna stond ik een voetbalwedstrijd te spelen. Ik heb weinig tot geen last gehad van MIJN bevalling. Mijn lichaam voelde alsof ik net griep had gehad that's it ! Succes meid maak je niet druk RELAX!! En lees niet te veel horror verhalen ! Je kan het want zelfs na regen komt zonneschijn, maar het kan ook blijven regenen....
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee geen pijn, eerder een raar gevoel haha Ik kreeg hiervoor ook een prik in mijn been! (bij keizersnede kreeg ik het geloof ik via infuus) - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ik heb niet heel veel bloed verloren, rond de 300! en heb een flinke knip gehad. (bij keizersnede wel wat meer toen 600) - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee het bloeden doet geen pijn, hoogstens vervelend! Bij de eerste geen naweeen gehad, na de tweede vreselijke naweeen en dat in combi met de keizersnede was niet leuk! - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Ik ben meteen gaan plassen...was ook het eerste wat ik vroeg! Ik moest zo nodig! Ontlasting vond ik eerder eng dan pijnlijk, vooral door de hechtingen. Ik plaste trouwens altijd onder de douche! (Bij keizersnede heb ik eerste dag katheter gehad en erna ging het plassen ook gewoon goed, de ontlasting vond ik pijnlijker door de buikwond) - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Nee ben een dikke week niet het bed uit geweest vanwege een kneuzig aan het stuitje! Heel lang geduurd voor dat dat over was! (bij keizersnede stond ik dag erna weer naast mijn bed en dat ging heel goed, toen ik thuis kwam deed ik alles zelf weer) - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Heerlijk!!! Ben wel flauw gevallen hihi - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Heel veel rust!!!Je komt jezelf tegen als je teveel doet en wilt. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Voor de eerste week 4 pakken ofzo. Je hebt zo bij gehaald!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Geen idee, is bij mij handmatig gedaan onder het genot van een ruggeprik. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? ik bijna 2 liter, maar da's niet echt de bedoeling - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Neuh, dat niet. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Mij lukte het de eerste nacht niet zelf, dus ik kreeg catheters. Pas de volgende ochtend kon ik weer op eigen houtje plassen. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ik kon het wel, maar was niet zo stabiel door het bloedverlies - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Mocht ik pas de volgende dag: uitdaging, maar wel heeeeeerlijk! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Het mijne veeeeeel! En geef er maar gewoon aan toe, des te sneller bouw je je energie weer op. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Ik heb het gewoon per pak bekeken. Eerst de verbanden uit het kraampakket opgebruikt en daarna steeds bijgehaald als dat nodig was. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Ik las dat iemand zei dat je de pijn na de bevalling vergeet: dat hoeft niet waar te zijn... Ik ben 3 jaar verder en weet helaas nog maar al te goed hoe het voelde, hoe lang het duurde, etc. Ik was er door dat cliche ook van uit gegaan dat ik in no-time niet meer zou weten hoe & wat, maar dat valt dus tegen
info...info..info.. ik hoor verhalen die mij tips geven, zoals een bidon en spoelen tijdens het plassen maandverbandje uit de vriezer tegen het beurse gevoel dat ik me geen zorgen hoef te maken over de eerste keer ontlasting, en dat een laxeertabletje helpt of goed eten. plassen onder de douche, weeén opvangen onder de douche op een krukje of stoel niet teveel kraamverband inslaan, anders had ik echt uit mezelf 10 pakken gekocht wat te doen bij pijnlijke hechtingen enzo maar vooral !! focus je op je kleintje, dat verzacht de pijn.. dus heel leerzaam, en nuttig om te weten aan alle dames: heel erg bedankt ! ga zo door!
De placenta deed geen pijn, duurde alleen erg lang bij mij en voelde een beetje vreemd. De eerst keer douchen ging moeizaam, ik verloor ontzettend veel bloed en later ook grote stolsels, brr. Verder vond ik het de eerste 2 dagen lastig om rechtop te staan en te lopen. Liep gebogen met mijn hand op mijn buik,haha! Erg charmant. Ik was erg ziek tijdens de zwangerschap dus ik voelde me 10 keer beter na de bevalling. Enige jammere was dat ik echt een heule zere achterste had door de aambeien en ontzettende zere borsten. Tel daarbij de naweeen op en het was een klein feestje. Heeft gelukkig maar 1 a 2 weken geduurd en toen was het stukken beter!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Deed geen pijn, het voelde alsof ik moest poepen haha - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Best wel wat. Ook de dagen erna verlies je vaak nog wel grote stolsels en lijkt het alsof je gewoon erg ongesteld bent - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, deed geen pijn - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Poepen gebeurde pas 3 dagen na de bevalling. Wel harde ontlasting en plassen deed ik onder de douche. Dan kan je met de douchekop spoelen. Wel zo fijn als je hechtingen hebt - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ja, maar doet pijn. Mijn heupen voelde erg beurs aan - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Genot!!maar wel wat duizelig - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Best wel wat!!de 1e 2 dagen bijna alleen op bed gelegen. Daarna rustig aan naar beneden. Zelf was ik wel na 6 dagen weer buiten(korte stukjes lopen) - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Het kraamverband van je verzekering is niet genoeg geweest voor mij. Maar ik had nog een pak gekregen van een net bevallen schoonzusje - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Zorg dat je lekker loszittende kleding in je tas hebt zitten voor het geval je in het ziekenhuis bevalt.
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, bij beide bevallingen kwam hij niet veel later met een wee eruit. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Niet extreem veel, bij mijn dochter (ingeknipt + vacuum) meer als bij mijn zoon - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, de naweeen zijn wel vervelend, maar daar had ik alleen bij de 2e last van. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Plassen onder de douche is erg aan te raden, gelijk de heleboel schoongespoeld, en voorzichtig droogdeppen. Dit was met de hechting de eerste dagen wel erg aan te raden. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Hier geen probleem, wel rustig aangedaan de eerste dagen, en kwam ik voornamelijk voorzichtig vooruit maar aan het einde van de kraamweek was ik weer actief. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? genot, weer helemaal lekker schoon. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Hangt af hoe dingen lopen, maar maak gebruik van de kraamzorg en iedereen die ergens een handje mee wilt helpen zodat je voldoende hersteld. want in de eerste week kun je je nog heel energiek voelen, maar na een maand met gebroken nachten en weinig slaap, voel je je behoorlijk gebroken. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? bij de 1e had ik geloof ik naast de pakken in het kraampakket nog iets van 4 extra pakken bijgehaald... bij de 2e had ik dus alvast op voorhand ingeslagen zodat mijn man hiervoor niet de deur uit hoefde, alleen had ik ruim voldoende aan het kraamverband van het kraampakket. Na de bevalling van mijn dochter voelde ik me helemaal kiplekker en wilde ik graag even douchen zodat ik lekker naar huis kon alleen was ik even vergeten dat ik niet had ontbeten, en tijdens het hele gebeuren alles eruit gegooid had, en dus ging ik onderuit toen de verpleegster me in de badkamer alles aanwees zodat ik kon douchen.... ik kwam weer bij toen ik op bed was geholpen... Bij de bevalling van mijn zoon heb ik eerst gezorgd dat ik een paar boterhammen, beschuitje, paar koppen thee / water op had voordat ik onder de douch stapte... zelfstandig gedouched zonder flauwgevallen... dus het had wel geholpen.
Een extra tip. Waarvan ik had gewild dat ik het van tevoren had geweten. Zolang je vloeit na de bevalling mag je niet in bad. Alleen douchen. Heeft te maken met bacterien in het badwater. Maar dat vind ik zon tegenvaller inmijn kraamweek. Ik wilde s middags ipv op bed even lekker met een boekje in bad maar dat zat er dus niet in.
Zoveel had ik hier dus wel gekocht Van die joekels van verbanden... want het kon nog wel weken bloeden... Uiteindelijk dus niet nodig gehad, ze liggen nu nog steeds in de kast
Ik vond de eerste weken met zo'n kleine erg heftig. Had ook een huilbaby toen. (nu een ideaal kind ) Bij een volgende zou ik best een beetje opzien tegen de eerste 2 maanden.
Ik kreeg iets veel beters van mijn kraamhulp! Een plastic zakje met appelstroop uit de vriezer!! Dat blijft namelijk stroperig en vormt zich naar je lichaam. Voelt wat zachter! Echt een aanrader!
Voordat ik de 2de keer uit het ZKH naar huis mocht, vloeide ik toch iets teveel naar de zuster haar idee en zat mijn baarmoeder nog te hoog. De VK van de afdeling werd erbij gehaald voor overleg. Broek weer naar beneden, ze voelden aan mijn buik, lag gezellig te kletsen, en toen in 1x uit het niets met haar volle gewicht in mijn buik: AUW. Ze wilden kijken wat er gebeurde, of ik leeg spoot of niet. Bij de eerste optie had ik naar de OK gemoeten en bij de 2de optie mocht ik naar huis. Er gebeurde niks, dus mocht naar huis. Ze bood nog wel even haar excuses aan
- Doet het pijn als je de placenta eruit komt? Niet eens door gehad! Doet geen pijn dus. Wat wel pijn doet, is als die placenta er niet uitkomt.. dan blijven de weeën wel een beetje komen. - Hoeveel bloed verlies je na de bevalling? Verschilt pp, eerste keer 300ml met bevalling en daarna nog 5 weken gebloed. tweede keer een fluxus omdat de placenta niet kwam na curretage 3 weken vrij licht bloedverlies. - Doet het bloeden na de bevalling ook pijn? Nee hoor, naweeën daarentegen wel.. die kunnen erg pijnlijk zijn, vooral als je borstvoeding geeft. Dan trekt het precies samen als je baby gaat zuigen, auuwww! Maar die zijn dan even kort en krachtig. - Hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling? Viel hier op zich reuze mee. Probeer een beetje laxerend te eten, en vezelrijk! - Kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling? Nou de eerste twee dagen hier amper, maar daarna ging het steeds wat beter. Forceer het niet als het nog niet goed gaat. Komt vanzelf weer! - Eerste keer douchen na bevalling, genot of hell? Was wel weer fijn dat ik mezelf kon wassen, na de bevalling kon ik niet staan dus lukte niet om te douchen. Een krukje erbij was wel zo prettig trouwens - Hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling? Redelijk wat. Maar dit verschilt natuurlijk per persoon.. Luister goed naar je lichaam. Ga rusten wanneer het kan, als je baby slaapt doe ook een dutje als het lukt. - Hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week? Ik zou eerst even het kraamverband uit je kraampakket gebruiken, dan kan je altijd bijhalen als je meer nodig hebt (of je man/vriend kan bij halen ). Ook mag je die witte kotex gebruiken, die vond ik fijn toen het bloedverlies wat lichter werd! - Mis ik nog informatie gooi het erbij! Kannetje met water bij de wc is onmisbaar, vooral met hechtingen! Schrik niet als het nog heel lang aanvoelt alsof je een rotschop hebt gekregen down there. Maak van tevoren al een menu voor simpele maaltijden, of vries maaltijden in, zodat je daar weinig tijd aan hoeft te besteden. Ze zeggen dat je grote stolsels kunt verliezen, schrik dus niet als je die ziet, maar schrik ook niet als je helemaal geen stolsels verliest. Ik heb dun bloed dus geen stolsel gezien. Kan allebei! Luister verder goed naar je lichaam. Als het aangeeft dat het nog niet gaat, forceer het dan niet. Ik wilde ook meer dan ik kon, maar kwam mezelf daardoor wel tegen. Heb daardoor minder genoten van alles. En als je erg aan alles moet wennen, is dat heel normaal.. maar word je er depressief van, trek dan tijdig aan de bel!
Daar maakten de vk en de vp van het ziekenhuis bijna ruzie om aan mijn bed.... De vk vond het niet nodig en de vp zei dat het protocol was.... Heb de prik niet gehad en met een keer persen en een beetje duwen op mijn buik door de vk was de placenta er zo uit.