Leuk al die reacties. Bedankt. Het wordt, als we al voor deze naam gaan een 2e, 3e of 4e naam. We willen graag een bijbelse naam en dat blijkt Ariel dus te zijn, maar is in de bijbel dus een mannen en/of engelen naam. Betekenis: leeuw van God Ik zou dus inderdaad door de associaties niet snel voor deze naam als 1e naam kiezen
Vind het hele mooie naam maar vind het ook te veel linken naar het wasmiddel. Muriël misschien een optie?
Ariel leuk ook al dacht ik aan de kleine zeemeermin! Mijn nichtje haar 2e naam is Ariel en zij is ook helemaal gek op de zeemeermin en wil zelf een zeemeermin worden. Ze wil het liefst ook dat Ariel haar eerste naam wordt, want Ariel is toch heel mooi en stoer en ze kan mooi zingen! Ik zou voor Ariel gaan!
Hahaha ik had dacht aan alle 3.... En ik geloof dat ik dan Ariëlle of Ariëlla mooier vind....maar ja mijn dochter heet dan ook Mariëlla
precies in de volgorde van de poll: 1. de kleine zeemeermin in disney uitvoering 2. het wasmiddel 3. ariel sharon, oftewel de in coma liggende (toch?) oud-premier van israël
Ik heb op zeemeermin gestemd, eerste gedachte, maar ik dacht vrijwel direct daarna aan het wasmiddel.
Het is inderdaad een joodse jongensnaam. Ken een jongetje (heel leuk kind!) wat zo heet. Dus denk ook gelijk daaraan
Eerste waar ik aan denk is Joodse jongensnaam, Ariel Sharon inderdaad. Maar ja, verschillende associaties bij namen blijf je houden. De een denkt bij Friso aan een prins, de ander aan een fles, bijvoorbeeld.