Hee meid, ik kan hier ook wel een heel verhaal gaan opschrijven maar elke bevalling en herstel is anders. Zo ook bij mij, 4x bevallen, 3x thuis en 1x dus in het ziekenhuis. Ook het herstel is afhankelijk van een aantal factoren zoals, hoe zwaar is je kind, is het makkelijk geboren of had het bijv de navelstreng om de nek, ben je ingescheurd of ingeknipt en waar?, heb je een zware zwangerschap gehad of juist niet, hoe lang heb je moeten persen... Dit alles heeft grote invloed op je herstel erna. Ik heb met 1 kindje (2750 gram) gewoon een uur na de bevalling zelf met haar van de trap gelopen en kookte savonds weer. En ik heb ook een bevalling gehad (4500 gram) en daar was ik compleet van ondersteboven. Die heeft me écht genekt zeg maar. Daar komt nog bij of je er meer kinderen hebt rondlopen, die zijn ook van inlvoed op je herstel natuurlijk. Dus je ziet...je moet maar zien hoe het gaat!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, ik vond het een beetje een maf "warm glibberig" gevoel maar deed zeker geen pijn. Bovendien heb je dan je kindje op je borst, dan zal het je echt aan je r**t roesten dat die placenta nog moet! - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ik durf niet te zeggen hoeveel ik verloren ben.. de eerste drie dagen behoorlijk wat (2 kraamverbanden tegelijk in een grote onderbroek, en dan nog heeeeeel vaak moeten vervangen..) maar daarna werd het heel snel minder. Eerst als een menstruatie, daarna echt nog minimaal. In totaal een ruime 2 weken bij mij. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Ik was er bang voor (de grote boodschap), maar het ging erg soepel. Kraamhulp was verbaasd. "Huh, ben je nu al terug van de wc, en je moest poepen? Is het wel gelukt dan??" Haha. Plassen deed wel wat pijn, het brandde. Oplossing was plassen in de douche. Douchekop erop, en weg pijn. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling? Jawel, ik wel in elk geval. Was wel ontzettend zwak, had echt het gevoel dat ik flauw zou vallen. Had dus wel wat ondersteuning nodig de eerste paar uur. Na een paar uur kon ik zelfs alleen de trap op en af. (al mocht ik dat niet van de kraam) - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Heerlijk! Maar moest wel zittend douchen ivm bloedverlies, ik zou anders flauwvallen. Maar wat een genot om weer schoon te zijn na uren zweten, en andere vieze troep op je lijf! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Viel bij mij dus wel mee. Ben de eerste dagen nog braaf smiddags naar bed gegaan, maar had daar al heel snel geen zin meer in. Had denk ik nog een adrenalinerush ofzo, want na 3 weken ofzo werd ik wel ineens heel moe. Gebroken nachten breken na verloop van tijd ook op - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? In het kraampakket zat idd niet genoeg. Vriendlief is in de kraamweek nog een pak bij gaan halen. Na een dag of vijf ging ik over op "normaal" maandverband. Bij iedereen anders dus.. haha.
Ik zal overal eerlijk antwoord op geven. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat he! - doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Bij mij was het alsof ze mijn blaas eruit trokken. Maar mijn placenta wilde niet vanzelf los gaan. Dus ik moest persen, ondertussen drukte er 2 man op mijn buik en de gyn trok aan de navelstreng aan de placenta. Maar voelde als een enorme opluchtig toen ie eruit was. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ik heb uiteindelijk direct na de bevalling 500ml verloren en dat is best veel. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Het bloeden zelf niet, had ook geen buikpijn. Wat wel pijnlijk kan zijn, zijn de stolsels die je kan verliezen. Kunnen zo groot als je vuist zijn. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Mijn onderkant voelde beurs (zachtjes uitgedrukt) ik had 10 hechtingen. Plassen heb ik voor het eerst onder de douche gedaan zo'n 4 uur na de bevalling. Moest van de verpleegkundige. Ik voelde de plas niet lopen maar voelde ook geen extra pijn, omdat de muts al de hele tijd zeer doet haha. Poepen was de dag erna al en viel me mee.. Je moet er niet te zwaar aan tillen, het kan zeer doen, maar ook niet. Scheelt dat je bekkenbodem en kringspieren slapper zijn, dus hoefte ook niet erg te persen. Het deed geen zeer! - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Je loopt alsof je kut in elkaar ligt, zo was het bij mij. Je hebt een giga inspanning gehad dus de meeste hebben spierpijn - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Ik wilde na de bevalling heel graag uitgebreid douchen maar dat mocht niet. Mocht mn haar niet eens wassen. Heb uiteindelijk samen met de verpleegkundige 10 min gedoucht en dat voelde ok. De ochtend erop wilde ik weer douchen, ook om te laten zien hoe goed het ging.. Nou dat ging dus niet hihi.. Je loopt leeg, alles is beurs, en werd wat draaierig. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Veel! - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Ik heb naast de verschilldende soorten verband uit het pakket nog iets van 4 of 5 pakken kotex versleten, die 'night' schijnen het fijnst te zijn, in de zwarte verpakking
Hoi gsi lady, Volgens mij ben je, net als ik, nogal een controlfreak Ik was precies zoals jij destijds, en had een bevallingsplan gemaakt. Deze drie keer geprint, zodat iedereen op de hoogte was. Google maar even op bevallingsplan. Bij mij werd het een keizersnede, maar door het bevallingsplan wist ik precies wat er ging gebeuren met mij, en met mijn baby. Voor mij geen verrassingen Bij deze mijn antwoorden voor je: - doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, want die halen ze eruit tijdens een ks. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Weinig met een ks - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, bovendien bloedt je heel weinig na een ks, je wordt netjes "leeggezogen" op de operatietafel - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Eerst heb je nog een katheter, maar na een dag kun je naar de wc. Dit deed vreselijk veel zeer, omdat de hele handel binnenin (organen) naar beneden zakt tijdens het plassen. Dit was na twee keer plassen over, hierna nergens last van. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ja hoor, heel goed zelfs na een ks. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Heerlijk! Maar wel zittend en geholpen worden. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Na 5 weken (iets te vroeg) reed ik weer op mijn paard - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? 1 pak maandverband was voldoende. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Als het dus onverhoopt een ks wordt (ik hoop dat je lekker thuis in bad bevalt hoor) maak je dan niet druk, maar zorg ervoor dat je man je baby niet alleen laat. Toen ik na een uurtje dichtnaaien weer op mijn kamer kwam zat mijn man met Twan bloot op zijn borst me op te wachten. Dat was zo'n prachtig moment!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, vond het juist een grappig gevoel! - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Veel, echt veel meer dan verwacht - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, voel je niks van. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Plassen; AUW! Vooral onder de douche doen.. Beetje een stekend gevoel. Poepen: Na een dag of 4/5 had ik opeens de aandrang, ben toen naar de wc gegaan.. Hoefde amper te persen, of het kwam er al uit. Deed geen pijn. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Amper, deed zoveel pijn. Ben de eerste paar dagen alleen m'n bed uitgeweest om te douchen en te plassen. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Ben gedoucht door een verpleegster, dusse hel, haha. Nee, gewoon neutraal. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Veel, doe vooral niks overhaast. GENIET van je kraamweek! - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel. Haal voor de zekerheid maar een paar pakken Kotex nachtmaandverband erbij - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Ik heb de eerste paar nachten echt enorm gezweet, dus zorg voor voldoende pyjama's. En had veel last van naweeën, dus een paracetemolletje op z'n tijd was fijn, dus zorg dat je die in huis hebt. Iedereen ervaart het natuurlijk anders, probeer je geen zorgen te maken.
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? nee, niks van gevoelt, eerder wat "gekriebel" - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? phoee weet ik niet meer.. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? nee, gewoon een erge ongesteldheid - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? die deed ik in het ziekenhuis, 1.5 uur na mn bevalling. Vond het erg branden maar ik kreeg een spuitflesje met lauw water om tijdens het plassen erop te spuiten.. ik voelde het wel maar niet erg pijnlijk.. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? ja, ik smeerde 's avonds mn eigen beschuit! - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? heerlijk!! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? denk dat dit echt per persoon verschilt. Ik had niet echt rust nodig.. lag 's middags met mn meisje op mn borst op de bank met laptop (en ZP natuurlijk) op de bank. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Phoe, dat weet ik ook niet meer.. zou gewoon paar pakken halen. beter teveel dan te weinig
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? nee, een heerlijk gevoel is het! Echt een opluchting.. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? ik ben tijdens de bevalling 1 liter verloren maar voelde me daar niet slechter door.. In de kraamtijd verloor ik ook veel bloed, zeker ieder uur een nieuw kraamverband - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? nee is net als ongesteld zijn, de naweeën vielen bij mij ook mee, leken net menstruatiekrampen - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? ik raad je aan om de eerste week of 2 onder de douche te plassen (ook de eerste keer ) de straal erop houden en dan voel je echt niets!ook voordat je moet poepen even plassen onder de douche anders plas je misschien op de wc en dat prikt wel.. En het is ook veel hygiënischer omdat het iedere keer weer netjes schoongespoeld wordt ( de wond ) - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Bij m'n eerste heb ik 2 weken bijna niet kunnen lopen en zitten van de hechtingen, bij de 2e ook gehecht maar ik kon meteen na de bevalling al lopen en bukken etc - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Echt een genot! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Bij m'n eerste heel veel, bij m'n tweede viel het wel mee. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Zeker 4 of 5 pakken ( neem wat van die elastische onderbroekjes uit t ziekenhuis mee, vooral als je hechtingen hebt zijn deze fantastisch) - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Misschien ook wel fijn om te weten... Als de baby eruit wilt, dan voelt het voor jou aan alsof je moet poepen... Dus als je dat voelt weet je dat het zover is En ook als de baby eruit komt, ( bij mij ) voelt het aan alsof er een gigantische drol uitmoet, bij mij voelde het niet alsof de baby uit de vagina kwam maar echt uit dat andere gat hahahaha Hem m'n gekleurde tekst doet t niet?
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Ik voelde alleen de verloskundige wat op mijn baarmoeder drukken, moest even meepersen en de placenta was eruit. Ongeveer een half uur na de bevalling. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ik verloor 600 ml bloed. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Ik heb er niks van gevoeld. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Probeer onder de douche te gaan plassen terwijl je er water op laat stromen, helpt erg tegen het branderig gevoel. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Het ging moeizaam maar lukte wel. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Vooral inspannend, ben een uur na de bevalling gaan douchen en was erna op. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Wisselt per vrouw. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? 3 pakken is genoeg tenzij je veel bloedverlies hebt.
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Niet echt pijn, het prikte een beetje. Verder niet echt op gelet omdat je toch met de baby bezig bent die net op je buik ligt. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? 800ml bloed verloren. Dit was redelijk veel. Meer als gemiddeld. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, wel grote stolsels verloren maar kan me niet herinneren dat dat pijn deed. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Dat was verschrikkelijk pijnlijk ivm hechtingen. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Door het bloedverlies een keer flauwgevallen. De volgende ochtend voor het eerst eruit om te douchen. ´s nachts naar de wc gedragen, toen kon ik nog niet lopen. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Allebei. Ik zat op een stoel en de hechtingen deden me erg pijn. Maar het warme water was verder heerlijk. Wel ontspannend. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Ik had wel echt 3 dagen (bed)rust nodig voor ik naar beneden ging. Na de 5e dag voor het eerst naar buiten maar dat viel me nog vies tegen. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? 2 pakken (kraampakket)
Wil je dit echt weten? Hier beide keer voor het eerst gedoucht in het ziekenhuis. Eerste keer diezelfde nacht nog. Tweede keer had ik 1,5 liter bloed verloren en mocht ik niet douchen.. Thuis de eerste dagen zittend gedoucht. Plassen deed ik altijd onder de douche. Veel fijner dan op de wc (water helpt tegen het prikkende gevoel en zo kun je de boel ook beter schoonspoelen met de douche). Ontlasting kwam bij onze jongste aan het einde van de kraamweek! Eerder geen aandrang gehad. Maar het kwam erg moeizaam. Kon niet goed persen, wegens de hechtingen. Volgens kraamhulp kon ik m'n hechtingen niet stukpersen, maar is toch een beetje gebeurd... Na onze jongste had ik ook problemen met m'n ontlasting. Zelfs nog naar de huisarts geweest om te vragen of ik niet te strak was gehecht... Uiteindelijk na wat vezelzakjes ging het beter. Oh en ik had last van schimmelinfecties en aambeien.... Bij de eerste had ik veel pijn. Kon niet gaan zitten of opstaan zonder pijn. Ik was letterlijk bont en blauw van onder. Ik ben op vrijdagavond bevallen en op zondag gingen we naar huis. Ik had die rolstoel in het ziekenhuis echt nodig en kon alleen strompelen. Het duurde heel lang voordat ik weer een lekker stukje kon lopen... Echt een aanslag op m'n lichaam was die bevalling. Ik voelde me echt heel stuk. Emotionele kraamweek gehad ook. Bij onze tweede had ik deze pijn gelukkig niet! Herstel ging ook sneller en beter. Had die rolstoel niet perse nodig. Kon meteen alweer lopen en douchen was hierdoor ook beter te doen. Kon na een paar dagen alweer in kleermakerszit zitten. Onze tweede dochter kwam vrij vlot. Om 18:00 eerste weeën, om 20:00 in het ziekenhuis en om 23:00 is ze geboren. De placenta kwam echter niet snel genoeg en ik verloor veel bloed en moest ook gehecht worden. Hierdoor duurde het stuk ná de bevalling langer dan de hele bevalling zelf. Ik was pas om 05:00 in mijn kamer... Ik vond dat stuk heel zwaar, was er ook niet op voorbereid. Halverwege de nacht ging m'n man ook naar huis, want hij mocht niet blijven en moest ons de volgende dag ook weer ophalen. Het hechten voelde ik overigens niet, was namelijk erg goed verdoofd. Mijn benen konden niet ophouden met trillen trouwens, van alle spanning. Ik heb ook echt een stolsel ter grootte van een vuist verloren! Voelde hier overigens niks van... Was wel in shock Naweeën kunnen naar zijn, maar paracetamol helpt hier goed tegen. Ik slikte ze alle 8 per 24 uur, de gehele kraamweek. Al met al vond ik mijn bevallingen een behoorlijke aanslag op mijn lichaam. Gelukkig heb je de kraamhulp in die eerste week. Neem dan ook echt je rust! Ook al ben je niet moe, probeer een middagdutje te doen of ga in elk geval even liggen. Nog beter: blijf de hele week boven! Ik kwam alleen 's avonds beneden. Klinkt suf, maar is goed voor je herstel. Hoe je bevalling ook is gegaan, je zult je steeds beter voelen en de meeste vrouwen zijn aan het einde van hun verlof ook klaar om bijv. weer te gaan werken.
1 ding wat ik overigens heeeeeerlijk vond: slapen zonder dikke buik! Bij mijn eerste had ik de 10 dagen voor de bevalling amper geslapen en deed m'n buik steeds zo'n zeer. Kon me niet omdraaien zonder pijn etc. En toen na de bevalling kon ik me gewoon weer omdraaien zoals het hoorde! Heb zo fijn geslapen! En iedereen maar denken dat je weinig slaapt vanwege de baby. Nee hoor, sliep zoveel beter!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, helemaal niks van gevoeld. Die spuit die ik kreeg deed meer zeer hihi - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Ehm geen idee eigenlijks.. Bij iedereen is het weer anders. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee deed bij mij geen zeer. Ben dan ook geen grote stolsels verloren. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? De eerste keer was in het ziekenhuis net na het hechten (thuis bevallen en moest naar het ziekenhuis om te laten hechten) onder de douche. Zodra dat lukte mocht ik weer naar huis toe. Thuis had ik elke keer een kannetje warm water mee. Ik kreeg kiwi's van de kraamhulp. Zo bleef mijn ontlasting vrij soepel. Daarom had ik daar ook geen moeite mee. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ja, ik liep erbij alsof er niks was gebeurd ondanks een subtotaal ruptuur.. Toen K. 4 dagen was ben ik voor het eerst naar de winkel geweest, en een week later een grote wandeling van 2 uurtjes. Heerlijk!! - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Dat voelde eigenlijks heel vreemd, de eerste keer was in het ziekenhuis. Dus daar kon ik mooi op zo'n stoeltje zitten . De volgende dag thuis gedoucht en dat vond ik heerlijk! - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Ik moest wel rust houden, maar ik kon totaal niet stilzitten... Heb wel veel op het kraambed (beneden) gezeten, want kon niet op de bank zitten. Dan kon ik er niet meer uit komen. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Ik had 2 pakken in het kraampakket zitten, en heb nog 2 pakken erbij gehaald. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Elke bevalling is anders, en iedereen ervaart het anders! Dus ik zou er ook een beetje van proberen te genieten. En na de bevalling lekker van je zoon/dochter gaan genieten!!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee, weinig van gemerkt. Klein zetje mee hoeven geven. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Heel wisselend. Ik heb bv geen grote stolsels verloren, maar dat kan wel. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee, maar je kunt wel wat krampen hebben of naweeën waar bloed meekomt. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Plassen was een hel hier gedurende de hele kraamweek vanwege veel hechtingen rondom mij schaamlippen. Plaste alleen onder de douche en dan nog... Ontlasting deed daarentegen helemaal geen zeer. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Hier wel, maar bukken niet zo'n goed idee. Altijd wel zorgen voor begeleiding bij wc bezoek en douchen net na de bevalling. Hier twee dagen gehad ofzo. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Lekker hoor....alleen dat plassen... - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Geheel verschillend. Ik wilde teveel, maar werd hard teruggefloten door mijn lichaam. En mijn bevalling duurde maar 6 uurtjes. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Je krijgt in je kraampakket een paar pakken. Daarna gewoon bijgekocht, maar er zijn ook vrouwen die snel overkunnen naar gewoon maandverband of die snel stoppen met vloeien. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Uhhh... Ieder bevalling is anders en iedereen beleeft het ook anders. Hier veel rust gehad bij het maken van een bevallingsplan. Oa navelstreng laten uitkloppen, baby bij mij laten en niet onderzoeken gedurende het eerste uur na de bevalling en direct de baby op de buik en aan de borst, bij voorkeur zonder hulp. En dat is allemaal goed gelukt!
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Niets van gemerkt. Komt als het goed is gewoon met een wee eruit. - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Geen idee hoeveel. Een zware menstruatie. Heb in totaal 5 weken gevloeid, maar dat wordt wel minder en uiteindelijk is het nog wat gekleurde afscheiding. Heb een paar grote stolsels verloren (golfballen en groter) en ging gepaard met wat buikpijn. Meer de gedachte vond ik eng en erg. - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Voelt net als een menstruatie aan. Als je bv gaat geven, kun je last hebben van het samentrekken (naweeën) van de baarmoeder. Ik heb dat niet gehad. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Is wel even spannend, maar ook volledig afhankelijk van de bevalling en de "schade" die je hebt. Ik een flinke knip en met grof geweld een vacuümpomp gehad, maar de pijn viel gelukkig mee. Wel gewoon gaan, niet uitstellen en goed (mee)spoelen met lauw water. Of gewoon lekker onder de douche plassen en met de douchekop sproeien tegelijkertijd. - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? Ligt ook weer aan de bevalling en schade. Ik kon het wel, maar deed het het liefst zo min mogelijk. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? Was in het zkh de dag na de bevalling en voor mij geen genot, want ging bijna knock-out. Het staan kostte teveel moeite, was ook heel licht in mijn hoofd (al tijdens de zwangerschap). - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? Is weer afhankelijk van de bevalling (hoe zwaar etc), maar zorg ervoor dat je je rust pakt wanneer je kunt. Ik heb het niet gedaan en (nog steeds eigenlijk niet) baal daar echt van. - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? Ligt aan de hevigheid van je vloeien. Tip: het zwarte kotex nachtverband mag ook als kraamverband en is een stuk goedkoper! - mis ik nog informatie gooi het erbij ! Train op tijd je bekkenbodemspieren (nu dus al) en wees niet verbaasd als je in het begin geen controle over je urine en/of anus hebt . Het kan zo zijn, hoeft niet. Maar wel fijn als iemand me daar op geattendeerd had . Verder kan ik alleen maar zeggen, probeer te ontspannen en het over je heen te laten komen. Het komt zoals het komt en daar kunnen we helaas niet zoveel aan veranderen, maar ontspanning is wel noodzakelijk om het wat vlotter te laten verlopen. Succes en ik hoop dat je een superbevalling krijgt !
Veel dingen zijn wel erg persoonlijk en situatie gebonden vind ik hoor. Bij de een verlopen dingen heel anders dan bij de ander! Iedereen sterkte en succes met bevallen in ieder geval.
- doet het pijn als je de placenta eruit komt ? Nee het doet geen pijn. Het voelt een beetje gek - hoeveel bloed verlies je na de bevalling ? Bij de eerste heel veel. 2,5 liter. Tweede 300cc is erg weinig - doet het bloeden na de bevalling ook pijn ? Nee daar voel je niks van. - hoe en wat met het eerste wc bezoek na de bevalling ? Bij de eerste ging ik tegen de vlakte. Grote boodschap kwam ineens. Bij de tweede mijn hele bed vol geplast. De vk zei doe maar je hebt een matje. Tja ook een infuus hahahaa. Grote boodschap ging niet zo makkelijk - kan je uberhaubt wel lopen na de bevalling ? ja hoor alleen vaak een beetje wankel. Wel wijdbeens hoor. - eerste keer douchen na bevalling, genot of hell ? genot. Mijn haren kunnen wassen vond ik heerlijk. Het de zuster gevraagd mijn voeten te drogen, daar kwam ik nog niet bij. - hoeveel rust vraagt je lichaam na de bevalling ? bij de eerste heel veel. De eerste week kon ik niet op mijn benen staan. De week erna ging het snel beter. Bij de tweede ging het allemaal veel makkelijker - hoeveel kraamverband moet ik inslaan voor de eerste week ? denk dat ik anderhalve dag met een pak deed. Belangrijk is dat je regelmatig gaat plassen. - mis ik nog informatie gooi het erbij ! neem de tijd die je nodig hebt en neem je rust. Loop niet te hard van stapel. En vooral geniet!!!!!