De Naakte Waarheid

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door valhalla, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Iemand dit gezien?

Had de Engelse versie al wel eens gezien, altijd super om te zien wat ze van mensen kunnen maken met kleding een ander kleurtje in het haar en wat make up.... Alhoewel vaak wel de types worden uitgekozen die wel sterke punten hebben en niet de hopeloze gevallen, denk ik...

Vond het zo dubbel. Het meisje dat ze lieten zien vond ik echt een super mooie meid! Hoe kan zij nu een hekel aan haar lijf hebben? Volgens mij zou de helft van alle vrouwen veel overhebben voor haar figuurtje! Echt zielig dat zij zich blijkbaar zo lelijk vindt, dat ze zo'n mooi lijf wil verstoppen onder lelijke kleding!

Aan de andere kant, zou zelf nooit (zeker niet als ik me zo zou schamen voor mijn lijf) voor een paar miljoen mensen uit de kleren gaan. Dat vond ik wel vreemd dat ze dat wel wilde voor de camera. Liever voor de camera, dan voor je eigen vent...?

Ben benieuwd naar de volgende afleveringen. Vind dit soort programma's altijd wel geinig :D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het net zitten kijken, wow, heftig hoor! Zelfs daphne dekkers die het amper droog hield op het laatst!

Ik hoop ontzettend dat ze dit gevoel en die vrijheid die ze nu gekregen heeft, vast weet te houden! Erg gaaf!

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Sentimentele televisie, waarbij ze een vrouw uitkiezen die wel degelijk een probleem met haar figuur heeft maar er dus eigenlijk uitziet zoals de maatschappij het verlangt. Ik ben benieuwd wie ze voor de volgende aflevering hebben uitgekozen. Als het weer zo'n slank figuurtje is dan vind ik het 't zoveelste trucje van de media om ons dames eens aan de mooie kleren of aan het afvallen te krijgen. De intenties van Deckers kunnen best oprecht en puur zijn maar ik vond het nu al niet zo een tof programma.
    Stond ze naast die wat vollere meid in ondergoed en die psychiater doodleuk zeggen: ja, jij bent veel slanker, kijk maar, 40% gewicht teveel gerekend meid! Nou kan dat model in kwestie er niet mee zitten dat die man dat zegt, maar denk eens aan al die vrouwen die voor de buis zitten. Oh, zo zie ik er ook uit ,das mijn figuur, ben ik dan te dik? Die televisie kan je gewoon telkens op het verkeerde spoor zetten. Blijf scherp als je zo'n programma kijkt zou ik zeggen.

Zo'n camera dwingt mensen. Dat zag ik gister ook bij Help mijn man heeft een hobby. Ik heb ook altijd het idee dat mensen de tv inzetten om een ander te dwingen tot iets.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb het ook gezien
    ik vind het knap hoor dat ze dr eigen zo durft te laten zien voor de camera en niet voor dr man..

ik zou het niet durven

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar is dat dan altijd zo verkeerd? Hoewel ik geloof dat dwingen niet het juiste woord. De camera trekt mensen over de streep, ja absoluut. En in sommige gevallen is dat gewoon nodig en goed. Zo ook in dit programma,
    maar ook in programma's als Hart in Actie en in het vroegere: De Uitdaging, met Angela Groothuizen.
    Het is misschien triest dat sommige dingen zonder camera niet lukken, maar als het dan uiteindelijk met camera wel lukt, dan moet daar gewoon maar gebruik van gemaakt worden in mijn ogen.

6. melloncollie

ik denk dat het weleens verkeerd kan uitpakken ja. en dat het ook een vertekend beeld van de werkelijkheid kan geven. tuurlijk de uitzonderingen daar gelaten. je hebt uiteindelijk zelf de keuze en je LAAT je als het ware dwingen. maar misschien snap ik dat dan gewoon niet, dat overal een camera bij moet om het vast te leggen voor miljoenen anderen.

dat programma, help mijn man heeft een hobby....gister dus een man op tv die allemaal salamanders had. 1000 om precies te zijn en hij ging er toch een aantal wegdoen om zijn relatie te redden. had ook twee kids en sure ik zag de ernst van de situatie in. maar die man had zo'n pijn in z'n hart toen die beestjes weggingen. die werd ook link toen ze hem maar bleven filmen. ik kon die man zo goed begrijpen op dat moment. zijn vrouw had heel veel van hem gevraagd en dan staat daar zo'n irritant camerateam op de stoep om al het sentiment vast te leggen. daar kan ik me vreselijk aan ergeren. zo vond ik dat ook bij de naakte waarheid. al heeft die vrouw wendy zelf ervoor gekozen om mee te doen. ik heb het gewoon niet zo op dit soort televisie. waarom kijk ik dan? a. ik was nieuwsgierig. b. ik was bij mijn ouders en het stond toevallig op :)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Allereerst: Ik zal iemand nooit aanvallen omdat een persoon iets gekeken heeft en het daarna 'afkraakt' -je moet iets gezien hebben om je een mening te kunnen vormen tenslotte. Ik heb al vaker gezien dat mensen bij voorbaat iets al verschrikkelijk vonden, enkel gebasseerd op voorstukjes ;) -die uiteindelijk veel minder zeggend bleken dan het van te voren leek te zijn.
    En zelfs al ga je het nog een keer kijken ;) dan nog zou ik dat niet gek vinden :) - 1 uitzending zegt niet altijd alles.

Verder vind ik het een beetje dubbel zelf, ik heb die uitzending namelijk ook grotendeels gezien (grotendeels omdat m'n dochter nogal huilerig was, dus ik heb niet alles continue gezien en gehoord, vooral dat laatste ;) ) . Kijk dat ze die emoties uitzenden puur voor de kijkcijfers.. tja; lullig, eigenbelang. Anderzijds: Het geeft misschien weer echt aan hoe moeilijk de hele situatie is/was. Normaal gesproken ben je in dit soort programma's volgens mij geneigd om de vrouw te 'steunen' en te zeggen; ja, daaaag, bent niet wijs man, weg met die beesten. Maar zo simpel lag het toch niet helemaal en ik denk dat het toch wel goed is dat ze dat hebben laten zien. Juist om ook wat bewuster te worden van zijn kant en zijn emoties in het verhaal, dat die er dus toch wel waren.
    En die beelden dat hij niet gefilmd wilde worden (niet gezien zelf), lijkt me rottig en heftig om te zien, maar ze hadden het er ook heel simpel uit kunnen laten. Met wat knipwerk en plakwerk kunnen ze alles zo anders neer zetten. Tenslotte is het ook gewoon zo, dat uren en uren film, gereduceerd worden tot een heel klein deel.

Maar oke :) uiteindelijk blijft het gewoon ook een kwestie van: smaken verschillen ;) . Ik vond de naakte waarheid erg mooi en toch ook wel weer een eye opener. Ik hoop alleen altijd wel bij dit soort programma's dat het naderhand ook zo goed blijft gaan, want dat zijn dingen die je zelden ziet. Vooral als de verandering zo snel is gegaan.
    Maar je weet het ook niet: Misschien (waarschijnlijk?) is er na het programma ook nog verdere begeleiding en is het niet heel simpel afgelopen hiermee.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wat ik trouwens wel debiel vind (als het toch ff over die met zijn salamanders gaat) Al die mannen-afzeik programma's. Help mijn man is klusser, Help mijn man heeft een hobby... Ik had echt te doen met die man hoor.

Waar blijft het programma 'Help, mijn vrouw is een dikke sjacherijn', waarbij de vrouw met behulp van een diëtist, een kledingdeskundige en een relatiecoach weer wordt omgetoverd tot de vrouw die zij was waar die man verliefd op is geworden? :-s

Maar goed, ik vind het altijd wel geinige televisie. Of om je te verbazen, gezellig met man mensen af te kraken of gewoon, ter vermaeck.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien om mannen dat niet zouden kijken en vrouwen dit wel ? Toevallig hoorde ik deze opmerking in m'n omgeving van de week ook hihi. Je vergeet nog: help mijn man kan niet dansen (of iets in die trant) .

10. melloncollie

Hahaha ja dat gevoel had ik ook, weer die mannen te kijk zetten? Om heel eerlijk te zijn ben ik blij dat mijn vriend hobby's heeft en ik ook. Trouwens....we delen 1 grote hobby en dat is ook de reden waarom het halve huis hier volstaat met 1 drumstel en een shitload gitaren. Maaruhm de salamander man was wel extreem; in die zin dat hij uit het werk kwam en direct met de beestjes aan de slag. Zo ook in het weekend. Hij had 2 kids waarvan 1 in een rolstoel (oeh, extra sentiment en kijkcijfers!) waar hij nauwelijks tijd voor had/maakte. Tja dan kan ik me voorstellen dat die vrouw zegt: he henk, die beesten eruit of ik! Maar ik zou dat niet voor heel Nederland doen, ik zou dat samen met mijn vent uitzoeken. Maargoed....blijkbaar wilde die vrouw het zo doen.

Ik hoop voor Wendy uit de naakte waarheid dat zij in gaat zien dat ze een mooie vrouw is no matter what. Ook met tattoo's, ook zonder camera en hell zelfs met een dikke wrat op haar neus !

11. heel mooi gezegd!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gisteren is er weer een aflevering geweest, wat vonden jullie?
    Zelf had ik gelijk zoiets van: Het lijkt wel erg op de eerste aflevering! Alles hetzelfde! Alleen wel een ander persoon zeg.
    Anderzijds; blijkbaar werkt deze manier! Dus dat vind ik dan weer wel bijzonder. Hoewel ik het enerzijds minder leuk vond dan de vorige keer (toen was het nieuw) , ben ik toch ook wel benieuwd naar de 3e aflevering, of die dan anders gaat zijn. Ook de manier van presenteren van daphne dekkers: Het leek net alsof deze aflevering weer de eerste aflevering was, qua extra uitleg enzo naar de kijkers toe. Dus ik ben benieuwd of dat straks bij de 3e keer ook zo is.

13. sim

sim Niet meer actief

ik had het echt met deze vrouw te doen, ze had echt geen zelfvertrouwen. overigens zie ik die line-up niet als of de media ons allemaal een bepaald ideaal gewicht opdringt. het is juist om te laten zien aan die vrouw hoe zij zichzelf ziet in de spiegel.

ik kreeg later ook eens schuldgevoel over me heen, want ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens iemand zie lopen en denk wat een bossie haar heeft die vrouw, ik schaamde me dood toen ik dan gister inzag hoeveel zo'n vrouw daar mee kan zitten. ik zal dat echt niet meer denken!

Deel Deze Pagina